BREAKING NEWS

HOT!!! Pelacur Siswa IPT di Kulim Kedah...

KULIM - Masalah pelajar perempuan yang masih menuntut di institut pengajian tinggi (IPT) dalam kegiatan maksiat dan pelacuran bukanlah satu perkara baru.

Akhbar Sinar Harian membongkar kegiatan tidak bermoral dilakukan seorang pelajar berusia 20 tahun berasal dari Melaka.

Dia yang mahu dikenali dengan nama Ayu berkata, pinjaman pembelajaran yang dibuat tidak mencukupi bagi menampung keperluannya.

Kerana tidak sanggup hidup susah dan terpaksa mengikat perut, dia memilih bekerja di sebuah pusat hiburan di Bukit Mertajam untuk mendapatkan pendapatan lebih.

Menurutnya, dia mampu memperoleh di antara RM150 hingga RM200 setiap malam dengan melayani kehendak pelanggan.

Katanya, ada dalam kalangan pelanggan yang akan membayar lebih sekiranya menemani mereka hingga ke bilik tidur.

“Tidak semua orang tahu masalah yang dihadapi oleh pelajar seperti kami. Pinjaman diperoleh tidak mencukupi untuk menampung keperluan. Selain tugasan yang harus dilakukan, kami juga perlu makan dan membeli barangan keperluan harian.

“Ada rakan sebilik saya yang tidak bekerja sebagai pelayan, tetapi mempunyai teman lelaki yang sedia memberikan wang kepada mereka. Sebagai pelajar, mereka tidak akan mampu membayar semula bantuan diberikan, melainkan menyerahkan tubuh kepada teman lelaki,” katanya.

Ayu berkata, sebelum ini dia pernah ditawarkan untuk bekerja di sebuah pusat hiburan di Kulim, bagaimanapun terpaksa menolak tawaran itu kerana pihak berkuasa tempatan dan polis sering mengadakan operasi.

“Saya sudah enam bulan bekerja sebagai pelayan dan pendapatannya lumayan. Siapa sangka saya yang bertudung ke kuliah setiap hari akan berpakaian seksi di waktu malam dan menghidangkan arak kepada pelanggan.

Saya tahu ia salah, tetapi semua ini dilakukan untuk memastikan saya tamat pengajian,” katanya.

Pengerusi Persatuan Pengguna Daerah Kulim, Mohd Zailan Hashim berkata, pengusaha pusat hiburan yang mengambil pelajar IPT sebagai pekerja sambilan tidak salah kerana semua pelajar terlibat sudah melebihi usia 18 tahun.

Pihak yang dipertanggungjawab untuk memastikan masalah sosial ditangani dalam kalangan pelajar IPT seharusnya mengambil berat tentang masalah mereka. Semua ini berlaku kerana kebanyakan mereka tidak mempunyai wang yang cukup.

“Bagi pelajar yang datang dari keluarga yang tidak berkemampuan, mereka akan bergantung sepenuhnya kepada wang pinjaman dibuat.

"Ini mengakibatkan perbelanjaan mereka terhad dan mendorong melakukan pekerjaan yang tidak bermoral.

“Kita cuba tangani masalah mereka ini dengan memberikan pinjaman tambahan. Sekiranya mereka masih melakukan perbuatan tidak bermoral itu, tidak salah sekiranya pihak IPT membuang mereka,” katanya.


p/s: Apa kata Ostad Zizan..., takkan nak jawab tak tau lagi kot?

15 ulasan :

  1. La.sebab tu kena ada pelajaran percuma.takklah terbeban mcm ni

    BalasPadam
  2. apesal nak kena tnye ostat zizan?? bodoh piang pnye admin!! tnyela mak bpk bdk tu!takpun tnyela ali rostam psl bdk2 dr melaka ni tak de akhlak!!

    BalasPadam
  3. alasan semata2.karut.org lain elok2 je ckup duit.

    BalasPadam
  4. Bagi ptptn pun nak kena buat mcm ni. Rasa kena naikkan duit ptptn kot. Bukan mansuhkan. Betul ke?

    BalasPadam
  5. Sebab tu kna bagi pendidikan percuma. Kerajaan negeri xda kuasa nak kawal harga barang. Ni salah kerajaan pusat. Rasuah dan utamakan kroni..
    Harga barang naik. Yuran pengajian pun tinggi. Pastu kerajaan pusat bagi alasan boleh bankrap.. Walhal dah masuk poket sendiri..

    BalasPadam
  6. Dak unibersiti mana nie? parah nie. lau betina x cukup duit melacor, lau yg jantannya?? haros satu unibersiti keje kelab malam ea x?

    p/s: aku pown lulusan ijazah jugak. x yah melacor pown cukup duit ptptn aku.

    BalasPadam
  7. barua. pagi ko kfc breakfast, tghri ko nk ckik kenny rogers, ptg ko nk tibai tutti fruity, mlam lak ko blasah ciken cop, pizza hut, cmtu bgi 5k pn x ckup. jmat la skit. name pn blaja kn. tu pn nsib bek ad pnjman. da ad keje ad gaji nnti bru la ko nk tunggang tblik dunia pn org len x kesah. alsan cm sial. manipulasi bahasa online sdap2 nenek ko je nk blaja free. penendang ak free ko nk?

    BalasPadam
  8. btui tu..alasan utk bdk yg tgh blajar lg tapi nk idup mewah..aku pun dah dpt gak degree guna duit pinjaman campur sikit2 duit bapak aku..dunia..dunia..ni pakai fatwaa masitah la ni.. apapun diharap sgt pihak berkuasa tak kira dr jabatan manapun lebih bertegas dan lebih bersungguh mjalankan tugas..

    BalasPadam
  9. ????????????????????????
    ostaz zizan mb kedah.budak tue keja kat bukit mertajam???apa kena mengena??

    BalasPadam
  10. ptptn memg ptot dimnsuhkn,tukrkn kpd biasiswa,rmai pljr buat wt cm nie,bukn krn nk hdup seng tp krn asyk fikirkn ble dh hbis bljr t nk byr guna ap,keje pun xd,asyk lnjutkn umur brsra je,rmai grduan u wt keje hrm krn xd keje yg ssuai

    BalasPadam
  11. aku dah try budak2 siswi jual barang ni..barang baik lagi beb..ketat dan lazat..phew..

    BalasPadam
  12. alasan duit pinjaman xckp mmg xleh pkai..
    dulu kami pun study gak, study kt kulim tue gak..
    bkn nk ckp bsr la, duit ptptn tue lbih dr ckp, siap blh wat saving agy.. lau duit xckp kne la bljr bjimat.. megi ngn water cooler kan ader.. xperlu nk politik plk la yea..

    BalasPadam
  13. tanya pemimpin kita..kenapa biarkan perkara semcm nih berlaku.bagaimana orang islam boleh berada dlm tempat2 maksiat mcm tu.undang2 ciptaan manusia...

    BalasPadam
  14. sudah lebih 50 thn BN memerintah... masih lagi tidak mengamalkan pemerintahan Islam....ni la jadinya.... ni tentu PUTRI UMNO...

    BalasPadam
  15. Ntah..alasan..org lain ckup je duit pinjaman.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online