BREAKING NEWS

Nizar lilin bertukar jadi Nizar gendang...

Dulu dia digelar nizar Lilin....

Mufti Perak menasihatkan pemimpin-pemimpin pembangkang beragama lslam supaya menggelakan diri dari melakukan perbuatan yang boleh ditakrifkan haram ketika menyertai perayaan keagamaan.

Mengulas perbuatan mantan Menteri Besar Nizar Jamaluddin memalu gendang diupacara Ponggal tempoh hari, Harrusani berkata “haram bagi kita memukul gendang ketika meraikan perayaan agama hindu ..itu lagi teruk sama teruknya jadi hindulah kerana memukul gendang adalah cara keagamaan mereka.”

Sesiapa yang telah melakukan perbuatan itu, Harrusani menasihatkan mereka supaya wajib bertaubat segera dan kembali kepada Islam. “Ini Allah telah sebut dalam alquran”.

Sekarang ni dah jadi Nizar gendang lah pulakkk....

Beliau berkata dari segi syarak “ kita tidak boleh merayakan dengan mengenakan pakaian baru-baru bagi menghormati hari itu kerana hukumnya haram.”

Beliau juga memberi contoh amalan sesetengah pengacara tv yang memakai pakaian seperti meraikan tahun baru Cina kerana hukumnya haram.

“Orang yang cari lain daripada Islam sebagai agamanya, pegangannya, kepercayaannya maka ini tidak akan diterima oleh Allah taala dan di akhirat nantii dia akan masuk dalam kumpulan orang-orang yang rugi.

Perbuatan kufur kita redha dan dengan perbuatan itu maka kufur kita dibuatnya”katanya lagi.

2 ulasan :

  1. tak pa... hang pegang lilin jaa. tapi hang baca apa Mr.Engineer.

    BalasPadam
  2. tu baru pukui gengdang.. thn depan dia pecah nyoq dgn jalan atas bara.. cucuk sana sini buang dosa sekali bro.. kah kah kah kah...


    Aryan Brotherhood

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online