BREAKING NEWS

Aishah jadi 'bijak pandai' lepas masuk PAS..

Penyanyi Aishah yang baru menyertai PAS, mengajak rakyat agar sama-sama membuat perubahan politik dalam negara ini.

Katanya, andaian hanya kerajaan BN sahaja yang pandai memerintah negeri itu hanyalah propaganda pemimpin Umno.

“Kita selalu ditakut-takutkan dengan perubahan. Inilah propaganda oleh Umno kononnya orang lain tidak boleh memerintah dan hanya Umno sahaja.

“Usah ingat hanya orang Umno saja pandai (memerintah). Hari ini, orang bijak pandai ramai yang sokong dan masuk PAS sekarang,” tegasnya ketika berucap pada majlis Sembang Santai Bersama Salebriti Aishah di Pantai Teluk Ketapang, Seberang Takir.

Menurutnya, setiap orang Islam wajib mencegah segala kemungkaran yang berlaku termasuk pemerintah yang zalim dan rasuah.

Katanya, jika berlaku kemungkaran tersebut perlu dicegah dengan tangan, mulut atau paling kurang kena benci dalam hati.

“Saya masuk PAS hari ini kerana cuba hendak baiki diri dengan Islam dan membesarkan anak-anak saya dengan Islam sebenar. Inilah proses penghijrahan diri saya yang pernah bergelar artis.

“Kita jangan terlalu emosi dalam berpolitik. Saya lihat pemerintah hari ini sudah tidak betul, banyak duit rakyat yang disonglapnya.

“Jadi kita kena cegah kemungkaran itu dengan tangan atau cegah dengan mulut macam yang saya bercakap ini atau cegah dengan hati. Itu selemah-lemah iman kita,” jelasnya.

6 ulasan :

  1. AISYAH MAKIN SESAT BILA MASUK PAS..SIAPA PEMIMPIN PAS YANG ADA WAWASAN DAN KETOKOHAN MEMERINTAH??NIK AZIZ?HADI AWANG?MAHFUZ?

    BalasPadam
  2. tak tringin nak cegah kemungkaran pempin2 PAKATAN ke?
    isu pasir, isu air, isu sampah, isu kematian TBH, isu pembalakan haram, isu kelab2 hiburan tumbuh cam cendawan, isu murtad, isu kebebasan seks, isu ulamak2 PAS yg bisu, isu penggelapan wang dalam PAS, isu video2 panas Anwar dan Azmin, isu kekayaan luarbiasa Anwar dan Azmin, ..

    Takkan jadi pengikut Dajjal kut..sebelah mata dipejamkan, sebelah mata dicelikkan.

    Nakkan Islam bukan jadi ahli mana2 parti..tapi amalkan Islam.

    Islam PAS..tu ler citernya tuduh orang rasuah, songlap duit rakyat, marahkan asyik orang tu je merintah tak bagi peluang kat mereka-dengki ler namanya tu..

    Islam PAS..ujub dan riak, kononnya dia lebih pandai merintah, pada hal Kedah dan Kelantan dah Allah swt berikan peluang utk tonjolkan kepandaian dan kemahiran mereka..malangnya masih mengemis pada UMNO yg dikatakan bodoh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlukah masuk pas kalu nak jadi Islam yg baik .. Selama ni kerajaan halang ka kalau nak buat ibadah.... adakah Islam yg baik jika nama Allah pun tak mampu nak jaga...Nabi pun dihina.. Baikkah Islam pas???

      Padam
  3. lepas ni boleh la dendangkan..janji manismu...

    BalasPadam
  4. lepas ni boleh dendangkan ..janji mannismu..

    BalasPadam
  5. BIARKAN ARTIS MENOPAUSE DAN EXPIRED NI NAK BERKATA-KATA,,,,KERANA KATA-KATA ITU UMPAMA SUARA ANJING BETINA MANYALAK BUKIT......PERCAYALAH PENGARUH AISYAH NI NAK DIKIRA DENGAN JARI SEPULUH ORANG PUN TAK SAMPAI CUMA DIA YANG SYOK SENDIRI.....CUBA LIHAT BERDUYUN-DUYUN ORANG CERDIK DAN CENDEKIAWAN YANG MASUK PAS TELAH LARI DARI BAHTERA HIJAU PAS YANG SEMAKIN KARAM...HANYA AISYAH TOLOL NI SAJA YANG BARU JUMPA BAHTERA USANG INI...BODOH DAN TOLOL SUNGGUH BETINA INI.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online