BREAKING NEWS

Azizan suka tidur.. Hari-hari dia tidur...

Gua terfikir satu perkara.., apa yang Azizan Razak buat selama dia jadi MB Kedah? Dulu dia kata dia tak perasaan bila PKNK beli 500,000 unit saham FGVH..

Tapi sekarang ni, apa pulak alasan Azizan bila Anak syarikat kepada Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) mengambil pinjaman AS$40 juta (RM134 juta) tanpa kelulusan lembaga pengarah untuk projek pembalakan dan pembangunan yang kemudiannya bermasalah.

Menurut Laporan Ketua Audit Negara 2011, pinjaman itu dibuat pengarah urusan dan pengurus besar oleh Kedah Corporation Bhd (KCB) untuk projek di Papua New Guinea.

Menurut laporan itu lagi, perunding itu dibayar secara ansuran sebanyak RM1.6 juta dan RM4.67 juta sebagai komisen dan yuran guaman walaupun pinjaman itu dibatalkan pada Januari 2010.

Kes kedua adalah mengenai membayar kontraktor untuk kerja-kerja pembaikan tiga buah rumah kos rendah yang tidak wujud, menurut Laporan Ketua Audit Negara 2011.

Gua nampak dua penyelewengan ni merupakan bukti kukuh bahawa Pas Kedah tak mampu nak tadbir negeri dengan baik..

So.., inilah jadinya bila dapat MB yang hanya tau tidur dan hanya pandai sembang besar.. Kedah sejahtera konon.., melingkup lagi ada laaa....

4 ulasan :

  1. politi, politik jugak,,, tapi SPRM kena siasat benda ni, ini melibatkan penyelewengan pegawai pelaksana... ambil tindakan tegas termasuk sur-charge kpd pihak terlibat. Kita nak tengok pelaku-2 ini diseret ke mahkamah dlm tempoh terdekat ini... ayuh SPRM, jgn biarkan org tuduh anda sebagai alat pembangkang...

    BalasPadam
  2. "saya tak tau....ni kena tanya depa. ni semua kerja umno ni".

    BalasPadam
  3. Siasat2....! Lillahita'ala,jangan fitnah.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online