BREAKING NEWS

TERKINI & EKSLUSIF!!! Pencipta sebenar bendera Sang SASAU dikesan!!!


Nampaknya bendera ala-ala Singapork dan Indonesia yang dikibarkan oleh puak-puak laknatullah Bersih di malam merdeka baru ni memang dah makan tuan..

Ramai blogger pencacai penjilat Anwar mula panas punggung dan bertungkus lumus nafikan bahawa puak dorang akan tukar bendera negara jika ditakdirkan Anwar jadi PM..

Yang paling gua tak boleh tahan, ada sorang blogger satu parlimen dengan gua meletakkan artikel yang kononnya membuktikan bahawa bendera ciplak dorang pada malam tu adalah bendera sebenar Malaysia..

Dan kononnya, bendera yang dorang panggil "sang sasau saka" tu adalah ciptaan pejuang sebenar kemerdekaan yang terdahulu menentang pihak penjajah British..

Hahahahaha...., tak sangka bahalol jugak member gua tu ye.. Mesti dulu dia gagal dalam subjek sejarah sebab ponteng kelas sambil menyuruk dalam tandas..

Kat sini gua ada BUKTI bahawa bendera "sang sasau" tu adalah hasil ciptaan penyangak PKR sendiri!! Tak percaya? Cuba korang tengok kat bawah ni...


Rupanya anak ikan Anwar sendiri yang cipta bendera Sang SASAU tu pada tahun 2007.. Dan dia sendiri mengaku bahawa dia ciplak bendera tu dari bendera Singapore serta Indonesia.. (baca sini)

So sekarang ni, dah jelas puak-puak Pakatan tu memang ada agenda untuk tukar bendera Malaysia kalau dorang berjaya tawan Putrajaya selepas PRU13 nanti..

Dan bila perkara ni terdedah kepada umum pada malam sebelum merdeka hari tu, blogger penjilat punggung Anwar terus dikerah untuk cover line..

Gua pun heran.., blogger Pakatan ni kalau tak buat kerja bodoh, dorang tak senang duduk ke hah? Dah tu, suka pulak tunjuk kebodohan dorang pada umum.. Apa kejadahnya semua ni beb?

Mula-mula tukar bendera.., lepas tu buang Raja.. Last sekali mesti dorang akan jual negara.. Itulah agenda sebenar Pakatan yang ramai tak tahu!!!

Jadi.., gua tunggu apa pulak putarbelit hancing yang blogger Pakatan akan buat lepas ni.. Mesti dorang akan tuduh Najwan Halimi tu sebenarnya adalah SB Polis upahan Umno yang menyamar... Hahahahaha...

4 ulasan :

  1. Malaysia berkongsi corak dan warna bendera dgn US dan Liberia. Romania sama dgn Chad. Andorra sama dgn Moldova.Syria, Mesir, Yemen dan Iraq berkongsi corak dan warna bendera yg sama. Myanmar dgn Lithuania. Slovakia sama dgn Slovenia. ivory Coast, Ireland, Italy dan Mexico. India sama dgn Niger cuma kedudukan warna terbalik. Guinea dgn Mali. Bendera Palestine, Jordan dan Sudan juga punya corak da warna yg sama. Colombia, Equador dan Venezuela juga berkongsi bendera yg sama hanya berbeza lambang negara di tengah. Banyak lagi negara berbeza berkongsi corak dan warna benfera yang sama tapi takyatnya tetap bangga dengannnegara serta benra sendiri. MP PR yang bangkitkan soal bendera ini sebenarnya tiada isu yang nak dibangkitkan dan apabila isu bendera ini dibangkitkan, jelas menunjukkan bahawa beliau merupakan seorang MP yang paling bangang dan mengharapkan agar rakyat Malaysia sama bangang dengan beliau. Sebelum sesuatu perkara diperkatakan kepada khalayak, buat kajian terlebih dahulu agar todak nampak seperti terlalu bodoh dan cuba memperbodohkan orang lain.

    BalasPadam
  2. Betula lah... banyak negara kongsi bendera yang sama. Iran dgn Hungary pun sama juga corak dan warna cuma Iran leih kreatif. Maklumlah bangsa Parsi... seni lebih sikit. So Malaysia pun agak katif sebab letakkan bulan dan bintang. US hanya bintang yang banyak bersusun dan Liberia letak lambang salib. Tiada apa yang salah tentang Jalur Gemilang, cuma dia tak begitu selesa dgn Jalur Gemilang yg semakin dihormati dan disegani se antero dunia. Itu saja.

    BalasPadam
  3. Bendera umno itu sang saka merah putih, cuma tambah keris.Merah putih makna nusantara. Hang baca balik sejarah...bendera sekarang di perkenan oleh King George VI bukan raja melayu tau. Bendera skrg ikut bendera syrkt hindia timur inggeris. Baca balik sejarah penjilat Jalil...

    BalasPadam
  4. Saka Penyaka? Jangan ubah bendera http://yasirtamizi.blogspot.com/2012/08/bendera-malaysia-yang-sebenar.html

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online