BREAKING NEWS

Sapa sokong kamera AES dikawasan had laju 30km/j...?


Semalam masa bersembang dengan sorang member.., gua tanya dia.., perlu ke kamera AES tu dipasang dikawasan yang had lajunya 30km/j?

Member gua jawab, tak perlu pasang kamera AES.., tapi lagi baik buat bonggol jalan dikawasan speed limit 30km/j untuk memperlahankan kenderaan..

Gua tak puas hati dengan jawapan member gua tu.. Sebab, kalau buat bonggol pun dorang akan bawak laju jugak beb.. Silap-silap kita boleh tengok "kereta terbang" nanti bila buat bonggol..

Dan cadangan gua, adalah lebih baik kalau pihak kerajaan mewajibkan JPJ atau Polis buat roadblock tiap-tiap hari selama 24 jam dikawasan had laju rendah tu..

Gua rasa kaedah tu lagi berkesan beb sebab pemandu di Malaysia ni dah terbukti lebih takutkan Polis dan JPJ daripada kamera atau bonggol..

Member gua bantai gelak besar.. Dia kata, mahu ke Polis atau JPJ buat roadblock setiap hari dikawasan-kawasan tersebut? Kalau betul.., tak perlu la kamera AES dipasang di lebuhraya dan lampu isyarat.., kata beliau..

Dan dengan selamba je gua cakap.., kan Menteri Pengangkutan dah kata..., kamera AES tu untuk "mendidik rakyat".., bukannya untuk ganti tugas Polis dan JPJ..

Disamping "mendidik".., boleh la sistem kamera tu tambah pendapatan negara.. Takkan rakyat di negara ni dengan kerajaan pun dorang nak berkira..

Apalah sangat surat saman 2-3 keping kalau nak dibandingkan dengan "sumbangan ikhlas" pada ibu pertiwi kannn...

Lagipun.., gua dimaklumkan bahawa di negara-negara luar yang maju pun pakai sistem AES ni beb.. Dah terbukti bahawa di negara dorang tu langsung TAK ADA eksiden.. Percayalah beb.. Huhuhuhu...

So kesimpulannya.., gua tak bantah kalau dorang pasang kamera AES tu dikawasan yang speed limit 30km/j.. Kalau nak pasang kamera AES di kawasan pejalan kaki pun gua sokong beb..

Gua tetap menyokong apa saja polisi baru yang kerajaan buat untuk "mendidik" rakyat..

Semoga selepas BN menang 2/3 di PRU nanti, Menteri Pengangkutan boleh pertimbangkan untuk tambah banyak lagi kamera AES di seluruh negara.. Hidup Menteri Pengangkutan!!!!


p/s: Errrrr...., kalau bantah nanti dicop sebagai pembangkang pulak.. Susah betul jadi blogger politik ni kann...

7 ulasan :

  1. sokong UMNO hahaahhaahahahhahahahahaha

    BalasPadam
  2. hahaha jangan la camtu. kita rakyat Malaysia nih boleh beri pendapat dengan jujur kalau x puas hati dengan apa2 tindakan kerajaan yang menyusahkan rakyat. kita jadi pembangkang berhemah untuk menyenangkan semua pihak BUKAN pembangkang haprak mcm pakatan haram yg asyik nak menghuru-harakan negara.

    BalasPadam
  3. Salam perjuangan kpd saudara,sy telah pautkan blog saudara kdlm blog sy.. dan mohon juga dipautkan blog sy ini aktiviskepayangjr.blogspot.com kdlm blog saudara tq.

    BalasPadam
  4. Bagi aku simple, AES ni bagus & aku sokong. Tp memandangkan tujuan dia ialah utk membantu dan menyelamatkan rakyat & bkn utk buat untung, tolonglah buat papan tanda sebesar yg boleh, yg warna diamenonjol skit bgth ada camera dikwsn situ dlm 500 meter sblm. At least rakyat tahu situ ada camera espesially 4 rakyat yg xde ipong or android. Tul tak? Ini klu betul la niat kerajaan nak bantu & slmtkan rakyat ler.........

    BalasPadam
  5. Ini bukan tindakan kerajaan tetapi kerajaan didesak oleh Syarikat Swasta yang berpengaruh untuk menghancurkan Barisan Nasional. Ini juga menunjukkan mereka tidak pasti samada Bn menang atau tidak, apa-apa pun buat dulu perjanjian kalu BN kalah pun aku sudah ada duit.

    BalasPadam
  6. Aku sokong AES 100% selagi tiada penindasan. Lagipun tahap kronik sial pemandu skrg xbleh ajar lg dengan pacak POLIS mcm bodoh je.. do action lah!!

    BalasPadam
  7. AES ni patut dipasang depan setaip sekolah dan pasti ramai kena saman terutama lepas watu persekolahan.

    Ini baru lah mendidik 24 jam.

    Pendidik.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online