BREAKING NEWS

"Yang ganas masa Bersih tu bukan ahli PAS..." - Pok Nik celako.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui memberi sumbangan peribadi berbentuk wang kepada mereka yang menyertai perhimpunan BERSIH 3.0 di Kuala Lumpur, semalam.

Nik Abdul Aziz, yang tidak menyertai perhimpunan itu, berkata tindakannya itu bukan satu kesalahan kerana ia merupakan satu bentuk bantuan yang perlu dihulurkan.

"Salah apa bagi duit untuk dia (peserta) bayar minyak (kereta). Dia tinggalkan rumah perlukan minyak kereta dan hotel lagi.

"Hak orang lain saya tidak tahu tetapi saya beri duit poket saya sendiri yang merupakan mereka yang tinggal dalam kawasan saya. Mintak RM20 saya bagi banyak itu," katanya kepada pemberita di kediaman rasminya di JKR 10 di Kota Bharu hari ini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata demikian ketika mengulas dakwaan bahawa parti pembangkang memberikan sumbangan wang kepada peserta perhimpunan itu seperti duit poket termasuk menyediakan penginapan, pengangkutan dan makan minum selama berada di ibu negara.

Ketika ditanya adakah PAS turut memberikan sumbangan yang sama kepada penyokong parti itu, Nik Abdul Aziz berkata perkara itu tidak diketahuinya.

"Wallahualam (jika berlaku perkara itu)," katanya ringkas.

Beliau juga menafikan dakwaan penyokong PAS telah bertindak ganas dalam perhimpunan itu dan menyalahkan pihak lain yang memulakan tindakan tersebut sehingga memukul beberapa anggota media dan polis yang bertugas.

"Saya tak hadir (pada perhimpunan haram itu) sebab uzur. Dari laporan yang saya terima mereka jadi begitu kerana ada sebab. Tak kan keluar rumah nak tinggal anak bini sanggup buat macam itu.

"Orang PAS dididik berakhlak dan berdisiplin. Mesti ada sebab mereka jadi berang dan saya yakin orang PAS tak buat perkara itu," katanya yang melahirkan rasa dukacita terhadap insiden tersebut.

Beliau berkata terpulang kepada pihak berkenaan untuk menyiasat perkara itu.

10 ulasan :

  1. memang celako pun...tu hari keluar fatwa wajib turun perhimpunan BerShit...kenapa plak pok nik tak turun plak..??uzur konon...tau plak takut mati kena balun dgn geng2 FRU...bkn ke kira mati syahid ke tu..??ce cietr...ce citer...

    BalasPadam
  2. Kepala hotakkkk diaa...tok guru politik yg sgt busuk hati nya

    BalasPadam
  3. melayu generasi budak biasa la...belajar tak abis, nak keluar pegi bersih pun mintak mak sepuluh ringgit, dapat ptptn beli motor, belanja awek, duit dah abis takda kerja sebab keputusan periksa pelajar melayu bangang..jadi reramai duduk mintak free itu ini,..hoi! Yang byr incometax kitaorang, korang student pemalas dan tak produktif mengabiskan duit kitaorang je..kalau gentleman pulang balik la duit tu baru demo..org nak pegi keje pun susah..kauorang bllehla..semua nak free..boleh mereput kat situ, kitaorang nak kerja, nak gaji byr rumah, keta, anak sekolah..dah hutang byr, balik pada ajaran islam, esok kau mati orang tak halal waris kena tanggung tau..tempat lain belajar free tapi itax dia tinggi..kalau skrg kerajaan subsidi separuh, kitaorang yang bergaji besar kena itax 1000 nak tanggung korang belajar separuh, pas tu korang nak free, kerajaan terpaksa naikkan itax utk cover yang free tu, kitaorang kena byr dari 1000 mencanak ke 2000, kitaorang pakat reramai berhenti, cari kerja gaji murah, tak kena itax, jadi takyah byr itax, kerajaan pun takda duit nak subsidi 100%, negara pun bankrap sebab semua orang taknak byar itax sbb menyampah dgn budak2 melayu pemalas..padan muka kita melayu..negara pulak dibeli oleh org ada duit..iaitu kominis2 yang telah merancang sekian lamanya..ha ha

    BalasPadam
  4. Podahlah... tok guru apa? tak sangka pula tok guru yang tak ambil gaji hidup sederhana ini banyak duit. Bukan sedikit woi!!! bagi duit untuk monyet-monyet berdansa di KL.

    BalasPadam
  5. bgi duit kt perusuh bleh.. rkyt sndri miskin xpe, bek pnye politik PAS

    BalasPadam
  6. Apa yang orang tua nyanyuk nak mampus ni tau......pok nik duduk tido diam2 la atas riba bini tu,penyokong pas la ni mana sembah pok nik dah,diaorang ada dewa baru....dewa anwar al juburi ngan dewa ambigarit....

    BalasPadam
  7. Kuat kêncing sungguh org tua nih

    BalasPadam
  8. BAGUS PORK NIK TELAH RAMAI MENJADI PENGIKUTNYA. KESIAN PORK NIK SAMPAI KE TUA TAK BAHAGIA WALAUPUN SERBAN BESAR DEKAT KEPADA.

    ANTARA PENGKHIANAT NEGARA KALO HUKUM HUDUD APA HUKUMAN NYA BAGI PENGKHIANAT AGAMA, BANGSA & NEGARA.

    BalasPadam
  9. Apa nak jadi Pada orang tua ni. Aku sekali pandang dok ingat Sami Buddha tadi sebab Pakai warna kuning. Cakap pun merapu. Bila PM bagi duit Bantu orang miskin dia kata haram tapi bila dia bagi duit waktu PRU 12 dulu Bukan rasuah politik and bila bagi monyet2 Bersih Dari kalangan Penyokong bola kelantan yang ganas Dan samseng tu untuk buat onak Dan mencabar polis dia boleh kata derma. Apa punya mahluk lah MANUSIA bertopeng sebegini....Dia kata nak jadi Menteri besar sampai mati tapi bila Mahathir dia suroh pencen sebab terlalu lama.. Bertaubatlah Nik Aziz sebelum terlambat....

    BalasPadam
  10. CELAKO MANUSIO BERNAMO NIK AZIZ INI!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online