BREAKING NEWS

Niat Anwar baik.. Dia cuma nak "selamatkan" Putrajaya sajaa...

Gambar Hiasan ehsan Pakcik Google..

Petang kelmarin masa gua singgah dikedai kopi untuk tapau teh tarik, ada satu pakcik tua ni bising kat kawan dia pasal isu Anwar yang dituduh jadi ejen Israel untuk hancurkan negara..

Kata pakcik tu, tak logik Israel akan percaya pada melayu pasal bangsa Yahudi Israel tu dijadikan Tuhan sebagai bangsa yang cerdik..

Jadi, dengan kecerdikan yang ada pada Israel, tak perlulah dorang susah-susah lantik melayu jadi ejen.., lagi baik dorang hancurkan umat melayu melalui ekonomi..

Wohaa!! Mulanya gua respek pakcik tu sebab dia lebih tahu pasal Israel dari puak-puak tu sendiri.. Tapi lepas tu gua lagi respek pada kawan didepan dia sebab bagi jawapan yang paling bernas..

Kawan pakcik tu kata.., sebab Israel cerdiklah dorang lantik Anwar jadi ejen di negara ni.. Dorang tahu Anwar tu jenis bangsa melayu yang bodoh dan senang dicucuk hidung..

Hahahahaha.., gelak besar gua kat situ beb...

Then.., untuk cover malu.., pakcik tu terus kata.. "Sekurang-kurangnya Anwar tak teruk macam Najib dan Rosmah.., sebat duit rakyat hanya untuk shopping di luar negara.."

"Anwar tu nak ambik Putrajaya sebab nak selamatkan Malaysia.. Kalau biar lama-lama kat tangan Najib, habis bangkrap kita.. Tak sempat Yahudi nak jajah.."

Huhuhuhu.., itulah ayat pakcik tua yang sempat gua dengar.. Gua tak boleh lepak lama sebab hari dah nak hujan..

Tapi serius beb.., ayat pakcik tu memang lekat di kepala gua semalam.. "Anwar nak selamatkan Putrajaya saja.." Memang tak boleh blah laaa...

Gua rasa, pakcik tu pernah terhutang budi pada Anwar kot? Sebab tu tebal bukan main ketaksuban dia pada "imam mahadi" PKR tu..

Apapun, gua yakin pakcik tu takkan percaya apapun yang diterangkan pada dia mengenai keburukan Anwar.. Orang yang jenis taksub terlampau macam tu susah nak difahamkan beb..

Maklumlah.. melentur buluh biar dari rebung.., kalau dah tua bangka macam tu, tak dapek den nak nolonggg... Biarlah dia terjun dengan labu-labunya...

3 ulasan :

  1. dah tua macam tu elok buat buluh lemang je..bakar lama lama biar dia rasa azab seksa

    BalasPadam
  2. Tuan blog patut tanya pakcik tu dia ambik tak duit BR1M tu? Haa masa tu baru boleh cakap YAB PM perabih duit utk rakyat pengkianat mcm dia jugak. Suruh je dia pi daftar jd pengundi dulu dr dok sembang kedai kopi.....

    BalasPadam
  3. hidup pak cik...selamatkan israel dan anuar...pak cik dah akan diangkat sebagai anugerah tuhan untuk sekelian umat israel dan puak2 anuar...hahaha...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online