BREAKING NEWS

Alasan paling bodoh untuk pompuan tak pakai tudung..


Hari ni baru gua tahu, rupanya ada jugak pompuan yang takut nak pakai tudung sebab nanti dilihat tak comel.. Errr..., macam lah kalau dorang tu tak pakai tudung comel sangat kann..

Sebenarnya.., tak perlu susah payah fikir bertudung tu comel atau tak.., sebabnya pompuan tu tak wajib pakai tudung.., tapi wajib tutup aurat..

So.., rambut tu adalah sebahagian dari aurat pompuan.., maka kena tutuplah dari pandangan bukan mahram.. Tak kiralah tutup dengan kain batik ke.., guni beras ke.., atau pun dengan tudung periuk.. Hahahaha..

Bagi gua.., sebenarnya pompuan Islam ni comel kalau bertudung.. Sekarang ni dah banyak jenis fesyen tudung yang cantik-cantik belaka di luar sana tu.. Cuma tinggal nak pakai je beb..

Jadi.., pompuan kat luar sana kena ingat.., ramai lelaki macho macam gua ni inginkan isteri yang baik.. dan gua tau korang juga nak suami yang baik-baik.. (macam gua jugak..)

Cumanya, korang boleh dapat suami yang baik sekiranya korang jadi yang terbaik.

Tapi kalau korang dapat yang sebaliknya walaupun korang baik, jangan risau. Allah ada simpan hikmah di sebalik semua itu.

Kesimpulannya.., nak jadi baik tu bukan sekadar bertudung je beb... Maruah sebagai muslimah pun harus dipertahankan..

Di negara lain, saudara-saudara kita ditindas hanya kerana nak bertudung... Tapi di negara yang aman macam ni, apa pula korang nak buat alasan untuk tak bertudung?

Pasal tak comel?? Cari lah alasan yang masuk akal sikit yee.... Huhuhuhu....

7 ulasan :

  1. Nak lg comel dan ayu mengikut pandangan mat sabu sila telanjang dan jgn cukur sebab mat sabu akan terliur tgk kerabu bulu cipap...

    Pejuang hamas...

    BalasPadam
  2. Kawan tanya dalil atau ayat mana kata rambut adalah aurat wanita. Minta sharekan kerana zaman sekarang ni semua nak kena convince. Tolong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suh kawan tu p tanya ustaz ayat mana surah apa yg mewajibkan wanita menutup aurat kecuali muka dan tapak tangan.

      Padam
    2. ALLAH da turunkan selengkapnya dlm Al-Quran, suh dia baca n kaji. Or kawan ko tu mmg jenis x baca kitab suci ALLAH

      Padam
  3. huii dasatnye bdk2 lani smpai aurat pun x tau yg mana? mai dunia ni dr lubang taik kot. hebat la korang mesti cool gile kn

    BalasPadam
  4. Dalil yang menunjukkan bahawasanya seluruh tubuh wanita adalah aurat kecuali wajah dan dua telapak tangan ialah sabda Rasulullah kepada Asma’ binti Abu Bakar, “Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya” [HR Abu Dawud]

    byk yg cuma pandai suruh orang kaji, tapi diri sendiri pun xde inisiatif mencari dan berkongsi ilmu

    BalasPadam
  5. ni ikut pemimpin umno r nie...isk3...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online