BREAKING NEWS

Nik Aziz kasi WARNING sama Najib...

Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, haji bukan ibadat yang perlu disegerakan. Mursyidul Am Pas itu berkata, Rasulullah SAW sendiri menunaikan haji pada tahun ke 10 Hijrah meskipun wahyu wajib haji turun pada tahun keenam Hijrah lagi, lapor Sinar Harian.

"Ini menandakan ibadat haji tidak mesti dibuat segera," katanya. Nik Aziz berkata, perkara itu yang membuat beliau berasa pelik terhadap sistem haji di negara ini. Apa yang pelik berlaku di tempat kita, apabila tersenarai nama di Tabung Haji, kena pergi selalu (segera). Nabi Muhammad sendiri tunai haji pada tahun ke-10," katanya.

Dalil itu, kata Nik Aziz menunjukkan Islam membenarkan penganutnya menangguhkan haji walaupun sudah tersenarai dalam kumpulan yang layak menunaikan ibadat tersebut.

Dalam pada itu, beliau tetap meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya memberi jaminan tidak akan mengadakan pilihan raya pada musim haji kerana ibadat itu sangat penting bagi umat Islam.

"Isu ini tak akan berbangkit kalau Umno yang jadi kerajaan faham kepentingan orang Islam. Fahamlah sikit bagaimana susah orang nak pergi haji, baik Pas mahupun Umno. Bukan senang nak dapat peluang buat haji. Oleh itu, saya minta janganlah buat pilihan raya pada musim haji dan juga pada musim perayaan," katanya.

5 ulasan :

  1. SEMUA ALASAN ,FATWA DAN KOMEN DARI KITAB POLITIK.

    BalasPadam
  2. Anak haram punya si tua...

    Kena kat org dok dalam parti anjing setia yg dah kerepot nk mampos dapat giliran nak pi haji ko kata bleh tangguh...

    Kalau tangguh tak sempat pi haji dah kojol amacam???
    Bleh ker dia org tangguh ke mekah dan pi serambi aids untuk mendapatkan restu syurga???

    Pejuang hamas...

    BalasPadam
  3. Balik balik umno..... Apa punya statement daa..... Dalil mendenya: dulu umat islam tak ramai.... Sekarang cuba le tengok betapa ramainya orang musim haji.... Siap nak buat kuota.....
    Apa bezakah jika anda umat islam di china....amerika dan juga singapura.... Bukan negara islam pun.... Simple je.... Kalau nak buat haji buat....bukan sebab PRU..... Apa ke sengal nya statement.... Nak dikaitkan Nabi Muhammad lagi.... Dalam hidup kena percaya qada dan qadar..... Kalau takdir kata PR menang maka menang lah..... Tapi memang statement sapa UNDI PAS masuk syurga tiap kali pilihanraya ade je yg buat statement nie kat org kampung aku dan juga mak aku..... Jgn wehhhhhh buat statement gini.....

    BalasPadam
  4. SITUA KUTUK DARI SERAMBI MEKKAH NI DISERANG PANYAKIT ANGAU DAN TOLOL YANG TIADA UBATNYA LAGI.....SEMUA KENYATAAN NYA TAK BOLEH PAKAI SEJAK KECIK SAMPAI BANGKA TAK PERNAH CERDIK DAN PERASAN SEMACAM AJE.....KONONNYA DIALAH PALING PANDAI DAN BIJAK HAKIKATNYA DIALAH TOLOL......INGAT ORANG SAJA KE YANG PERGI HAJI? PADAHAL YANG RAMAI PERGI HAJI NYA ADALAH ORANG UMNO.....LAGI PUN TARIKH PRU KE 13 ENTAH KE MANA LAGI...MAKNANYA SITUA BANGKA NI TAKUT DENGAN BAYANG-BAYANG.......SUDAHLAH YANG PASTI PAS AKAN KALAH NANTI......ITU YANG PASTI...MELAYU DAN MELUAT DENGAN KAMU DAN PAS......

    BalasPadam
  5. PM belum umum lg tarikh PRU, depa dah gelabah tak bagi pi haji.. kalau PRU masa musim haji, bukan PAS je yg rugi, semua parti akan rugi undi melayu.. cuba la fikir logik sket.. kat Msia ni, sistem haji ikut giliran, bukan hari ni plan nak pegi, esok dah boleh gerak.. bukan semua rakyat kita mampu nak bayar mahal2 utk pegi haji ikut sistem pakej.. skrg ni kalau daftar haji pun, mungkin kena tunggu giliran 15-20 tahun akan datang.. betoi la PAS ni terdesak & takut dgn bayang2 sendiri

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online