BREAKING NEWS

Acara bogel beramai-ramai di Shah Alam 13 April 2012..

Selepas dorang tak berjaya 'berbogel' di Kuantan Pahang, kini puak-puak Pakatan bercadang nak menganjurkan satu pesta bogel beramai-ramai di Shah Alam pulak..

Gua pun confius.., dorang tu semua nak bantah apa sebenarnya? Kalau nak bantah Lynas, kenapa buat di Shah Alam? Kat situ bukan ada Lynas pun..

Yang gua tahu, cuma terdapat sebuah kilang "rare earth" di Shah Alam, Selangor. Lokasi lebih tepat lagi ialah di Seksyen 26, berdekatan dengan kilang Proton Shah Alam.

So.., mungkin dorang tu semua nak protes kilang tu agaknya ye.. Lepas tu, bolehlah beramai-ramai turun ke Penang pulak..

Kita boleh buat demo di tapak kilang pembuatan panel solar di Batu Kawan.. Bogel untuk demonstrasi tak salah kalau ikut kitab Pakatan.., jangan bogelkan bini orang sudah laa... Hahahaha...

Kisahnya.., Solidariti Semalaysia Himpunan Hijau merancang satu himpunan besar-besaran di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak bagi membantah projek memproses nadir bumi Lynas di Kuantan, Pahang, 13 April ini.

Himpunan yang diadakan secara serentak itu akan bermula selepas solat Jumaat, mengikut lokasi-lokasi yang akan ditetapkan kelak.

Namun, himpunan utamanya akan diadakan di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam, di mana sebelum itu para peserta akan berarak dari Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.

Pengerusi Lajnah Alam Sekitar PAS Pusat, Zulkefly Mohamad Omar, berkata tujuan himpunan itu diadakan bagi menunjukkan komitmen rakyat di seluruh negara bahawa isu Lynas bukan merupakan isu rakyat Pahang semata-mata. - Baca Selanjutnya DISINI..

2 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online