BREAKING NEWS

Cina Pakatan mula main bangsat.., tapi Pak Menteri masih tidur lagi..

Semua orang tahu, walaupun negara ni mempunyai berbilang kaum, Malaysia kekal diperintah oleh Perdana Menteri berbangsa melayu dan juga beragama Islam..

Sebagai seorang Perdana Menteri yang berbangsa melayu/Islam, Najib layak mendapat penghormatan dan juga pengiktirafan sebagai Ketua didalam negara..

Gua terfikir.., bagaimana rasanya penduduk majoriti negara ni yang berbangsa melayu dan beragama Islam apabila pemerintahnya dihina dan juga gambar beliau dipijak-pijak oleh kaum minoriti?

Gua sebagai salah sorang rakyat Malaysia yang berbangsa melayu dan beragama Islam pun berasa amat marah dan juga geram terhadap puak Pakatan yang sanggup kurang ajar kepada Perdana Menteri..

Dan gua yakin, perasaan marah dan geram gua ni dikongsi oleh sebilangan besar orang-orang melayu yang beragama Islam didalam negara..

Tambah menyedihkan, perbuatan memijak gambar pemimpin melayu ni dimulakan oleh wakil pembangkang cina sendiri..

Ia kemudiannya diikuti oleh penyokong dorang yang terdiri dari kaum cina jugak..

Kalau korang masih ingat, yang mulakan insiden pijak gambar wakil pemimpin melayu adalah Lim Kit Siang serta anak dan kuncu-kuncunya di Perak pada awal tahun 2009..

Malah ketika tu, Sultan Perak juga dihina oleh benggali OKU yang merupakan Presiden DAP sendiri..

Malangnya, tak ada tindakan yang mampu diambil oleh pihak yang bertanggungjawab.. Macam biasa.., setakat amaran je lah...

Mulai dari hari tu, benih-benih politik kebencian terhadap pemimpin melayu telah mula diaplikasikan kepada penyokong pembangkang di seluruh negara..

Setiap kali ada demonstrasi atau perhimpunan pembangkang, mesti gambar Najib dan beberapa pemimpin lain jadi mangsa hinaan dorang..

Ini yang buat gua terkilan betul dengan Menteri yang diamanahkan untuk jaga keamanan dalam negeri..

Puak-puak pembangkang semakin berani buat apa saja sebab dorang tahu tak akan dikenakan sebarang tindakan undang-undang dibawah pemerintahan Najib..

Siapa lagi yang kita mampu harapkan untuk kawal puak-puak pembangkang ni semua kalau bukan Menteri yang dipertanggungjawabkan?

Apa guna undang-undang yang ada kalau ia tak boleh dikenakan keatas pesalah?

Malu beb bila orang melayu diangkat jadi pemimpin tertinggi negara tapi dihina serta gambar beliau dipijak-pijak oleh kaum cina pembangkang..

Pelik betul gua bila tengok kaum cina pembangkang mula besar kepala dan buat negeri ni macam tok nenek dorang yang punya..

Sapa nak disalahkan disini? Adakah betul dorang semakin berkuasa, atau kita sendiri yang sengaja bagi muka?

3 ulasan :

  1. Saki baki PKM bukan di hutan lagi tapi Di Parlimen Malaysia.Menteri..zzzzzzzzzzzzzz

    BalasPadam
  2. Kita orang Umno pijak2 gambar ni tak main la, kita pijak muka terus bila dah naik syeikh...!

    BalasPadam
  3. Saya sangat bersetuju dengan pandangan saudara En.Ahmad Zahri,SEPATUTNYA inilah masanya beliau menggunakan kuasa-kuasa beliau, jangan asyik-asyik serahkan kepada pihak polis.Perlu diambil tindakan tegas kepada demonstrari tegar serta perbuatan biadad yang melampau. Jangan sampai rakyat pandang enteng kepada pihak berkuasa...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online