BREAKING NEWS

Azhar Idrus kena REJECT di Kuala Kangsar...

Ramai yang suka dengar ceramah Azhar Idrus.. Gua rasa, mungkin selain dari dorang cari pengetahuan pasal ilmu agama, mungkin dorang lebih tertarik pada lawak jenaka yang selalu ada dalam ceramah ustad tersebut..

Walau bagaimanapun, ramai juga yang tak 'berkenan' dengan stail beliau berceramah yang dikatakan berat sebelah menghentam kerajaan, tapi tak mampu menegur pentadbiran kerajaan negeri Pakatan khususnya Pas..

Sebelum ni, Azhar Idrus juga pernah menggelarkan kerajaan BN sebagai kerajaan syaitan.. Puncanya cuma negara ni ada menjual arak dan juga pusat perjudian..

Tapi Azhar Idrus tak pulak berani tegur Kerajaan Pas Kelantan yang banyak bina rumah berhala dan juga tokong-tokong buddha yang ada setinggi bangunan 3 tingkat..

Azhar Idrus juga tak berani tegur Kerajaan Pas Kedah yang luluskan banyak pusat hiburan sejak mengambil alih pentadbiran negeri dari BN..

Di kedua-kedua negeri jajahan Pas tersebut juga, ada penjualan arak secara terbuka serta kedai menjual nombor ekor.. Tapi didiamkan pulak oleh Azhar Idrus.. Kenapa agaknya ye?

Azhar Idrus juga pernah mengkritik pemimpin BN yang kononnya bermewah-mewah sedangkan rakyat susah dalam negara..

Tapi korang kena tahu, Azhar Idrus sendiri pakai kereta mewah untuk pergi ceramah.. Dia nak suruh pemimpin kerajaan zuhud, tapi dia sendiri cakap tak serupa bikin.. Apa kejadahnya tu beb?

So.., adakah Azhar Idrus layak digelar pendakwah Islam? Adakah pendakwah Islam boleh 'pilih bulu' dalam menyampaikan kebenaran?

Kalau Azhar Idrus berani 'belasah' kerajaan BN yang dia dakwa tak islamik, apakah Azhar Idrus setuju dengan topeng Islamik yang dibawa oleh Pas?

Mungkin Azhar Idrus setuju sebab dia sendiri pun bertopengkan agama untuk cari makan..

Mungkin juga Azhar Idrus tak berani hentam Pas sebab dia tahu kebanyakan jemaah Pas lebih mudah untuk diperbodohkan dengan manipulasi agama.. (Nik Aziz dah lama buat kerja ni..)

Maka tak heranlah kalau Azhar Idrus tak dibenarkan berceramah di banyak negeri dalam Malaysia beb.. Termasuklah yang paling baru.., di Kuala Kangsar..


Sebuah NGO di Kuala Kangsar amat kesal dengan keputusan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar yang tidak meluluskan permohonan untuk menyewa Dewan Jubli Perak sebagai lokasi kuliah Ustaz Azhar Idrus di Kuala Kangsar yang dijadualkan pada 16 September 2012.

Dewan yang menelan belanja 14.72 juta itu dilihat tempat yang paling sesuai memandangkan ia mampu menampung 5000 tempat duduk di bahagian dalam. Selain daripada itu lokasinya yang strategik di tengah Bandar Diraja Kuala Kangsar. serta mempunyai persekitaran parking yang luas.

Sedangkan di Dewan yang sama inilah Hassan Ali pernah diberi ruang melancarkan produk JATInya.

Tidak dapat dinafikan adanya tekanan politik pihak tertentu yang menyebabkan keputusan tersebut dibuat. Kehadiran Ustaz Azhar Idrus di lihat oleh pihak tertentu akan memberikan impak kepada kesedaran rakyat terhadap Islam yang akan mengancam kedudukan politik mereka yang sudah sedia terancam.

17 ulasan :

  1. Aku cuma nak tahu status akademik asstad ni. Adakah pernah belajar di universiti atau mana2 pusat pengajian tinggi atau satu universiti dengan Mampos Omar? Orang Pas tolong jawab.

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://ms.m.wikipedia.org/wiki/Azhar_Idrus

      Padam
  2. teman bangga jadi anak Kuale Kangsor

    BalasPadam
  3. Universiti ? Orang jaga jamban tak perlu pun ijazah sarjana muda Menjaga tandas ... zzz ni dia bio dia .. kesian .. nak research pun malas.. tobat bodo piang ang ni ..


    # Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
    # Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
    # Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.
    # Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh 12 tahun.
    # Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.

    BalasPadam
  4. ulamak2 islam tersohor zaman selepas wafat baginda rasul dahulu.. belajar universiti mana weh..

    BalasPadam
  5. ustaz ke haha puii. dia ni cuma manusia x guna sama seperti org2 PAS yg mmpergunakan agama demi nafsu songsang mereka yg ingin ISLAM dijahanamkan supaya tunduk menjadi hamba org2 kafir harbi

    BalasPadam
  6. Kesian, sedih dan simpati bila mengenangkan umat saudara2 Islamku yang secara terang terangan berani membuang Ulama dan Agama (ada yang secara sedar dan ada juga yang secara tdk sedar). Wahai saudara2 Islamku. janganlah kamu terlalu mengikut hati dengan mudah menghina para2 Ulama. Kelak binasa... Bersabarlah. Aku tahu, kamu menjadi begini, bukanlah salah dan kehendak kamu semata-mata. Keadaan dan sistem akhir zaman itu sendiri yang telah menguasai minda dan akalmu, lantas telah membawa kamu ke arah kegelapan. Berdoalah agar Allah membawa kita ke jalan yang benar dan tabah menghadapi ujian dari-Nya. Biarlah kita bersempit sedikit didunia asalkan kita berlapang diakhirat kelak. Amin buat saudara2 Islam ku semua.

    BalasPadam
  7. dia pakai kete mewah duit usaha dia sendiri. menteri2 pakai kereta mewah duit dr mana? gaji menteri baru belasan ribu je tp hampir semua menteri adalah jutawan. dari mana dtg duit tu kalau bukan daripada amalan yg tak betul?

    nak bukti? khir toyo yg gelarannya dilucutkn oleh Sultan sel. Pengerusi Felda, Isa samad yg digantung keahlian UMNO kerana amal politik wang tp tak kena penjara pun. Kalau org biasa amik rasuah sikit pun dah kena penjara. Sekarang ni, kerajaan Najib yg giat membanteras rasuah memberikan jawatan tertinggi Felda milik peneroka kepada seorang pemimpin jutawan yg pernah disabitkan rasuah. mcm mana rkyt nk sokong BN? Tolonglah pecat semua pemimpin2 rasuah dlm BN, baru rkyt akan kembali ke BN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anuwar berahim dn rakan2 nya kaya amik duit mana? usaha sendiri gak ka? Mamat ni bkn idola org PAs gak ka? Kesian la kt org pas ni. Bila masa pn dok kata kena naya ngan umno padahal dok kena pebodo dgn anuwar berahim hampa x sedaq pn...

      Padam
  8. Tanpa Nama says:
    13 September 2012 1:43 PG
    Isi yang padat dan tepat. Ianya fakta. Bukan hanya tuduhan dan andaian. Ini yang di namakan kepekaan. Orang yang telah celik memang tidak mudah ditipu. Rakyat bukan tidak mahu mempercayai BN, tetapi byk penyalahgunaan kuasa yang telah di bongkar dan dibuktikan. Belum cerita bab mempersenda hudud lagi tu. Tidak takut ke mereka pada kemurkaan Allah swt? Ke lebih takut kepada sesama makhluk yang lain demi untuk kuasa dan kemewahan dunia?

    BalasPadam
  9. Anwar Ibrahim taknak komen ker bang? Dah sah, dah geng PR PAS-DAP-PKR...tp apasal sokong jugak? Harkkkk puiii...

    BalasPadam
  10. kalau Pegi universiti tp takdak ilmu xguna jugak wei.bodo

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama says:
    16 September 2012 4:41 PTG

    "kalau Pegi universiti tp takdak ilmu xguna jugak wei.bodo"
    Saya setuju dengan pendapat diatas. Tetapi saya rasa yang lebih tepat lagi ialah ilmu Allah tidak terbatas di Universiti2 sahaja. Ibnu Sina bukan belajar di Universiti, tetapi Universiti2 terawal di barat banyak menjadikan ilmu beliau sebagai kajian dan rujukan. Itu hanya sebagai contoh... Pondok merupakan aliran tradisional Islam yang terbaik dimana ia berasaskan ijazah Sanad. Klu pernah dengar Ustaz Afifi (anak melayu genius yang merupakan professor di Universiti Oxford London) merupakan salah seorang pelajar aliran traditional pondok di Jawa Timur. Professor di Oxford yang daripada asia kalau tak silaplah cuma ada 2. Yang seorang lagi dari Jepun. Salam..

    BalasPadam
  12. Ustaz ke dia nih...

    BalasPadam
  13. orang yang bodoh memang kuat duk cakap pasal orang lain. orang tu dah duk bagi ceramah agama tak mau p dengar, yang dia tau duk tengok tv 3 yang dah nazak dengan cengkaman BN..

    BalasPadam
  14. kesian tuan punya blog ni...sakit mental dan jiwa rupanya. tulah salah mak bapak tok nenek kau jugak yang tak bagi kau ilmu agama...tu sebab mata kau buta, hati kau buta.

    kau tunggu je lah kau mampus nanti baru kau tahu...

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online