BREAKING NEWS

Ceramah di N.9.. Anwar janji minyak murah dan pendidikan percuma...

Semalam, Anwar Ibrahim yang memegang gelaran Raja Drama merangkap Imam Mahadi Pakatan Haram telah menabur janji di Negeri Sembilan..

Dalam ceramahnya di Lukut Port Dickson, Anwar sekali lagi telah berjanji untuk menurunkan harga minyak dan juga akan bagi pendidikan percuma kepada seluruh rakyat jika beliau jadi Perdana Menteri..

Dengan selambanya didepan 500 orang yang dipercayai penyokong tegar PAS, Anwar menjerit-jerit menyalahkan kerajaan Barisan Nasional yang katanya menzalimi rakyat.

Anwar mendakwa dia amat simpati dengan kesusahan rakyat yang terpaksa membeli minyak dengan harga yang mahal dan terpaksa membayar harga tinggi untuk belajar..

"Tuan-tuan harus ingat dalam hati.., kalau Pakatan perintah negara selepas PRU13 nanti, kita akan turunkan harga minyak dan juga beri pendidikan percuma kepada seluruh rakyat.."

"Ini bukan janji kosong.., ini adalah iltizam Pakatan Rakyat yang mahu menjadikan kebajikan rakyat sebagai satu keutamaan.." kata Bang Non..


5 ulasan :

  1. Bukti janji kosong ada di Selangor...negara negara jiran tertangga pun harga minyak naik malah kalau nak kira mahal dari Msia, kita seliter baru RM1.80 kalau dinegara jiran RM3.70, sekrang Amerika nak sekat 12 negera yg beli minyak dari Iran, makan secara tak langsung harga minyak akan naik atau ANUWAR bakal mengadaikan negara dan rakyat. Negara diberi pendidikan percuma? Rasanya bangkrap IPTS & IPTA tutup kedai sbb tak ada sumber dana, kalau semua dah free, duit air, elektrik, asrama student, pekerja semua nak bayar dgn apa? dgn air liur boleh lah, Anwar kala utime mood atau hormon dia tengah naik, mmg cakap pun ikut sedap ja, dia tak fikir panjang janji impian jadi kenyataan. Benda yg kecik pun tak boleh nak settle janji PRU12 pun tak leh nak tunai ni dia buat pulak dah, isu minyak, laa..dia buat mcm tu sbb dia tahu Najib/BN dah buat duit byk dah so dia kira dgn duit yg ada ni Anuwar boleh joli la...boleh bayang betapa gila ANuawar nanti ...

    BalasPadam
  2. Nuar nuar utk rakyat Selangor pun ko tak terbuat, inikan pula nak buat satu Malaysia. Bukti pun takde. Kalau rakyat Selangor dapat pendidikan percuma dan harga special beli minyak, barulah ko boleh menyalak. Ini baru kasi air percuma yg selalu kena catu, banyak asset Selangor dah kena jual. Aku kalau jumpa nuar....aku ludah je.

    BalasPadam
  3. Alahai tak habis2 dgn janji palsu..

    BalasPadam
  4. camni ni la nuar ooooi...

    toksah buat kat selangor..besar sangat tu..apa kata ko buat kat parlimen permatang pauh dulu...kan ramai penyokong tegar ko kat sana? maka buktikanlah ye..jangan jadi munafik. janji sini janji sana tapi tak ditepati!

    BalasPadam
  5. Nuar xde janji nak meliwat sekali lagi ke..

    ZoRRo...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online