BREAKING NEWS

Misteri Lintah gergasi di Perak terjawab...

Gambar kononnya lintah gergasi yang ditemui semasa banjir di Perak ni dah menjadi heboh dalam laman sosial dan juga forum sembang..

Tapi sebenarnya, binatang dalam gambar tu bukanlah seekor lintah beb.. Ia adalah seekor ular yang dipanggil " ular guni buruk"..

Gua ingat lagi.., masa gua kecik dulu selalu jumpa ular ni di tali air sewaktu menahan taut ikan haruan dan masa menangguk ikan pelaga..

Ular jenis ni tak berbahaya beb.. Dia tak ada racun dan juga tak mampu mematuk. Sebabnya, ular ni tak ada mata..

Tapi kalau korang kacau dia, gigitan ular ni sakit jugak lah kalau kena..

So.., cerita tentang lintah gergasi tu kira tak wujudlah.. Mungkin orang bandar tak kenal dengan ular guni buruk ni.., tapi bagi anak kampung macam gua, dah biasa dahh..

Maklumlahh.., membesar dengan selut dan bermain sepanjang hari di tepi bendang.. Notalgia betul bila ingat balik zaman tu... Huhuhuhu...




2 ulasan :

  1. meme cantik la ular si buta nie bro. . .
    tapi bahaya lagi sibengkok al juburi. . .

    tak banjir pun si bengkok ni bleh beraksi. . .

    pejuang hamas. . .

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online