BREAKING NEWS

Pok Nik KANTOI 'menipu' pasal kereta...

Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan usaha membersihkan pentadbiran beliau daripada rasuah bermula dari dirinya sendiri.

Menurutnya, beliau tidak pernah menggunakan peruntukan menteri besar seperti kenderaan untuk ahli keluarga, rumah, perabot dan kemudahan lain.

Beliau berkata, menteri besar tidak boleh mengambil rasuah kerana mereka juga seorang manusia yang akan dihitung sama ada masuk syurga atau neraka.

“Saya tidak ambil kerana saya tahu pegang jawatan ini (menteri besar), sama ada masuk syurga atau neraka, saya tidak mahu masuk neraka.

“Pembantu rumah pun saya cari sendiri, pengawal keselamatan tiada, kereta yang sepatutnya dua, saya ambil satu sahaja, malah kereta keluarga saya beli sendiri,” katanya dalam ucaptama Wacana Ilmu Buku Rasuah, di sini, semalam.

Beliau berkata, rasuah tidak dapat dihapuskan melalui undang- undang, sebaliknya melalui perubahan akhlak dalam diri sendiri.

“Perkara ini mesti difikirkan oleh rakyat kerana selagi sekular menguasai manusia tiada agama, masalah tidak akan selesai,” katanya.





p/s: Betul ke Pok Nik pakai sebiji kereta je beb? Yang gambar kat bawah ni kereta sapa sampai 3 bijik?

Pok Nik beli sendiri yeee..., banyak pulak duit Pok Nik pakai kereta mewah yee... So..., tak lah zuhud sangatlah wali Pas yang diagung-agungkan selama ni nampaknya...

Hahahahaha...Kantoiiii....





4 ulasan :

  1. sape yang menetek ni..jom sggh http://adf.ly/9wzqt

    BalasPadam
  2. kalo sah menipu munafik namanyer...
    mmg tak layak digelar ulamak
    patut ajer dipanggil ulaq dlm semak!!!
    nate punya pork nik.

    BalasPadam
  3. Yg dimaksudkan oleh moshe nik ajis ni ialah sebiji keta control...

    Pandai si tua ni tolak rasuah...

    Pejuang hamas...

    BalasPadam
  4. kan kereta rasmi mb tu?
    xde sape kt sini keje gomen ker?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online