BREAKING NEWS

Artis cantik popular sokong slogan merdeka Pakatan?


Ramai tahu slogan "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" tu adalah slogan ciptaan A Samad Jenglot untuk puak-puak Pakatan.. Dan slogan tu dorang gunakan di 4 negeri Pakatan bagi menyaingi slogan Janji Ditepati oleh Kerajaan..

Yang gua peliknya disini ialah.., kenapa artis cantik sorang ni yang selalu cari makan dengan program-program kerajaan BN, mempromosikan slogan Pakatan didalam Fesbuk beliau?

Gua kerap jugak jumpa Yana Samsudin ni didalam program-program anjuran Kementerian.. Tapi apakah Yana sebenarnya penyokong Anwar dan juga Pakatan?

Disini gua tak kata yang Yana tu ahli Pakatan ataupun beliau dah masuk ke kumpulan puak Jahiliyah tu ye... Gua cuma persoalkan tindakan beliau yang guna slogan Pakatan je..

Samad Jenglot bersama slogan Haprak Pakatan...

Nasib baik gua sempat printscreen Fesbuk Yana sebagai bukti.. Itupun sebelum Yana buang gambar slogan tersebut di TimeLine Fesbuk beliau..

Dan gua kalau boleh, nak Yana jelaskan kenapa perkara macam tu boleh berlaku.. Tak salah kalau nak sokong Anwar beb.., tapi lebih elok kalau tak hipokrit macam kebanyakan penjawat awam yang ada sekarang..

Puak-puak tu makan gaji serta duit dari kerajaan BN.., tapi sokong Anwar dan Pakatan.. Alasan dorang ialah, gaji yang dorang terima tu duit rakyat, bukan duit BN.. Apalah bangang punya alasan!!

So.., gua hargai bila Yana buang gambar slogan dia tu dari Fesbuk.., tapi "damage has done" bebeh... Penjelasan segera diperlukan untuk terangkan air yang keruh.. Cewahhh...

4 ulasan :

  1. Maafkan lah dia. Dia bukan nya tahu pasal politik.

    BalasPadam
  2. bila dia nak mampus agaknya. kalau dia dengan semua orang-orang fuckantan mampus, aman dunia ini agaknya. tengok muka mereka pun aku nak muntah sebiji macam syaitan keparat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Weh bodoh abis tu ape kne mengena slogan janji ditepati dngan hari kemerdekaan ha...

      Padam
  3. pada aku sape yg jd kerajaan ikut ske diela nak letak slogan aper pun. Klu PR jd kjaan pun bleh letak slogan aper diorg sker. Tp skrg ni Kerajaan BN yg pegang so suke ati mak pak dema ler nak bubuh aper slogan pun... yg kite sebuk2 nak tau ape kene mngene tu sume watper jnji slogan tu x lucah @ menghina sesaper!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online