BREAKING NEWS

M Nasir nyanyi lagu rasmi PKR? Biar betul beb...

Sapa yang tak kenal dengan M Nasir beb.. Gua sebelum ni pun minat dengan lagu-lagu ciptaan beliau..

Tapi semenjak kontroversi kenyataan M Nasir yang persoalkan 'siapa Mahathir' tak lama dulu, gua dah mula 'dingin' dengan individu yang digelar sifu dalam industri muzik negara ni..

Yang terkini, M Nasir didakwa menjadi penyanyi kepada lagu rasmi PKR iaitu Panji Keadilan.. Dah habis fikir ke M Nasir tu bila dia terima tawaran untuk nyanyi lagu rasmi parti pemuja Anwar tu beb?

Kalau betullah M Nasir yang menyanyikan lagu PKR tu, gua anggap dia memang manusia yang tak kenang budi dan tak tahu diuntung..

Kita semua tahu bahawa M Nasir adalah warganegara Singapore dan telah mendapat PR di negara ni.. M Nasir juga menjadikan Malaysia yang aman damai ni sebagai tempat dia untuk cari rezeki..

Dan kalau M Nasir tergamak untuk bersekongkol dengan Pakatan laknatullah tu, gua rasa dia berhak untuk dimaki hamun oleh gua..

Apapun.., kita tunggu penjelasan dari tuan empunya diri.. Itupun kalau dia berani bagi kenyataan lah yee..

Lama kita tidak dengar kisah selebriti menyertai mana mana parti politik dan jika anda berminat ya, Abby Abadi masih aktif di Twitter berdakwah bersama politik’nya.

Tetapi ini kisah sifu industri muzik Malaysia, Datuk M. Nasir yang kini di’khabarkan semakin aktif dengan aktiviti berpolitik bersama sama barisan parti pembangkang.

Minggu lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui akaun Youtube Azmin Ali memuatnaik sebuah video untuk lagu berjudul Panji Keadilan yang di’nyanyikan oleh M. Nasir.

Walaupun tidak di’nyatakan dalam deskripsi video, ia’nya jelas merupakan suara ikonik M. Nasir dan lagi lagu ini pula di’cipta oleh Buddhi Hekayat, rakan pencipta untuk lagu Awan Nano.

Seorang pengirim e-mail kepada kami hari ini menyatakan beliau risau jika M. Nasir turut di’heret oleh parti pembangkang untuk menjayakan agenda politik mereka.

Kita sendiri tidak tahu sama ada benar M. Nasir terlibat secara langsung dengan Parti Keadilan Rakyat atau lagu Panji Keadilan ini sekadar projek seni beliau yang lain’nya. ~ rotikaya

33 ulasan :

  1. M Nasir adalah seorang yang agak bijak dan kretif didalam penghasilan karya seni. Saya meminatinya sejak zaman 80an lagi.
    TETAPI apa maknanya meminati dan mengkagumi seseorang yang begitu bodoh untuk terang2 menyatakan pendirian sebagai pencacai PR? Bagi saya beliau kurang akal jika benar begitu.
    Tiada ertinya meminatinya lagi, bagi saya, pencacai PR adalah perosak negara dan patut diperangi. Jadi bersedialah M Nasir, untuk menjadi sebahagian dari belasahan... Kita tak akan berkompromi dgn pengikut kaum nabi lut...

    BalasPadam
  2. Jika betul, aku akan boikot lagu-lagu yang dinyanyikan M Nasir dan lagu-lagu yang dicipta oleh M Nasir.
    Dasar manusia tak kenang budi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada aku kisah? Najis

      Padam
  3. Ramai orang luar menjadi ahli dalam PR contohnya Zuraidah Mak Lampir, Nasution,Badrul Amin....mereka ni memang jenis tak kenang budi

    BalasPadam
  4. Siapa M.Nasir ni...?Lawyer ke,Doctir ke, Majistrate ke atau cuma pencacai?

    BalasPadam
  5. Nak tergelak bila digelar Sifu....banyak lagu jiwang aje....

    BalasPadam
  6. DIA NI LAGAK AKU MELUAT TNGOK DIA NI BUKN CMBURU AKU BUKN PENYANYI AKU NYAMPAH TENGOK MUKA LEE KUAN YU NI HALAU DIA BALIK SETAN

    BalasPadam
  7. Mohon m.nasir menyatakan pendiriannya...

    BalasPadam
  8. Nak kisah apa janji masyokkkkk. Dia pun dah jadi artis suam2 gitu macam milo suam...huhuhu

    BalasPadam
  9. nak kenang budi pada kerajaan ? kenang budi pada Allah bukan pemerintah. bersyukur pada Allah bkn pemerintah. lain kali mengaji dahulu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org yg tak bersyukur kpd manusia adalah org yg tidak bersyukur kpd Allah. Pernah dengar tak? Kalau belum, ko kena pi belajar lagi.

      Padam
  10. Ape nak di heran kan bila dah ramai artis2 kita mule sokong PR? Mereka ni semua nye termasuk dalam gulungan manusia yang bijak dan sedar tentang ke bobrokan pemimpin2 UMNO.

    Wak juge bekas penyokong tegar UMNO bermule di zaman Tungku Abdul Rahman. Sebenar nye UMNO dah mule terserlah busuk nye di zaman Mahathir.

    UMNO bertambah busuk hingga ke hari ini.

    BalasPadam
  11. Kenang budi pd Allah sbb menganugerahkan kiter pemerintah yg adil dan bijak dr PM pertama smpai PM skrg.... Alhamdulillah terima kasih Ya Allah.. aku kenang budi-Mu (naseb baik aku abes ngaji)

    BalasPadam
  12. Apa masalah kalau dia persoalkan siapa mahathir? Mahathir ni nabi ke tuhan?

    BalasPadam
  13. langau..mane ade taik situ dia dtg

    BalasPadam
  14. btol tu wak labu 12:23...apa la nak diherankan bila dah ramai artis kita mula sokong PR...kerana mereka sedar dah jadi artis secondhand...nak masuk tv pon dah tak laku....jadi apa salah nye kalau masuk PR kan...lagi masyuk berpuluh ribu RM drpd jadi artis dulu...kalau tak dipanggil ceramah atas pentas pon sekurang2 nye blh jadi duta iklan obat kuat kat dlm HaramKah...hehehehehe......

    BalasPadam
  15. MAHATHIR SEMUA ORG TAHU DIA DR , MANUSIA ,DIA BEKAS DR DAN MANTAN PM MSIA YG TERHEBAT , AWAK TAU NABI YG TERAKHIR NABI MUHAMMAD , PASTU NO MORE NABI-PROPHET
    HANYA ALLAH ITU TUHAN UMAT ISLAM -ALLAH TIAD SPA KECUALI ALLAH
    SOALAN KAMU PENDEK DAN BODOH
    PADA WAK LABU- YG CEPAT MEMBUSOK
    22TAHUN TUN M JADI PM SENARAIKAN APA2 YG TUN TELAH BUAT ??
    20TAHUN PAS PERINTAH KELATE APA PAS DA BUAT JAHANAM ?? SENARAIKAN
    SKRG PERSAOLAN NASIR SETAN DARI SPORK NI DIA NI PANDAI TAK KEMANA , PANDAI BUAT LAGU APA HEBAT NYA ???? BUAT BUAT TWIN TOWER SURUH DIA BRAMBUS BGI DATO ATAU BELI DATO ,,,INI PERTANYAAN

    BalasPadam
  16. Pelik tengok penyokong tegar umno ni,orang berubah fahaman politik pun dicaci,dikutuk,dituduh x kenang budi(patutnya umno tu yg kena kenang budi rakyat.bukan rakyat kenang umno).bukannya diorang tukar akidah. akidah orang umno yg aku tengok makin teruk.

    BalasPadam
  17. nynyi lagu pr pun nak kecoh nak mampos umno nihh...tak bole nak bebeza sikit....kalau org ckp umno mcm lembu dicucuk hidung ada betulnya jugak..pencacai sekor sekor macam lembu dicucuk hidungg ikutt je apa org cakap tak bole fikirr.

    BalasPadam
  18. siapa nik ajiss??

    BalasPadam
  19. btol tu anon 10:07...kenapa le geng2 Umno kecoh pasal naynyi lagu PR...jeles le tu sebab PR bukan kata ada lagu rasmi je...siap ada kumpulan tarian seksi tunjuk spender lg mcm majlis Bertam Night tu hari kan..???hehehehehe......

    BalasPadam
  20. wa sokong dgn lu anon 9:54...tak baik dicaci atau dikutuk orang yg mau berubah fahaman politik....kerana mereka ingin bersihkan diri dari dosa dan memperoleh tiket sorga dr pemimpin wali agung alaihisalam....takebeer..!!!!

    BalasPadam
  21. BUKAN NAK MEMPERTIKAIKAN TUJUAN DIA CUMA NAK KAN KEPASTIAN.KERANA BAGI KAMI PENYOKONG BN APABILA M NASIR MENYANYIKAN LAGU PKR BERMAKNA BELIAU KEMUNGKINAN BESAR PENYOKONG PAKATAN SAMA SEPERTI ABBY,ALI XPDC,SHAM,BOB,HAIRIE,DAYANGKU INTAN..MUNGKIN LEPAS INI KERAJAAN HARUS BERHATI-HATI DALAM JEMPUTAN DALAM PROGRAM2 KERAJAAN.CUKUP-CUKUPLAH KITA SIMPAN "GUNTING DALAM LIPATAN DALAM SEKTOR AWAM" DAN TAK PERLU DITAMBAH LAGI DAN RAMAI LAGI ARTIS2 LAIN YG BOLEH KITA BAGI KERJA

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah kiranya benar M Nasir mempunyai kesedaran untuk bersama memperjuangkan dunia seninya seiring dengan manifestasi ajaran Islam. Ianya merupakan permulaan yang baik kerana membina sistem ekonomi, politik, pendidikan malah sosial dan hiburan semestinyalah berlandaskan akidah, syariah dan akhlak Islamiah. Memandangkan keruntuhan teruk ahklak generasi Muda (lebih teruk lagi melibatkan anak tokoh2 politik dan korporat2 yg tidak perlu disebutkan nama), ianya merupakan suatu tuntutan Fardhu Kifayah yang sangat mendesak dan kritikal pada masa kini. Saya doakan semoga ramai lagi para artis yang akan kembali ke jalan yang benar dan seterusnya membantu membentuk sahsiah diri remaja dan masyarakat. WBP, biarlah tanggungjawab itu dilaksanakan dengan iklas tanpa mengira politik. Yang hendak diperbaiki adalah masyarakat tidak kiralah masyarakat itu berlatarbelakangkan mana2 parti. Kita letakkan niat perjuangkan Islam dulu. Parti mana yang akan menang dan meneruskan legasi keindahan, kekuatan dan keharmonian Islam itu, Allah will decide. Kenapa saya berkata begitu , ini kerana jarum yahudi boleh menembusi mana2 parti pun tidak kira BN atau PR. Sesungguhnya Kebangkitan Islam di akhir zaman adalah sesuatu yang “inevitable”. Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam. Amin..

    BalasPadam
  23. lantak dia la nak masuk parti mana pun..ni negara demokrasi,bukannya kuku besi..bodoh pencacai umno ni

    BalasPadam
  24. Kalau dah umno tu, umno jugakla. Tak nak pakai otak

    BalasPadam
  25. Tidak salah pun walau sesiapa sekali pun ingin menyokong pihak kerajaan atau pembangkang..itu hak masing sebagai sebuah negara demokrasi..cuma akibatnya dia kena tanggung sendiri..bg saya sekiranya anda mencari rezeki melalui sumber yg melibatkan rakyat..anda harus terima hakikatnya...cuba lihat tokei skinchan ikan bakar...disebabkan kelantangannya menghina..menghentam..menonggeng..merempit..mesamseng pihak pembangkang atas dasar nak bodek kerajaan...banyak kedai ikan bakarnya bungkus..dia lupa bahawa orang yg datang kekedainya tu.majoritinya penyokong pembangkang..dan benda yg sama akan berlaku pada setiap artis..kalau di barat artis mereka terang terangan menyokong pembangkang tetapi mereka tak pernah kecoh pun macam malaysia...rezeki diaorang masih macam biasa ..tetapi m.nasir bukan seorang yg bodoh kalau benar dia menyokong pembangkang..dia seorang bijak dan berfikiran maju kedepan apabila dia membuat keputusan tersebut..kesimpulannya.. dia sedar dan dapat membezakan perjuangan siapa yg benar selama ini..dan tidak mahu lagi berpura pura berkata "YA" kepada sesuatu yg salah..hanya orang yg TAHU sahaja akan menyokong pembangkang..yg tak tau kisah sebenar siapa umno dan keluarganya akan masih menyokong umno atas dasar wang ringgit keduniaan atau kepentingan peribadi..kalau dulu..kerajaan mengawal media massa melalui tv dan suratkhabar..dan berita sebenar tak sampai kepada org org kampung...tapi kini internet mengatasi segalanya. sebab itu mahathir menyesal apabila membawa masuk internet ke malaysia.
    .org kampung pun dah ada unifi skg ni...bg org bandar..memang dah tau lama dah..tengok wilayah KL ni berapa sangat kerusi yg BN menang...putrajaya dan wangsamaju je kalau tak silap saya..yg lain semuanya pembangkang ..kalau nak bercakap isu kaki bontot ke ..isu fitnah ke..itu sama saja..kalau nak tau geng2 umno yg kaki bontot ke..kaki perempuan ke..kaki rasuah me..kaki botol..kaki pukul ke..tanya budak2 yg keje hotel...bg tip rm 10 ..pecah semua tembelang. Kereta apa diaorg pakai bila datang hotel..ferrari.
    Porshe..lamboghini..setakat Mercedes..audi..bmw..jaguar anak2 dan cucu cicit dia org je yg pakai..toyota honda..bodyguard je yg pakai..nak tau artis mana yg skandal dgn org umno..dihotel la tempatnya..maksiat tu mmg makanan rutin la...
    .kerajaan memang sudah lama mengamalkan pertukaran kawasan kepada kakitangan awam seperti jpj..imigration..kastam..polis..sprm..dan banyak lagi demi untuk mengekang rasuah berlaku dikalangan kakitangan awam..sekiranya mereka bekerja ditempat yg sama terlalu lama..sama la juga kerajan...TETAPI ..kenapa kita tak boleh tukar kerajaan untuk mengekang RASUAH di pihak paling atas sekali iaitu BN yg selama memerintah dr zaman kemerdakaan sampai skg..MARI UBAH

    Membangunlah bersama Islam

    BalasPadam
  26. Dari komen2 di atas...Betul jugak kata abby abadi, kalau artis tak sokong kerajaan alamat job x masuk la...

    BalasPadam
  27. biarlah kat M. Nasir klau dia nk nyanyi lgu panji keadilan dan sokong anwar ibrahim sbb mahathir tu yg buatkan anwar masuk penjara krn takut anwar jadi perdana menteri ke-5

    BalasPadam
  28. kah kah kah..lawak btul la penyokong tegar PAS/PKR nie..kutuk penulis blog pasal penulis marahkan M.Nasir..suka hati die la nk kutuk M.Nasir kalau M.Nasir sokong PR..nie blog die..seronok eh dpt artis2 mcm M.Nasir ni. Mcm korang seronok mase Amy Search baik dgn Nik Aziz. Skali Amy masuk UMNO, korang plak meraban, meroyan..nasib baik x merogol. Siap kutuk Amy lg..so kalu korang bleh kutuk AMy masuk UMNO, x kan org BN x leh kutuk M.Nasir masuk PR..siapa M.Nasir?

    BalasPadam
  29. Orang umno mana ada akai..
    Sapa org umno???
    Apa jawatan dia dalam umno???
    Apa kenalan vip dia dalam umno???
    Apa kisah dalam umno???
    Jawapan di atas ni takat pencacai haram umno disini gigit jari la menjawabnye..sebab diorg tak ade jawapan just bodoh n go on

    BalasPadam
  30. Di Amerika...artis2 berhak memilih dan berkempen untuk parti mereka..walaupun artis2 mereka dah dapat berbagai gelaran.Di Malaysia pulak macam kena paksa pilih satu parti je!!Kalo pro pembangkang artis2 kena Gam..kena tarik balik gelaran..ada pulak suruh hantar balik artis tersebut.Inilah BN(BODEK NAJIB). Sapu ATAR sedozen pun tentu busuk punyala!!!

    BalasPadam
  31. Rezeki seseorang itu Allah yang tentukan bukan kerajaan.Selagi M.Nasir berusaha dan ingat pada Allah...Insyaallah ..di permudah dan di perluaskan rezeki beliau.M.Nasir merupakan individu yang bijak dan berani bersuarakan pendapat seperti isu SIAPA MAHATHIR? Bila isu itu tengelam,baru kita sedar apa yang MAHATHIR dah buat.Pecat semua timbalan2nya.ANCAM dan PUKUL siapa saja yang menentang.Tak cukup tu...dia hasut orang-orang UMNO pecat Pak Lah.Betul juga kata M.Nasir...SIAPA MAHATHIR???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online