BREAKING NEWS

[VIDEO] Anwar ubah nasib rakyat Sabah kalau jadi PM..

Anwar Ibrahim didalam satu ceramah di Sabah menegaskan, dia hanya lawan dengan orang yang zalim dan orang yang perbodohkan rakyat. Orang yang Anwar maksudkan tu sudah semestinya ialah pemimpin Umno dan BN..

Anwar juga kata, rakyat Sabah harus bagi peluang pada dia untuk ubah nasib rakyat. Rakyat Sabah diminta supaya yakin pada kemampuan Anwar untuk bawa kemakmuran pada negeri..

Menurut Anwar, rakyat Sabah sekarang ni hidup melarat dibawah pentadbiran Ketua Menteri dan Perdana Menteri dari BN.. Jadi, Anwar akan ubah semuanya kalau dia dipilih sebagai Perdana Menteri pada PRU nanti..

Dari kenyataan ceramah Anwar tu, gua rasa Anwar anggap rakyat Sabah tu bodoh semuanya.. Rakyat Sabah cerdik beb.. Tak mudah rakyat Sabah nak percaya cakap Anwar tu..

Gua terfikir, kenapa baru sekarang Anwar nak sibuk pasal nasib rakyat Sabah? Dulu masa Anwar jadi TPM, apa yang dia buat?

Kenapa Anwar tak tolong rakyat Sabah masa dia jadi Menteri Kewangan dulu? Kenapa Anwar tak ubah nasib rakyat Sabah masa dia ada kuasa?

So sekarang ni nampak sangat Anwar cuma nakkan undi simpati je beb.. Dan macam biasa, Anwar temberanglah apa yang patut dengan harapan rakyat Sabah percaya pembohongan dia..

Rakyat Sabah kena fikir, kalau betul Anwar boleh ubah nasib rakyat, kenapa dia tak bela nasib rakyat di Parlimen Permatang Pauh? Kenapa dia tak majukan kawasan Parlimen dia sendiri?

Kalau di tempat Anwar sendiri pun masih ada orang miskin dan merempat.., macam mana Anwar nak ubah nasib rakyat di tempat lain?

Fikir-fikirkanlah yee...

3 ulasan :

  1. PELIWAT , PEMBOHONG , PENYAMUN , PENZINA KAU PENIPU YG SATU2NYA MASIH BEBAS

    BalasPadam
  2. DULU WAKTU DIA DALAM KERAJAAN, APA DIA BUAT? BUKANKAH INI BERMAKSUD DIA TURUT SERTA TELAH MENZALIMI RAKYAT WAKTU ITU? INI BETUL2 SPESIES MUNAFIK NI..TAK SANGKA MASIH RAMAI YANG SANGGUP KENA KENCING OLEH DIA NI..

    BalasPadam
  3. Kalau lu amat berpuas hati dgn kerajaan BN...teruskanlah undi mrk. Teruskanlah lihat dgn anak mata sendiri kemusnahan yg dilakukan oleh katak2 BN. Selama50 tahun org2 pendalaman Sabah dan Sarawak hidup tanpa air & elektrik..skrg diberi satu paip air..dan elektrik..kerana rasa terancam oleh Pakatan..semua bersorak 'syabas krajaan BN'!!'..kah kah kah...kelakar punya rakyat. Selama 50 tahun hidup sebegitu..dan skrg nak komen pasal Anwar. Anwar minta satu penggal...kalau dia tak dapat berikan apa yg dijanjikan..dia sama dgn konco2 BN. Kenapa tak kasi peluang? Berfikir dgn wajar...wahai rakyat2 Sabah & Sarawak.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online