BREAKING NEWS

Azhar Idrus MERAJUK di Universiti Pahang...

Gua dimaklumkan, penceramah pro Pakatan, Azhar Idrus tidak lagi berminat untuk mengadakan sebarang kuliahnya di mana-mana universiti dimasa akan datang..

Ini berikutan pembatalan ceramahnya di Universiti Malaysia Pahang (UMP) pada dua malam lepas.

Gua tak tahulah kenapa ceramah Azhar Idrus tu dibatalkan.., tapi khabarnya ada kaitan dengan penceramah pro Pas tu mengkritik Perdana Menteri dan juga kerajaan Malaysia satu masa dulu..

So.., bagi mengelakkan perkara yang sama berulang di UMP, pihak pengurusan Universiti terpaksa batalkan program yang melibatkan Azhar Idrus dan digantikan dengan sebuah program lain..

Jadi, bila Azhar Idrus kata tak berminat lagi untuk bagi kuliah di mana-mana Universiti, tak salah la kalau gua sifatkan dia sebagai merajuk dengan apa yang terjadi di Pahang tu beb..

Tapi tak sangka pulak ye.., sorang penceramah yang digilai ramai boleh merajuk hanya kerana perkara kecik macam tu..

Pada pandangan peribadi gua, kalau sebab batal ceramah pun Azhar Idrus boleh merajuk, maka dia bukanlah sorang individu yang berjiwa besar..

Sebabnya, bukan semua perkara yang kita inginkan tu akan jadi kenyataan.. Kena fahamlah hakikat tu beb.. Dan kalau perkara tu pun Azhar Idrus tak reti..., susahlahhh...

8 ulasan :

  1. ala banyak peramah imuan agama lain yang sama hebat atau mungkin lebih hebat dari dia ni.....ingat dia sorang jeke yang bagus.....

    BalasPadam
  2. Sayang,,bangang sungguh komen hang,,memang pun bloger umnoni bangang2,,

    BalasPadam
  3. Memangla merajuk, xdpt kumpul duit derma. Mcamana nak byr installment Ferrari dia

    BalasPadam
  4. anak sedara makcik12 Oktober 2012 12:20 PTG

    btol tu anon 10:47...bangang sungguh kan??dah ostat Azhar merajuk nak buat camne...apasal anon nak meroyan plak...kesimpulan nye anon 10:47 yg bangang ...hehehehe....

    BalasPadam
  5. Dulu ak minat dngar ceramah UAI masa mula2 die trbabit dgn dakwah.sbb cara die santai,senang masuk kpala,mudah paham.tp mkin lama mkin ketara UAI campur ceramah agama n politik.x kesah la die pro ape.agama n politik jgn la campur aduk.dakwah dan islam utk semua,bkn utk sebelah pihak.ak sbgai org muda kecewa dgn pkara mcm ni.niat pi dgr ceramah utk ilmu agama,tp disaji dgn kutuk org tu kutuk org ni

    BalasPadam
  6. Sekali sekala beri lah ceramah FREE....kan ustaz

    BalasPadam
  7. jangan merajuk2..nanti kempunan telor temakol...ermmmm kenyang lak batu belah batu bertangkup. tu dulu dan sekarang.

    BalasPadam
  8. senang-senang 'manusia' komen pasal orang ye..... 1 jari menunding ke orang lain, 4 jari lagi menunjuk ke diri kita sendiri... evaluate diri sendiri sebelum menilai orang lain...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online