BREAKING NEWS

"Tukar saja jadi Dataran Penjajah.." - Sasauan Negara

Berikutan keputusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak perhimpunan Bersih 3.0 diadakan di Dataran Merdeka, Sasauan Negara A. Samad Said nyata berang dengan berita tersebut.

Pak Samad yang juga merupakan Pengerusi bersama Bersih 3.0 menegaskan, beliau mahu perhimpunan tersebut kekal di Dataran Merdeka. Beliau juga secara peribadi menolak sebarang keputusan untuk berpindah ke tempat yang lain.

"Setakat ini, Ambiga dan saya mempunyai sikap yang sama, iaitu mahu 'Duduk Bantah' ini diadakan di Dataran Merdeka.

"Saya secara peribadinya ingin mengekalkan 'Duduk Bantah' ini diadakan di Dataran Merdeka. Sikap saya konsisten. Saya harapkan seluruh jawatankuasa masih bersedia untuk kekal di situ (Dataran Merdeka)," tegas beliau pada sidang media Jawatankuasa Bersih 3.0, di Dewan Perhimpunan Cina, hari ini.

Sambil menyifatkan Dataran Merdeka adalah milik rakyat, Marina Chin Abdullah selaku ahli jawatankuasa pemandu Bersih pula menyifatkan penolakan DBKL adalah amat tidak wajar.

"Untuk apa dikekalkan nama Dataran Merdeka jika tidak benarkan rakyat menggunakannya? Baik tukar saja nama tersebut.." - MPPkini

5 ulasan :

  1. Kalau nak bersihkan kerajaan BN biarlah kami penyokong BN bersihkan sendiri malaun-malaun dlm UMNO,MIC dan MCA. Kami akan tendang depa dlm pemilihan dlm parti komponen kami sendiri. Kami pun kadang-kadang meluat gak. Jadi klau Pak Samad nak wat demo bersih..bersihkan dulu negeri selangor. Tak tahan bau busuk ngan lubang pasir sana sini. Elok sekali klau buat kt Shah Alam atau kt Ijok sana. Jangan nak menyemak kt dataran merdeka nuh. Takut nanti klau aku ada kt sana .plak tu aku naik hantu..habih hampa aku libas. Tapi tak baiklah panggil Pak Samad sasauan negara.Kena respek sikt warga mas..walaupun depa sasau.

    BalasPadam
  2. oiii pak janggut bersihkan diri tu dulu baru laa buka cerita bersih yang lain.... menyalak tak sudah !!
    A.B.U = ANWAR BABI UTAN

    BalasPadam
  3. kami akan mempertimbangkan dengan penukaran nama dari nama DATARAN MERDEKA kepada DATARAN HARTA UMNO sebab pejuang kemerdekaan ramai yg datang dari pertubuhan umno...

    bukan pas kerja kuat masa nak tuntut kemerdekaan...

    bila dah merdeka mereka ni jadi kaldai kepada bapa rasis sekarang...

    parti pkr plak hnya nak jaga peliaq anwar saja...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  4. Apa dah jadi dengan Pak Samad seorang ni. Dah tua-tua tu eloklah duduk kat surau atau masjid, lagi banyak faedah dan pahala dari duduk bantah kat Dataran Merdeka.

    BalasPadam
  5. Dalam kalangan wartawan veteran nama Pak Samad adalah gah, sinonim dan eksklusif setanding orangnya iaitu arwah A. SAMAD ISMAIL bukannya A. Samad Said si janggut putih ni. Harap maklum dan jangan salah pengenalan.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online