BREAKING NEWS

Artis ni ada hati nak bersihkan Pilihanraya Malaysia...

Penyanyi dan pemuzik, Ito yang terkenal dengan kumpulannya Blues menyeru golongan artis untuk menyokong konsert yang dianjurkan oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) pada 13 Oktober akan datang.

Ito atau nama sebenarnya Ito Mohd menegaskan bahawa beliau sememangnya menyokong lapan tuntutan Bersih kearah pilihan raya bebas dan adil dan menyeru lebih ramai artis mengambil bahagian menyokong agenda Bersih.

“Kenapa ramai artis tidak kehadapan? “Sepatutnya benda-benda macam ini, lebih ramai artis kehadapan. “Kita pun bukan dibayar gaji pun sebelum ini,” kata beliau dalam sidang media Bersih.

Menurut Ito lagi, tidak salah untuk beliau bersama konsert anjuran Bersih kerana semenjak beberapa tahun kebelakangan ini beliau telah terlibat dengan konsert anjuran kerajaan.

“Saya orang Malaysia, Peminat saya semua rakyat Malaysia dan bukan sahaja parti politik,” katanya lagi.

Selain Ito, kumpulan Republic of Brickfields, Nik Bin Jidan, Ray Cheong dan Julian Mokhtar akan turut memeriahkan konsert anjuran Bersih bagi menuntut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memenuhi lapan tuntutan badan bukan kerajaan tersebut.

Menurut Maria Chin Abdullah, salah seorang ahli jawatankuasa pemandu gabungan tersebut, Bersih menganjurkan konsert ini untuk menarik lebih ramai anak muda dan golongan seniman serta artis untuk bersama menyokong tuntutan agar pilihan raya dilaksanakan secara bebas dan adil. 

9 ulasan :

  1. Diri sendiri pun tak bersih macamana nak bersihkan orang.

    BalasPadam
  2. Ito nak cari makan mcm Abby juga...Bayar bersih atau lump sum soal lain ..janji masuk

    BalasPadam
  3. Diri sendiri nampak cam porak poranda ade hati nak cakap pasal bersih...pui... agak2 muka cam dia nie zuraidah jer yg selera..

    BalasPadam
  4. Apolah kosian nasib ekau ni, artis sekarang kebanyakkan dh kayo2 dh tk payah minta ehsan politik pembangkanglah untuk cari makan. Ekau den tengok camtu jugak, tulah maso top/kayo lupo diri. Ganja mainan hidup yoo,sekarang minto sedokah kek Ambiga untuk hancurkan negaro nii...malaun boto lah ekau ni

    BalasPadam
  5. memang barua dan penyokong umnobn ni masih dungu dan tak bolih nak pikiaq lagi betapa bodohnya depa yang masih tertipu dengan BNUMNO niii

    BalasPadam
  6. Nak gelak sampai muntah

    BalasPadam
  7. butoh ko la ito...mat fit tak sedar diri bersih konon...ptuiiihh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaki stone beb.. yg penting masyukkk..

      Padam
  8. Apala kerajaan bn tk kempen popularkan irama blues, klu tak den pon dah kayo

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online