BREAKING NEWS

Pas tersungkur di kaki seorang benggali tua..


Apabila Nasaruddin Mat Isa keluarkan kenyataan mengenai Pas perlu keluar dari Pakatan Rakyat disebabkan DAP menolak penubuhan negara Islam, tak ramai pemimpin tertinggi Pas yang memberikan komen..

Yang bersuara cuma Nik Aziz, dan juga Khalid "Bishop" Samad.. Mana pemimpin Pas yang lain? Kenapa agaknya mereka tak bersuara menentang pendirian Nasaruddin?

Disini sebenarnya sudah nampak bahawa kebanyakan pemimpin tertinggi Pas khususnya didalam Dewan Ulamak, bersetuju dengan kenyataan bekas Timbalan Presiden Pas tersebut..

Pas sejak dari awal penubuhan parti tersebut telah menggariskan penubuhan negara Islam dan juga perlaksanaan hukum Hudud sebagai matlamat perjuangan mereka..

Ingat lagi bagaimana kes di Memali? Ingat lagi bagaimana Ibrahim Libya bersama rakan-rakannya sanggup menggadaikan nyawa menentang kerajaan demi mempertahankan ideologi bahawa mati didalam Pas adalah syahid kerana memperjuangkan penubuhan negara Islam?

Cita-cita penubuhan negara Islam dan juga perlaksanaan Hudud sudah sebati didalam jemaah Pas.. Begitu juga setiap pemimpin tertinggi Pas sudah didoktrin untuk menjadikan matlamat itu sebagai agenda utama didalam berpolitik..

Jadi, apabila Karpal Singh selaku pemimpin tertinggi DAP menegaskan bahawa DAP menolak penubuhan negara Islam sama sekali, ianya dilihat sebagai satu cara memperlekehkan Pas di mata Nasaruddin Mat Isa..

Adakah beliau salah berpendapat sedemikian? Tidak sama sekali jika matlamat asal penubuhan Pas diteliti semula.. Pas memang berjuang untuk negara Islam.. Pas memang berjuang untuk melaksanakan Hudud..

Yang salah disini adalah pemimpin-pemimpin Pas yang menyokong kenyataan Karpal menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam..

Yang salah disini juga adalah penyokong Pas yang sanggup memaki hamun Nasaruddin hanya kerana mahu membela "Tuhan" DAP yang berkerusi roda tersebut..

Terbukti disini.., pemimpin Pas yang setuju dengan Karpal Singh adalah pemimpin politik yang gila kuasa serta kurang waras.. Mereka sanggup mengenepikan ideologi asal Pas hanya kerana seorang benggali tua yang tak tahu apa langsung mengenai negara Islam dan juga Hudud..

Manakala.., ahli-ahli Pas yang bersekongkol dengan benggali berkerusi roda tersebut sudah tentu hanya layak digelar kaldai buta.. Sudahlah 24 jam dijadikan tunggangan oleh kafir didalam Pakatan, malah mereka tak sedar dipermainkan hingga kepentingan agama pun dijadikan taruhan..

Kesimpulannya.., ramai pemimpin Pas dikalangan puak ulamak sudah mula buka mata tentang permainan licik DAP didalam Pakatan.. Cuma ada dua tiga ekor beruk berserban lagi yang masih tak sedar diri dan sanggup membiarkan punggung mereka disepak oleh kafir harbi..

Benarlah kata-kata Nasaruddin.., Pas harus keluar dari Pakatan demi perjuangan jika tak mahu diketawakan oleh anak cucu kelak..

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online