BREAKING NEWS

Letterhead bukti Malaysia iktiraf Israel??? Bodohnya pemimpin PAS nih...

Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS Pusat, Dato’ Kamarudin Jaffar mendakwa, terbukti sah seratus peratus, mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara.

Katanya, tindakan Mahathir berutus surat kepada bekas Perdana Menteri Israel dan ditulis atas nama rasmi menggunakan jawatan Perdana Menteri sebagai bukti jelas, negara mengiktiraf kedudukan Israel.

“Bagi pihak Malaysia menggunakan surat dan ‘letter head’ rasmi Perdana Menteri Malaysia itu bukti jelas negara berutusan dengan satu pihak yang kita iktiraf kedudukannya. Kalau kita tidak iktiraf tentu kita tidak tulis secara rasmi,” katanya.

Kamarudin berkata, sewajarnya Mahathir menggguna orang ketiga dan sebagainya.

“Ini adalah hubungan langsung Perdana Menteri Malaysia dengan Israel iaitu atas surat rasmi dan jawatan rasmi masing-masing,” katanya

Malah tegasnya, beliau menyokong penuh apa yang dibidaskan Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man sebelum ini bahawa tindakan Mahathir menghantar surat kepada Perdana Menteri Israel, bukti pengiktirafan kerajaan BN terhadap Israel.

Pada 29 Februari lalu, Bernama dipetik sebagai berkata, Menteri Luar, Dato’ Seri Anifah Aman menyifatkan ketiga-tiga surat itu diterbitkan bagi menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa Kerajaan Malaysia tidak konsisten dalam pendirian dan dasarnya berhubung Palestin.

Ketiga-tiga surat itu yang masing- masing bertarikh 21 Disember 1993, 14 Mac 1997 dan 8 Jun 1999 ditujukan kepada tiga perdana menteri rejim itu.

Mengulas lanjut, Kamarudin berkata, jika betul pemimpin BN mahu membantu Palestin bukan dengan mengutus surat sedemikian rupa.

Katanya, jika Mahathir mahu mengiktiraf Palestin, beliau boleh menyampai perasaan dan ke tidakpuasan mereka kepada Setiausaha Agung Pertububuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

“Suruh dia sampai kepada rejim Tel Aviv bukannya berutus secara langsung.

“Ini menunjukkan betapa erat dan mesranya hu bungan beliau dengan Perdana Menteri Israel itu,” dakwanya.

Kamarudin mengulangi penegasan, pendedahan surat itu bukti kukuh Malaysia mengiktiraf Israel di bawah pemerintahan Umno-BN.

7 ulasan :

  1. Stress aku baca hujah2 tahap tadika ni. Nabi pernah utus surat pada maharaja rom pakai cap mohor baginda. Adakah nabi kita mengitirah negara kafir rom? pasti tak. Bebal sungguh! ah stress aku!

    BalasPadam
  2. Bodohnya PAS nie. Esok aku nak maki hamun Anjing PAS ni tapi aku akan tulis kat Anjing PKR dan Anjing DAP pasal aku x pernah sokong Anjang PAS seumur hidup. Kah..Kah...Kah.. bodohnya manusia tue....

    BalasPadam
  3. PAS anjing DAP.. Parti terbodoh dlm sejarah Malaysia..

    zoRRo...

    BalasPadam
  4. hamPAS dah kering modal. Dah makin ke laut dah parti ajaran syaitan ni. Tunggguuuu....

    BalasPadam
  5. Bang Jebat.. Aku pun stresss nih dengan kebebalan pengor(bodoh dalam bahasa Jawa)si lajnah pusat PAS nih.. haha

    BalasPadam
  6. aku hairan betul dgn puak2 pas nih..kononnya pejuang yang beriman tapi takkan sirah Nabi saw pun tak tahu???

    BalasPadam
  7. no school la puak2 parti adat dan sukan nih..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online