BREAKING NEWS

Pok Nik kata kerajaan BN tak SAH...

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang minggu lalu menegaskan perhimpunan Bersih 3.0 satu cubaan untuk menggulingkan Kerajaan Pusat pimpinan Barisan Nasional (BN).

Nik Aziz yang juga Mursyidul Am Pas berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam Bersama Pemimpin Pakatan Rakyat di bandar I-City di sini malam, semalam.

“Bila timbul persoalan Bersih yang disebut oleh ketua kerajaan yang pergi Kelantan itu, bahawa Bersih ini nak guling kerajaan yang sah, sah sungguh Kerajaan (Pusat) ini?” soal beliau ketika menyampaikan ucapan dalam majlis itu.

Nik Aziz menjelaskan tindakan mengadakan perhimpunan 28 April lalu bukan untuk menggulingkan kerajaan, sebaliknya menuntut sistem pilihan raya yang telus dan adil.

Beliau yang sebelum ini menggalakkan penyertaan dalam perhimpunan Bersih 3.0 dan turut mengakui membiaya beberapa peserta menggunakan wang sendiri berkata, kerajaan pusat pimpinan Umno-BN tidak sepatutnya takut terhadap tuntutan himpunan tersebut sekiranya mereka selama ini menang dengan cara yang telus dalam 12 pilihan raya umum lalu.

Sehubungan itu, Nik Aziz juga menyentuh soal pengundi hantu dan daftar pemilih, yang turut dipertikaikan oleh pembangkang.

“Datuk Presiden Pas (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) sebut berkali-kali kekalahan kerajaan Pas Terengganu pada pilihan raya dulu (2004) kerana dibawa masuk pengundi luar…

“Bila pengundi luar dimasuk dalam pilihan raya masa itu, adakah itu sah? Di dunia sah tapi di akhirat masuk neraka,” katanya.


p/s: Pok Nik semakin nyanyuk.. Mulut semakin berbau longkang.. Hahahahaha...

4 ulasan :

  1. “Datuk Presiden Pas (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) sebut berkali-kali kekalahan kerajaan Pas Terengganu pada pilihan raya dulu (2004) kerana dibawa masuk pengundi luar…

    Hj Hadi lah yang paling banyak bawa pengundi luar di bawa masuk untuk mengundi beliau, tak percaya? tanyalah bekas ketua pemuda beliau dari Besut yang kini bersama dengan perjuangan umno.

    BalasPadam
  2. Orang2 yg dpt title ulamak dan tok guru yg digelar sendiri oleh dirinya ( seperti Nik Aziz ) bukannya manusia cerdik akal ,berpengetahuan dunia akhirat sangat,sebab itu mereka tak boleh tadbir negeri apatah nak tadbir sebuah negara unik macam Malaysia ni.,kena tipu dek org kafir afalah!?

    BalasPadam
  3. Tok guru doh gilo kuase nok jd pm.. Berat doh pok nik.. Berat nanang

    BalasPadam
  4. TAK PAYAH PEDULI KENYATAAN DARI TUA GANYUT YANG LEMAH DAYA FIKIRNYA.....HANYA MEMBUANG MASA.....HANYA KERAJAAN KELANTAN SAHAJA YANG SAH.....KALAU PILIHAN RAYA TAK BETUL DAN MENIPU MACAMANA PULA POK NIK BULEH JADI MENTERI BESAR HAMPIR SEPANJANG HAYAT....TOLOL DAN BODOH SUNGGUH MENTERI BESAR AKU NIH.......MIKIR PAKAI KEPALA LUTUT.....KEPADA HAJI HADI YANG KEMARUK KUASA JUGA CUBA RENUNG DAN FIKIR SEMULA APA YANG TELAH DEMO DAN ORANG PAS TEGANU BUAT MASA MENANG DULU......TENTU DEMO DAN RAKYAT TEGANU TAK LUPA......APA YANG PASTI PAS SEMAKIN TENAT DI KELANTAN.....DAN ITULAH YANG AKU MINTA DAN BERDOA SEPANJAMG MASA.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online