BREAKING NEWS

Umno habis modal fitnah saya dan Israel.. - Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim mendakwa Umno sudah kehabisan modal politik sehingga terdesak untuk terus memainkan isu mengaitkan beliau dengan Israel dan tidak boleh menerima "fitnah" itu lagi.

Ketua Pembangkang berkata, walaupun penjelasan mengenai perkara itu sudah banyak kali dibuat, namun parti teras Barisan Nasional (BN) itu masih menuduhnya dengan Zionis.

Beliau yang juga Ketua Umum PKR mendakwa apa yang diperkatakan oleh BN khususnya Umno hanyalah fitnah semata-mata dan menegaskan tidak boleh menerima "fitnah sedemikian."

"Saya tidak boleh terima fitnah seperti itu. Kenyataan saya yang disalah lapor menjerumuskan saya dalam fitnah ini. Ini menunjukkan Umno tidak ada modal politik lain, asyik bangkitkan isu ini sampai sekarang,” katanya ketika merasmikan Ceramah Pelancaran Kempen Bersih 100 Peratus peringkat Kedah di Kompleks Hijau Kuning, semalam.

Anwar juga berkata, kempen Bersih 3.0 Duduk Bantah pada 28 April ini di Dataran Merdeka di ibu negara adalah untuk menunjukkan kuasa rakyat secara teratur.

“Ia landasan untuk rakyat tentukan masa depan mereka. Dulu saya juga sebahagian daripada Umno, tetapi sekarang saya mahu ubah corak pemerintahan negara supaya lebih bersih dalam semua aspek,” katanya.

Menurutnya, kerajaan Pakatan Rakyat (PR) mahu melenyapkan gejala rasuah dan penyelewengan yang didakwa berleluasa dalam kerajaan kerana ia bagaikan ancaman menyebabkan negara bankrap jika tidak dibendung.

“Mereka tuduh kita akan bankrapkan negara jika ambil alih kerajaan. Macam mana boleh bankrap sebab kita banyak hasil tetapi pada masa sama tiada rasuah dan penyelewengan. Takkan jika kita bantu rakyat dengan hasil negara, boleh jatuh bankrap pula,” katanya.

4 ulasan :

  1. kesiannya tgk manusia yg dok melonggok dengar per"kencing"an si BABI nie...buta mata hati barangkali.

    BalasPadam
  2. Hasil jual stok kunyit je yang nuar ada

    BalasPadam
  3. suka hati ko la nak kata apa pun anwar...

    yg penting rakyat semua dah tau ko ni mcm na sekarang...

    thanx pak lah kaki membuta siang malam sebab bawa kuar anwar lakhanat ni...

    pejuang hamas...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online