BREAKING NEWS

Gambar ZUHUD Pok Nik naik keretapi...


Disaat Azhar Idrus memilih untuk bermewah-mewah dengan kereta Ferrari, wali Pas Nik Aziz pulak dengan bangganya memilih keretapi sebagai alat pengangkutan dia semasa merasmikan majlis penutup Pesta Makanan dan Buah-buahan Kelantan 2012 sempena Tahun Melawat Kelantan (TMK@12).

Tindakan Pok Nik yang memilih untuk naik keretapi ni dilihat sebagai perbuatan zuhud oleh para pentaksub Pas kerana mereka dakwa keretapi hanyalah pengangkutan untuk rakyat marhaen saja..

Menurut beberapa blogger Pas, apabila Nik Aziz sanggup mencemar imej dia sebagai Menteri Besar dengan naik keretapi, itu sekaligus menunjukkan Pok Nik memang pemimpin berjiwa rakyat.

Walaupun ramai tahu rakyat Kelantan sengsara akibat masalah air bersih selama lebih 20 tahun dibawah kepimpinan Pok Nik, semua tu tak jadi hal beb..

Dan walaupun negeri Kelantan tak membangun serta menjadi negeri paling banyak masalah sosial di bawah pentadbiran Pas, itu pun tak jadi masalah kerana Pok Nik pandai menunjukkan kezuhudan beliau..

So.., apa saja yang jadi pada rakyat dan negeri Kelantan, kita tak boleh pertikai sebab mana ada pemimpin yang boleh jadi zuhud macam Nik Ajis tu..

Zuhud tu bermaksud bersederhana dan tak mementingkan dunia.. Jadi tak heranlah kalau Kelantan miskin dan tak membangun sebab memang itulah yang dimahukan oleh Pok Nik..

Pok Nik sebenarnya nak ajar rakyat Kelantan supaya bersederhana dan terima je segala ketentuan Tuhan.. Yang bab bermewah tu, biarlah pemimpin Pas dan Azhar Idrus je yang uruskan.. Hahahaha...




4 ulasan :

  1. Kalau Pak Nik betul2 zuhud.., minta dermakan harta2 serta tanah2 yang dibeli oleh anak bini dia tu kepada rakyat...

    Orang Pulau Melaka lebih tahu...

    BalasPadam
  2. zuhud kalu, naik kelas 3 la.. tak pun kelas yang bawak orang jual ikan ngan sayur tu... sultan azlan shah naik ETS tak kecoh pun

    BalasPadam
  3. Nek ajis da memang tercemar pon... Takysh nk mencemar duli bagai... Plastik sgt kann!!!!!

    BalasPadam
  4. Ayat yg aku respect akan pengetahuan penulis "..walaupun negeri Kelantan tak membangun serta menjadi negeri paling banyak masalah sosial". Ayat kedua ialah pesanan dan ajaran Islam yg mulia "Zuhud tu bermaksud bersederhana dan tak mementingkan dunia.." sebab sesuai dgn pesan nabi yg mahukan umatnya lebih bersederhana. Tetapi ayat memperlekehkan ajaran Islam "....Jadi tak heranlah kalau Kelantan miskin dan tak membangun sebab memang itulah yang dimahukan oleh Pok Nik.." Tahukah kamu apa hukumnya memepersenda hukum dan ajaran Islam? Inilah jawabnya melalui pembacaan buku "...Terbatal syahadah: Terbatalnya iman seseorang muslim dan menjadi kafir. Bermaksud seseorang yang telah mengucap dua kalimah syahadah, lalu secara sengaja telah mengeluarkan kata-kata lisan atau perbuatan yang menyebabkan terbatalnya syahadah atau iman. Misalnya ia mempersendakan hukum merejam dengan batu bagi pesalah zina; enggan berhukum dengan hukum Allah (al Maidah: 44); berikrar dengan kalimah kufur; ingkar terhadap sesuatu yang sudah maklum dalam agama (misalnya enggan berpuasa kerana mendakwa melemahkan ekonomi umat Islam). Klu yg menulis adalah seorang Islam, takutlah dan bertaubatlah. Klu anda seorang yg bukan beragama Islam, saya mengalu alukan seribu penghormatan kiranya anda ingin mendalami Islam. Salam..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online