BREAKING NEWS

Pengakuan TERKINI Aishah..., "saya RUGI bersama PAS..."

Semasa berceramah di Kota Bharu semalam, Aishah mengaku dia terkilan dan berasa rugi kerana sejak terbabit dengan PAS, beliau terus dihalang mencari rezeki seperti dilakukan sebelum ini biar pun ada kelayakan.

Aishah juga mengecam pihak-pihak yang pilih kasih tersebut kerana menjadikan parti politik yang dia sertai sebagai alasan untuk tidak memberikan kerja kepadanya..

“Mereka seolah-olah bertanya, sekarang awak sokong pihak mana dan bukannya memberi pertimbangan kepada kelayakan yang ada pada seseorang.

“Saya percaya orang Melayu akan kekal tidak berubah (jika begini caranya) biar pun negara sudah 55 tahun merdeka selagi masih diberi peluang Umno menerajui negara. Jadi sekarang kita perlu lakukan perubahan segera,” katanya.

Aishah turut meluahkan rasa gembira kerana diberikan peluang untuk berdakwah di pentas PAS bagi mendekatkan masyarakat dengan agama.

“Ada orang tanya kepada saya mengapa tidak berdakwah sahaja dan bukan terbabit dalam politik kalau betul-betul hendak menjadi pendakwah.

“Saya beritahu kalau berdakwah sahaja tanpa ada kuasa politik tentunya suruhan agama tidak dapat dilaksanakan dengan lebih berkesan.

“Jadi tidak salah PAS menggunakan artis yang berhijrah untuk menarik minat orang ramai yang berbagai. Saya juga guna bakat dan kebolehan yang ada untuk menarik masyarakat datang mendengar ceramah," katanya.


p/s: Ostazah Esah ni meroyan sebab Ebbi lebih fofuler dari dia gamaknya.. Hihihihi...

17 ulasan :

  1. perjuangan ikhlas tak perlu diungkit2 lagi.....senyummmmmm

    BalasPadam
  2. nak mintak kerja dgn org UMNo tp ko hntam UMNO. sapa yg nak bagi. kalau dah UMNO buruk sangat mintakla kerja dgn kerajaan kelantan. takkan kt kelantan tak da kerja

    BalasPadam
  3. Biawak ni nek pejuangkan agama ka nak pejuangkan perut sendiri.
    kata ustazah tersohor.
    Kenapa mengeluh.
    Sabarlah ustazah oii......rezekikan ditangan Allah.
    Lagipun parti lahanat Pas pun pilih bulu juga kalau berkaitan dgn sesuatu sumbangan.
    kalau bukan ahlul parti laknat pas jgn harap la.
    Tapi kalau ahlul parti laknat pas ok pula.
    Belajarlah menerima realiti.
    Bukan orang tak mahu bagi tawaran tapi orangmeluat dengan ilmu yang sedikit/takada lansung tapi mengaku ahli ilmu agama.
    Malulah sikit.
    Banyakkan ceramah parti laknatpas,baru banyak masyukkkk atau dah hilang tenggelam oleh ustazah baru parti laknat pas, Babiabadi.
    Kalau ada perubahanpun alamat hilanglah islam dibumi bertuah ni dijual parti laknat paspkr.

    BalasPadam
  4. Muka tak malu..
    Suka dioranglah nak bagi ko job atau tidak.... lu dah tak komersial so dorang tak bagilah job...
    Diorang bisnis beb ..bisnis mau cari untung..
    macam lu lah jugak Cah.. lu nak cari duit,, lu melalak jelah atas pentas..
    lagi banyak lu melalak, lagi banyak lu tabur fitnah lagi banyak masyukkkkk..
    so apa ke jadahnya lu nak bising bising ...
    Mintaklah job dengan Nik ajis..
    apalah pulak nak meroyan dengan UMNO...
    UMNO bukan job ..
    susah susah sangat b*** job je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah janganlah asyik menyalahkan orang. Ini jalan yang kau pilih Cah, kau tanggunglah. Nape pulak kau menyalahkan UMNO atau kerajaan tak bagi kerja pada kau. Kerja kau nak, tapi dalamasa yang sama kau kutuk,keji dan cerca kerjaan. Kau ni betul bodohlah Cah. Kalau orang minta kerja ngan kau, tapi dalamasa yang sama dia maki dan caci kau, adakah kau nak bagi dia kerja? ala... cuba fikir sikitlah Cah. Kau mintalah kerja kat Nik Ajis atau Hj Hadi tu. Mereka mampu bagi kerja pada kau. Kat Hairie pun mereka sanggup bagi RM 50 K sebulan. Itu kata ostad Hairie la..

      Padam
  5. ni la dia....mata terbuka tapi tertutup hatinya....muhasabah diri kak esah oiiii

    BalasPadam
  6. Carilah rezeki yg diredhai Allah ,jual nasi lemak lebih afdal dari menyanyi,low profile inshaAllah xterjbak dgn riak & ego. Buatlah kerja2 yg afdal bagi seorg wanita, xpayah fikir nak kuar tv dah. Habiskan masa cari rezeki yg halal dan pi buat kerja2 amal, bantu NGO OKU, bantu ibu tunggal, anak yatim kan lebih elok? Kalau masih ada rasa nak popular, munasabahlah...sbb keinginan itu datang dari nafsu yg menebal dan nafsu yg menebal datangnya dari ego. Sbb egolah syaitan dibuang dari syurga, anak2 Adam jgn simpan ego di hati. Semoga Allah melindungi kita semua dari sifat ego dan riak yg kita xsedari. Amiiin...

    BalasPadam
  7. ecah 2x ape nk jd dgn ecah ni.. pasal lembu ecah jd cmni... dpt duit ceramah tu nanti belilah lembu byk2.. simpan kt umah tu ye ecah

    BalasPadam
  8. Nasibla Mak Ecah...ostat n lobai PAS pon ikot nafsu gak...ostajah Ebbi lebih mnggoda n manje n KENCING DERAS sgt..mak Ecah dah nak mncecah alam dinosaur...kalo Mak Ecah nak 'beat' ostajah Ebbi..Mak Ecah pon kene lebeh DERAS KENCING dari Ostajah Ebbi....

    BalasPadam
  9. Apa kelayakan yg ia ada.
    Nyanyi funfair pun takde yg nak dtg...
    Nak sebar fitnah...
    Terus aje bersama pas

    BalasPadam
  10. Kahwin aje dengan nik aziz banyaklah dapat duit nanti. Nik aziz sampai boleh sponsor rakyat kelate gi merusuh kat bersih 3.....

    BalasPadam
  11. esah!! ko silap pilih geng. oghang nismilan mano ponah
    suko ngan pas aka taliban aka ji. nanti kader2
    pas suko hati belasah anak daro oghang, sobab
    nak minta poi sekolah.. (mb)

    BalasPadam
  12. Apa yg kau mroyan tu.. nmpk sgt prjuangan kau x ikhlas mata duitan. Kau msuk pas pn sbb x dpt bantuan. Pegi tanya dgn idola kau dlm pas apakah ahli Umno diberi keutamaan bg mndpt kerja dinegeri pmbangkang.

    BalasPadam
  13. "Kau msuk pas pn sbb x dpt bantuan. Pegi tanya dgn idola kau dlm pas apakah ahli Umno diberi keutamaan bg mndpt kerja dinegeri pmbangkang."

    Sapa yg meroyan ni....hebat betul Pas boleh dapat database ahli Umno sampai nak mintak keje pun boleh cek. Dgr sini, kontraktor angkat sampah Shah Alam tu masa umno perintah cuma ada 6 orang kuat umno. Sekarang 6 tu dah jadi lebih 50 kontraktor dan lebih separuh kontraktor tu jelas2 orang umno, takde pun masalah. Dulu 6 kontraktor semua org jawatan besar dlm umno shj dgn kontrak 5 6 ratus ribu sebulan. Sekarang kontraktor2 kecik umno pun boleh cari makan. Mcm mana cerita tu? Selangor bagi air percuma, RM1000 kpd pelajar nak masuk IPT dll tapi reserve Selangorlah paling banyak, mcm mana tu? Camana nak tawan Selangor balik cam ni..

    BalasPadam
  14. ade bank statement tak yg menyatakn reserve slangor ade byk? aku org bnting.rm1000 tu bohong, aku msuk uitm (ipt) tahun 2009, xdpt pn rm 1000. minta kt lembaga zakat slangor pn xdpt.

    BalasPadam
  15. mintalah kerja pada mereka yg sukakan kamu...buat aper nak mintak dgn orang yang kau selalu kutuk2...itkan tak malu namanya...nak join parti mana pun tak kisah, janji tak kata orang...cuba tengok melambak pnegikut pembangkang yg tak kisah punmakan gaji dgn kerajaan sekarang...APA DAH BUTA KAAA?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online