BREAKING NEWS

Nasib baik ini bukan kereta Nik Aziz...

Dalam negara ni, sapa tak kenal dengan Pok Nik, Nabi PAS nirrojim.. Semua rakyat tahu bahawa puak-puak PAS amat taksub dengan hamba Allah sorang tu sampaikan ada cerita mengatakan selipar jamban dia pun dianggap berkat lagi keramat..

Itu belum lagi cerita pasal tengok gambar si tua tu dah membolehkan korang dapat 'pahala' beb.. Memang dahsyattt!

So.., bila gua terbaca kisah unik dari London ni, gua tetiba teringatkan Pok Nik.. Nasib baiklah kejadian pokok tumbang tu tak terjadi di Malaysia khususnya di Kelantan..

Dan yang paling bernasib baik, kereta tu bukanlah kepunyaan Pok Nik.. Kalau tak.., gua tak tahulah betapa gila babeng nya puak-puak pentaksub PAS terbeliak biji mata..

Apapun.., jom kita baca ceritanya....

Kisah ini mengenai seorang wali keturunan Bani Mu'awiyah yang kini hidup sebagai orang biasa, mengajar di sekolah Islam biasa di London, mengalami kejadian yang menakjubkan.

Ustaz itu mempunyai sebuah rumah biasa, dan berkereta ke sekolah. Kereta itu pula dah tua, dan dia tak dapat beli kereta baru walaupun gajinya lebih dari cukup untuk duit muka kereta. Kereta sana murah, kan. Tapi dia kata, kekayaan yang dia ada bukan milik dia seorang. Selain keenakan kereta baru, dia letak prioriti duit itu pada tempat lain. So, dia lebihkan derma daripada tukar kereta. Tak macam orang kita, kan.

Satu hari berlaku ribut taufan di perkampungan beliau, dan sebatang pokok telah tumbang di laman depan rumahnya. Dia sangka anjung rumah dia akan rosak, apatah lagi keretanya. Namun, dalam curiosity tu, dia tetap reda kalau jadi apa-apa. Apabila dia keluar dan melihat apa yang terjadi, dia tak percaya. Anjung rumahnya tak rosak, dan keretanya seolah-olah 'diselamatkan' oleh malaikat.

Batang pokok itu membengkok agar tidak mengenai bahagian belakang kereta beliau. Kelihatan dalam gambar beliau cerita sepatutnya trajektori pokok itu akan hempap keretanya, dan batang pokok itu seingat dia lurus. Kalau tak silap lah, katanya. Tapi dah tumbang jadi bengkok.

Jadi, marilah kita sama-sama meningkatkan derma supaya hidup kita diberkati. Amin.

5 ulasan :

  1. nik aziz banyak menyokong perkara yang memecahkan ummah... ajaran islam ke tu??

    BalasPadam
  2. derma satu perbuatan yg terpuji...

    cuma jgn puji moshe nik ajis dah la...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  3. PERKARA KERAMAT DAN AJAIB ITU TIDAK MUNGKIN TERJADI KEPADA WALI SLIPAR.....MANUSIA BERMULUT LONGKANG INI TAK LAYAK UNTUK PERLINDUNGAN SEDEMIKIAN RUPA....CUMA MANUSIA PAS YANG BEROTAK UDANG SAHAJA YANG MEMUJA MANUSIA LEMAH DAYA FIKIR INI UNTUK DIJADIKAN PEMIMPIN.......

    BalasPadam
  4. JGN OBSES SGT UTK MENILAI ORG. KHALIFA SLIPAR TU BUKAN ADA DEPAN MATA KITA UTK KITA TENGOK DAN KOMEN. NASIB KITA SENDIRI D AKIRAT NANTI PUN BELUM TENTU LG. RENTIKANLAH. HRP PERKARA YG KITA POST @ BLOG TIDAK MENJADI KAYU API DALAM NERAKA NANT. NA'UZUBILLAH...

    BalasPadam
  5. AKU KENAL NIK AZIZ NI DARI AKU KECIK, SAMPAILA AKU BESAR..DARI AKU TADIKA,UPSR, PMR,SPM,DEGREE, MASTER, SAMPAI AKU DAPAT PHD....DARI AKU DOK MALAYSIA,PINDAH KE JEPUN,LONDON, SAMPAILA AKU BALIK MALAYSIA...KALAU NGKORANG TAK TAU APE-APE PASAL DIA, JANGAN WAT FITNAH SINI SANA..SETIAP PATAH PERKATAAN DALAM BLOG NI ALLAH AKAN TANYA MANA SUMBERNYA DI AKHIRAT KELAK, JGN TAMBAH DOSA,KALAU XMINTA MAAF DENGAN EMPUNYA DIRI, NGKORANG SEMBAHYANGLA BERATUS TAHUN SEKALIPUN, XDE NILAI DI SISI ALLAH..JANGANKAN NAK MASUK SYURGA,NAK CIUM BAU SYURGA PUN XKAN DAPAT...MEMANGLA NGKORANG NI BUTA KAYU,TERMASUK ADMIN NI..JGAN JADIKAN SETIAP HURUF DALAM BLOG NI MENYEBEBKAN KORANG KENE SIKSA DALAM NERAKA,SATU HURUF YANG MEMBAWA FITNAH 1000 TAHUN DALAM NERAKA,NAUZUBILLAH..BERTAUBATLAH..LANTAK ADMIN LA NAK PUBLISH KE TAK..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online