BREAKING NEWS

Sapa nak kahwin free dengan awek cun ni..? Dapat RM 5 juta lagi tau...

Seorang wanita di Arab Saudi rela membayar 5 juta riyal (Riyal hampir sama RM) untuk lelaki yang bersedia menjadi suaminya. Permintaannya ini disampaikan secara terbuka di sebuah majalah di negara tersebut.

Diberitakan laman Al Arabiya, Minggu, wanita yang tidak diketahui namanya ini menyampaikan permintaannya tersebut di majalah berbahasa Arab, Roa. Wanita tersebut meminta lelaki yang akan meminangnya untuk menghubunginya melalui email atau faks.

Tidak ada persyaratan macam-macam dari wanita misterius ini. Dia hanya meminta agar calon suaminya dapat menghargai kehidupan perkawinan.

"Tidak masalah jika suami baru saya hanya mengincar harta, yang terpenting dia menghargai perkawinan dan tahu tugasnya sebagai suami. Saya bahkan menerima pernikahan Misyar," kata wanita tersebut.

Nikah Misyar adalah pernikahan yang dilandasi perjanjian bahawa suami tidak tinggal satu atap dengan isteri dan tidak wajib memberi nafkah. Pernikahan model ini dibolehkan di Saudi. Model pernikahan yang diharamkan di negara ini adalah 'kahwin kontrak', iaitu dengan jangka waktu tertentu.

Majalah Roa mengatakan, wanita misterius tersebut tidak menyebutkan namanya, usia atau tempat tinggal. Informasi mengenai dirinya baru akan diungkapkan setelah dia menemui lelaki idamannya itu.

Wanita ini hanya mengaku seorang janda kaya yang menceraikan suaminya kerana lelaki itu sangat serakah dan menghabiskan hartanya.

"Saya membuat keputusan yang salah waktu itu, sekarang saya mencari pilihan yang tepat. Saya sangat ingin berkahwin!" kata wanita itu.

3 ulasan :

  1. Jika benar wanita arab mecari teman sejati hingga ke sisi illahi buat ldan usahakan ah kerana hawa juga pernah mencari cinta serta teman pasangan diri sejati atas kesalahan beliau, dari cerita wanita arab pula xsuami dulu pernah gagal menjana sebagai suami atau jelas lah suami erti suap lah kami maka isteri tersebut buat yg terbaik hanya tugas nya suap pada pasangan nya tanpa batas maka hancur tetapi dukacita serta kejujuran dan kesetiaan serta perluan tersebut telah di salah gunakan hingga harta si 'is' teri' musnah. atau tidak sempurna atau kurang 2 tidak cukup lengkap di berikan jumlahnya tiga makna isteri erti is teri atau is tiga pasangan maka maka suami tadi tidak akan gagal didalam perjuangan dgn ertikata 'perkawinan' ber maksud 'per' erti peperangan, 'ka' - kalah atau 'win' - menang dan 'an' - antara adam atau hawa yg mana satu kalah atau menang dalam peperangan untuk mendapat pasangan diri roh dan tubuh kekal hingga ke sisi illahi.

    BalasPadam
  2. Saya nak minta tolong kalau Ada janda janda kaya tolong rekemen saya seorang boleh tak.nama saya zaiful anuwar bin ibrahim 0174004986

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online