BREAKING NEWS

Video versi kedua KFC I-City.. Confirm customer yang maki hamun!


Video terbaru ni menunjukkan keadaan awal dimana customer cina tersebut membuat provokasi sedangkan pelanggan lain masih boleh bersabar dan relaks..

Walaupun video ini video potong. Still boleh nampak siapa yang kurang ajar dan memulakan pergaduhan..

Pada ketika video ni diambil, staff KFC masih boleh lagi bersabar walaupun ada yang sudah mula panas hati..

Gua yakin, selepas pelanggan cina terbabit mengeluarkan kata-kata perkauman, barulah semua pekerja KFC di I-City tersebut serbu keluar.

Seperti biasa, tukang upload video tu dah mula delete komen-komen yang tak memihak kepada customer cina terbabit.. Gua sempat baca satu komen yang tak menyokong customer cina tersebut tapi telah di'flag' oleh uploader..

the title is suppose to be "Racist customer at KFC i-City" To those who not know anything, let me story a little bit about this incident. The racist customer is currently queue for an hour at the counter in KFC. When they reach the counter,unfortunately the Fried Chicken has finished. With full of anger,the racist customer yelled at the worker "Cibai Punya Melayu!" So that why the worker cant control the temper and smash the guy in his face.Thumbs up this comment so that everybody know the truth.. -nadzrain91

Yang gua pelik sangat, kenapa cina yang upload video ni tak berani keluarkan full version? Takut rahsia kaum kiasu dorang terbongkar ke?

Apapun, korang nilaikan sendiri perangai pelanggan cina terbabit yang menjerit-jerit macam monyet dalam premis KFC tu..

Kalau korang di tempat pekerja KFC tu, apa perasaan korang?

16 ulasan :

  1. Adake perkataan racist? minit ke berapa?
    hanya dengar i-city aje.. mana ade C***i Melayu?

    BalasPadam
  2. kesiannya pulak masa tu pelangan semuanya cina dan mungkin ada india..tk de lansung melayu..

    kalau bro ada ketika itu apa bro buat..?

    BalasPadam
  3. dia tk berani kluarkn sbb ada la kata2 perkauman tu..buti tu..

    BalasPadam
  4. kalau aku keja kat kfc tu aku kuar lagi awal pi sidai anak haram punya bangkai nie...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  5. Arul.., kalau gua ada disitu, gua akan offerkan 'ayam perisa kerusi' pada customer yang buat perangai macam monyet tu.. Sedap wooo... Hahahaha..

    BalasPadam
  6. Dan pelanggan Cina tu sapa yang sokong? DAP!! PAS x nak sokong pekerja Melayu tu ka? Takut nak lawan cakap towkay DAP?

    SETELAH DITELANJANGKAN DI LEMBAH PANTAI, NURUL IZZAH LARI KE SINGAPURA!! Baca di sini!!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Apa apa pun... Customer always right.. Mmg la , gua dh byk kali kena.. Tapi gua tahu, gua pekerja , diorang customer.. Gua penah keje kat McD Sunway, memang ramai la.. Especially tgh hari.. Dorang datang, dan bratur... Pastu bila suruh tunggu kjap.. Mula la dorang maki hamun.. Gua tahan lagi beb,, sesapa yg pernah keje kat situ.. Mesti knal gua - Adi , gua skarang sambung blaja..

    BalasPadam
  8. Celaka punya DAPig

    BalasPadam
  9. melayu patut bersatu supaya tidak diperlekehkan oleh bangsa lain,

    atas sebab itulah anwar sekeluarga dan PAS digelar pengkhianat bangsa, merekalah yang mula-mula memecahbelahkan bangsa melayu di Malaysia demi kepentingan politik mereka....

    BalasPadam
  10. salam,

    kalu melayu buat kat kedai cina, rasanya dah lama melayu tu kutip gigi. tapi kita pi beli barang je kat kedai tu. sebab tu kena belajar tolenrasi dan perpaduan. apa kaitan melayu dengan tak dapat makan ayam goreng ? walaupun pekerja melayu, yang pi makan cina, kita kena saling menghormati. kalu marah pun, takat marah pasal lambat dah la. maki je kata lambat macam kura. tapi bila dah maki melayu, tu yang panasss. apa kaitan melayu dengan lambat menunggu ayam goreng. tak faham la. ni mesti kaki rasis dan benci melayu. mesti kaki kutuk melayu dalam fb dan web.

    BalasPadam
  11. agaknye nenek moyang dieorg x cerita sejarah 13 may kot.tue belagak giler aku tgk....

    BalasPadam
  12. gara2 xdpt makan ayam goreng .. dah dijadikan isu politik pulak...

    BalasPadam
  13. cina terpekit terlolong memaki hamun sape pun dgr mesti panas hati..padan ler kena penumbok..kurang ajar...

    BalasPadam
  14. pukimak punya cina yg dia kata "Melayu cibai" dia tak sebut. Sampai bila melayu nak beralah. Haram jadah punya cina DAP. Jangan cari pasal melayu sudah banyak bersabar.

    BalasPadam
  15. kalau aku ..aku tumit kasut kan ajer ..penat saysss..kojer ...kna maki lakss..hhhaha..tgk cina lain ..apa tak hal pun ... mmg saja cari pasal ctmor tu pun ..kalau yg maki hamun tu melayu pun...kna hayun gak ..dia ..cma kali ni ..si cina tu yg buat hal ...sapa yg kuang ajo ..mmg layak ..di tumit kasutkan ..hehehe

    BalasPadam
  16. nak komen tp guna penterjemah plak,bkn org malaysia la mcm ni,so watper nk bela,dhla krg ajar..mmg anti perkauman ni

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online