BREAKING NEWS

Gaji minimum RM1'100 kalau saya jadi PM... - Anwar AlJuburi.

Gaji minimum RM1,100 yang ditawar Pakatan Rakyat kepada golongan pekerja tetap dilaksana jika gabungan itu diberi mandat mentadbir negara pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Pembangkang itu berkata, pelaksanaan tersebut diputuskan selepas mengambil kira pandangan pelbagai pihak termasuk kesatuan sekerja, majikan dan pakar ekonomi.

“RM1,100 ini, kalau kita ambil kira persekitaran ekonomi semasa masih rendah kerana harga barang tinggi, minyak masih tidak diturunkan selain tol terus membebankan rakyat, namun kita tetap komited melaksanakannya,” katanya pada Himpunan Pekerja di Stadium Malawati Shah Alam semalam.

Ketua Umum KEADILAN itu turut menempelak Najib ekoran gaji minimum BN yang membeza-bezakan antara pekerja di Semenanjung serta di Sabah dan Sarawak.


p/s: Barua Yahudi ni buat janji lagi... Bodoh lah kalau sesapa yang percaya... Kekekekekeke....

6 ulasan :

  1. Salam Bro,Nuar ni tak-habis-habis dengan janji.Janji nak tunjuk jam omega tu tak lagi dah janji yang lain pulak.Tapi tak Nuar,kata nik ajis itu semua salah UMNO.

    BalasPadam
  2. salam tuan nuar berahak, saya bekerja di negeri jajahan tuan, selangor..dah 3 tahun saya tunggu janji tuan...apakan daya, janji jelah yg tuan mampu..takpa2, kita smua undi BN..

    BalasPadam
  3. Kata2 Prof Madya Dr Sulaiman Noordin ~”Tinggalkan apa yg keraguan didalamnya dan ambillah jalan yg tiada keraguan didalam nya.Ta’atlah kpd pemerintah, jangan keluar drpd jemaah yg besar dibawah ketua yg dilantik melalui proses pilihan raya.” Rujuk (http://www.anwaraidc.com/?cat=1)

    BalasPadam
  4. Anwar kata 1,100? Awat tak tinggi lagi jadi 7,700, ramai teringin nak beli kereta yang Azmin Ali pakai dan tayang.

    RM11,111 itu nombor yang sangat baik. Anwar, no ONE!!

    BalasPadam
  5. DIA NAK BELASAH DUIT PETRONAS LAH TUE...

    BalasPadam
  6. dengar diani main telok lagi baik ckp kosong

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online