BREAKING NEWS

Samsul Ketot UGUT Menteri Besar Pahang... Fuyoooo!!!


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) memberi kata dua kepada kerajaan Pahang, samada membenarkan Padang Majlis Perbandaran Kuantan untuk HimpunanHijau Ahad ini, atau berdepan protes rakyat di jalan raya.

Semalam, lokasi tapak himpunan itu dipagar dan ditutup untuk orang ramai, dipercayai atas arahan Menteri Besar Pahang, Tan Sri Adnan Yaakob.

“SAMM melihat penutupan Padang MPK(1) adalah satu tindakkan bacul dan tidak ‘gentleman’ oleh seorang menteri besar yang telah berada di tampuk kuasa selama berbelas tahun,” tegas Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan.

Pada peringkat awal, katanya, MPK memberi notis memaklumkan akan menganjurkan perlawanan futsal di padang yang sama, manakala semalam pula padang tersebut dipagar.

“Ini tindakan terdesak oleh pihak yang takut akan kebangkitan rakyat khususnya menjelang perhimpunan anti-lynas.

“Tindakan ini juga memberi gambaran betapa Menteri Besar Pahang panik sesudah memberi lampu hijau untuk rakyat berhimpun secara aman menyatakan bantahan,” ujar beliau.

Katanya lagi, hasrat Adnan Yaakob untuk melihat sejauh mana sokongan anti-lynas berlangsung di Kuantan juga merupakan satu lagi retorik, apabila satu demi satu halangan terancang diwujudkan.

“Di atas penipuan ini juga, rakyat yang akan hadir dalam Himpunan Hijau tidak mempunyai pilihan apabila padang yang sepatutnya cukup untuk memuatkan 20 ribu kehadiran yang dijangka, akan melimpah ke seluruh jalan raya di bandar Kuantan,”

“SAMM memberi kata dua buat kerajaan negeri Pahang samada untuk membuka kembali padang MPK(1) atau bertanggungjawab di atas kebanjiran demonstran ke jalan raya seluruh bandar Kuantan selama beberapa jam himpunan berlangsung,” tegas beliau.

4 ulasan :

  1. Fuyoo! Dua puloh ribu semut nk gather. Takotnye...

    BalasPadam
  2. Hello, go ahead and do on the streets, we see you all there, Kali ni tiada maaf bagi Hijau Gila. Kami dah bosan, boooossssssaaaaaaaaaaaaaaaan, faham pendek. kalau you berani berdiri di depan sekali. Kote ada kah? P..K. m.k punya pendek.

    BalasPadam
  3. kamu tak layak jd pemimpin la..tak perlu ugut2 org krn kamu juga kaki gengster..siapa nak dengar cakap kamu woi...kamu ingat org nak pilih kamu jd wakil rakyat k? belum jd wakil rakyat dah langgar undang2 mcm monyet je di atas jalan tu..tengok muka lu sendiri la...kamu penyangak yg menyokong kepala zionis malaysia..jom reject dia ni kat mana2 tmpt dia nak brtnding dlm pru13..belum masuk jd yb pun dah jd monyet..hahaha

    BalasPadam
  4. 20 ribu lawak... ak org kotan pun x sokong.. mmg sukakan alam sekitar yg baik, bersih tambahan plak tak guna iphone (hehehehe),,,tapiiiii kalu sbb politik..SORRY TO SAY lah... UDANG YG BERSELINDUNG DISEBALIK MEE....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online