BREAKING NEWS

Patutlah dalam JAKIM banyak pencacai PAS....

Idris Ahmad kata Umno bukan tempat untuk orang agama.. Idris kata.., Umno hanyalah parti untuk cari makan dan parti untuk kaki bodek pemimpin..

Maksud tersirat yang cuba Pak Deris ni nak sampaikan ialah, siapa yang rasa diri dia beragama, kenalah join Pas sebab Pas lebih Islam dari Umno..

Mungkin sebab tu dalam badan hal ehwal agama macam JAKIM terdapat ramai orang Pas.. (BACA SINI) Ikut fatwa dari Pak Deris lah gamaknya yee..

Tapi gua heran.., kalau betul lah Pas tu parti Islam dan hanya sesuai untuk orang agama.., kenapa sejak dua menjak ni Pas sibuk UPAH artis join parti dorang?

Pas dah jadi parti untuk golongan artis yang dah nak expired cari makan beb.. Itu realiti yang semua penganut Pas dok bercerita di kedai kopi...

Satu negara dah tau.., artis janda fofuler pun dibayar RM 2.5K untuk sekali berceramah atas pentas Pas..


Itu belum cerita pasal pelawak yang mampu pakai Toyota Alphard sejak jadi penceramah Pas.. (Nanti gua dedahkan pasal ni..)


So sekarang ni parti mana yang betul-betul digunakan untuk cari makan dan untuk bodek pemimpin?

Gua pun heran.., takkan parti Islam macam Pas terdesak sangat sampaikan sanggup gunakan artis untuk cari sokongan orang melayu beb?

Yang parahnya.., sekarang ni golongan artis lebih diutamakan dan ditonjolkan dalam Pas melebihi orang agama yang ada dalam parti tu...

Jadi.., kalau sekarang ni artis lebih diagungkan dari pak-pak lebai dalam Pas.., apa bezanya parti yang kononnya Islamik sangat tu dari Umno?

Cer cerita sikit Pak Deris... Hahahahaha....

Umno bukan tempat orang agama untuk menegakkan idealisma perjuangan seorang ulamak, sebaliknya ia hanya parti untuk mencari makan dan ikut telunjuk pemimpin Umno.

Demikian kata Ustaz Idris Ahmad, AJK PAS Pusat dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily.

Beliau yang tertarik dengan cadangan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang mahu majlis ulama Umno diwujudkan.

Namun, persoalannya mahukah pemimpin Umno hendak mengikut garis panduan yang ditentukan oleh majlis ini, soalnya.

Bagi Idris, rekod Umno memang terbukti, golongan agama di dalam Umno hanya melukut ditepi gantang sahaja.

"Ia hanya bertugas untuk melawan hujah PAS sahaja, akhirnya mereka juga kecundang kerana tidak mampu berhujah dengan ilmu. Mana pergi Biro Agama Umno?" soal Idris.

4 ulasan :

  1. Laaa kan PAS tu parti aran sesat katanya? jadi idak perlu melayan kenuyataan orang PAS ni..dah mangkuk bin ayun. Islam dihina pun diakatakan betul? Ketua pemuda PAS pun raja kencing dalam berdebat.

    BalasPadam
  2. patutnya macam ni, sesiapa yang berilmu agama joinlah umno, jangan join pas sebab pas tu parti yg menggunakan islam untuk berkuasa. ulama dalam pas semuanya ulama politik atau ulama palsu sebab menggalakan fitnah, caci maki dan seumpamanya!

    BalasPadam
  3. Kita kena bersetuju jugak dgn pendapat mamat yg bod bertopengkan serban ini. UMNO mmg tmpt cari mkn kerana UMNO menyediakan prasarana untuk cari makan dan ianya wajib disediakan oleh sebuah kerajaan islam. supaya rakyat boleh mencari makan untuk kesihatan, kesejahteraan dsb nya dan akhirnya untuk tunduk dan beribadah kepadaNYA.

    Kalau nak harapkan PAs utk menyediakan tmpt cari mkn untuk rakyat, payah la. Nak sediakan tempat ibadah pun tak boleh. Yg PAS mampu adalah mengutip derma dari pengikut2 mereka dan membahagikan sesama mereka (penceramah, host, unit amal dan tabung parti). Agaknya itulah definasi cari makan yg betul bagi PAS.

    Sedarlah PAS bahawa hanya UMNO yg mampu sediakan prasana yg baik untuk umat islam cari makan dgn aman dan berkesan. Nak harapkan PAS, nampknya umat islam kena mintk sedekah dgn DAP la nanti.

    Sekian.

    -PIE-

    BalasPadam
  4. Warga Ayer Hitam tak akan terima Mat Dris lagi kami pun teringin nak jadi MP juga apa korangnya kami. Minta tolong pi jauh.. jauh2222.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online