BREAKING NEWS

GAMBAR HEBAT!!! Nik Ajis jadi imam sembahyang Jumaat..


Menakjubkan beb!!! Ini memang sesuatu yang amat luarbiasa!!! Kejadian ni merupakan julung-julung kalinya berlaku di negeri Johor...

Korang nak tahu apa yang menakjubkan sangat tu tak? Jangan tak percaya beb.., Nik Ajis jadi IMAM sembahyang Jumaat laaa... Wohaaa!!! Ini berita yang amat luarbiasa!!!

Dan hari ni jugak semua pencacai-pencacai Pas punya puji Pok Nik sebab boleh jadi Imam sembahyang.. Dorang buat macam lah selama ni di Johor tak ada Imam yang ketuai solat Jumaat..

Bagi gua.., kalau jadi imam sembahyang Jumaat tu boleh dijadikan ukuran hebatnya seseorang..., rasanya ramai imam-imam Masjid di seluruh Malaya ni lagi hebat dari Pok Nik..

Tapi malangnya.., tak ada pulak macai nak tolong tangkap gambar masa imam-imam di seluruh negara tu mengepalai solat...

So.., untunglah Pok Nik... Hanya dengan gambar je.., dia dah diagungkan sebagai pemimpin terulung.. Sebab apa? Sebab dia boleh jadi Imam solat Jumaat beb...


p/s: Errr..., gua pun boleh jadi imam sembahyang..., tapi gua tak pernah kata kalau jadi geng gua boleh dapat pahala atau masuk syurga... Hahahaha

21 ulasan :

  1. imam solat dalam masa yang sama imam pluralisme ajaran nuor brahim hehehe

    BalasPadam
  2. tak semestinya kalau jadi Imam boleh pandai mentadbir, biarlah orang yang lebih bijak mentadbir, masalah air pun tak selesai macam mana lah agaknya.

    BalasPadam
  3. Sah ke makmum berimamkan imam yg mengkafirkan org Islam lain,kerana makmum pun tahu kisah org tua ni? Layak ke org mcm ni jadi imam?Aku kalau kat sana tahu jer nik aziz jd imam tak sior aku, rela aku cari masjid lain dari aku berimamkan org munafik,riak,bongkak,menghina ulama lain.

    BalasPadam
  4. Nak kagum apanya. Nik Aziz tu seorang ulama dan Tok Guru, setakat jadi imam jumaat biase je bagi seorang ulama. Lainlah kalau Nik Aziz tu seorang penyanyi Rock, kagum juga aku kalau dia jadi imam jumaat.

    BalasPadam
  5. Setiap ketua keluarga mesti jadi imam...apa nak heran...ramai lg yg blh jd imam, nak jadi manusia yg bersyukur dan bermenafaat yb susah..

    BalasPadam
  6. haha!! bangang giler cai2 umno ni..carila pemimpim yg boleh m'bimbimg dunia akhirat..

    BalasPadam
  7. Yang jadi isunya semua nak ditangkap gambar, tunjuk pada orang untuk komen. Pastu komen : sejuknya tengok tuan guru, beginilah pemimpin sebenar, terharunya lihat gambar... dan lain2.... meluat lah....!

    BalasPadam
  8. Aku pernah menjadi makmum sewaktu sembahyang maghrib di Pekembar Pagoh dgn berimamkan TPM pada tahun lepas...apa yg membezakan penyokong UMNO dgn pas ialah penyokong UMNO tak de pula sibuk-sibuk ambil gambar dan puji-puji pada umum.

    Itu yang aku amat respek kat pemimpin dan penyokong UMNO dan hati ini mcm tertarik utk sokong UMNO bila PRU13 kelak.

    BalasPadam
  9. Umno only for Dummies30 Jun 2012 12:23 PG

    sape yg bijak mentadbir? penyangak wang rakyat yg x kenal halal haram tu ke? setahu aku orang2 bijak da mmg ada kat PAS. jgn meroyan. ni Tun Mahathir yg ckp haa. takkan la x pecaye pada idola sendiri. wakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju... Mmg orang2 PAS bijak menyangak wang rakyat...

      Padam
  10. Selaku pemimpin dekat dengan agama dan diamalkan amat bagus. Islam itu sendiri addin. Tetapi ini juga bukan faktor utama.. Bayangkan jika malaysia tidak sebagai negara islam.... Dari satu segi yg lain,Pemimpin perlu memimpin... Ekonomi perlu dimajukan....infrastruktur perlu disediakan... Lihat perbandingan dengan negeri lain... Dimana kelantan..
    Dan juga kesukaran mentadbir boleh dilihat samada negeri itu maju atau tidak.... Kalau kurang aktiviti sosio ekonomi, maka tidak sibuklah anda sebagai pemimpin negeri.
    Di kelantan juga, secara kasar kaum hawa lebih byk yg bekerja..... Majukah anda.... Itu sebab kedai makan di kelantan boleh survive.
    TGNA memang baik tapi memadaikah perkhidmatan sebagai MB kepada rakyat kelantan.
    saya sebagai perantau kota suka balik kampung dalam keadaan sederhana. Tetapi adalah sebagai pemimpin boleh berkata duniawi tidak penting. Amalan duniawi (di dunia) yg boleh membawa kita ke syurga. Sudah pasti bukan sebab pangkah PAS masuk syurga.

    BalasPadam
  11. Walau apa pun. Tun Mahathir telah membuktikan beliau pemimpin hebat. Satu dunia kenal. Orang tak kenal UMNO pun. PAS apatah lagi... So faham sendirilah ye..

    BalasPadam
  12. aku malas nak crita pasal imam ni semua cuma aku nak bangkitkan isu persamaaan cerita LORD OF THE RING(THE TWO TOWER)

    1)moshe nik ajis ni macam SARUMAN yg tebas pokok sampai ranap dgn memakai kasut PHUA CHU KANG...

    2)moshe nik ajis(SARUMAN)ni sedekah duit kat PUAK ORC dalam perjalanan bikin kacau dalam perhimpunan bersih 3.0...

    kalau dah jadi bapa keganasan ni jadi imam pun akan dibenci...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  13. Kelako lak aku dgn geng PR yg rasa kenyataan Tun M tu benar, padahal kita semua tau Tun M menyindir PAS... Alahai.. sindir dgn puji pun dah tak boleh beza ke bro?

    Dulu Pas Johor kata Johor akan bengkrap pada 2011? Sampai skrg takde apape pun bro?...

    Nik Aziz jadi imam ke, jadi tukang sunat ke, takkan boleh cover penipuan2 korang pada kami warga Johor le..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhu..bravo hujah bro...

      Padam
  14. nik aziz jadi khatib ker?apat kebenaran majlis agama johor x?

    BalasPadam
  15. Ini lah blogger pencacai umno yang menipu, gambar itu bukan di Johor tetapi di Kelantan.

    BalasPadam
  16. Kasihan korang semua kerana mengutuk seorang ulama. Aku adalah seorang yang beragama Islam tapi tidak memihak kepada mana2 parti tapi aku sedih kerana bangsa melayu yang beragama Islam sanggup mengutuk seorang ulama yg sedang solat dan menghadap Allah swt. Korang tak takut ke kepada azab Allah swt ke. Layakkah korang menghakimi orang lain sedangkan korang sendiri liat utk menunaikan solat 5 kali sehari. Ingat pesanan Allah swt dlm Alquran, sesiapa yg meninggalkan solat 5 waktu sehari maka ia adalah penghuni neraka. Insaflah korang selagi pintu taubat masih terbuka

    BalasPadam
  17. org yg mengutuk ni sebenarnye JAHIL UGAMA.....
    ok la 2 blh jd IMAM....pm xblh jd IMAM sbb ilmu agama kurang....

    BalasPadam
  18. Jaga diri n amal sndiri..kita pun x tntu lepas..

    BalasPadam
  19. Apsal org umno bila cakap tetsarlah kebodohan nyerrr...haha bodo mcm lembu....haha..keci2 xnak mampus..besar susahkan agama..haha..gua respek lu semua org umno..bodo

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online