BREAKING NEWS

Nga Kor Meng tak bersalah.. Kronisme dalam DAP.


Jawatankuasa Disiplin DAP mendapati timbalan bendahari parti itu, Nga Kor Ming tidak bersalah terhadap dakwaan menyalahgunakan kuasa sebagai exco kerajaan negeri untuk mempengaruhi proses tender Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) pada 2008.

Dalam satu kenyataan hari ini, jawatankuasa itu berkata ia telah memanggil Nga, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin, enam bekas ahli exco dan tiga ahli MBI yang menganggotai lembaga tender ketika itu, dalam membuat keputusan tersebut.

Nizar dan anggota exco terbabit menafi mengesyorkan kepada MBI supaya melantik Ethan & Elton Sdn Bhd - sebuah syarikat di mana isteri Nga, Wong Seow Ching, mempunyai kepentingan - untuk kontrak Lounge Suit.

Tiga ahli majlis tersebut - Frankie Wong dan Simon Ng dari DAP, Khairuddin Abd Malik dari PAS - memberitahu jawatankuasa displin bahawa mereka tidak pernah dipengaruhi oleh mana-mana pihak, termasuk Nga, dalam melantik Ethan & Elton.

"Tidak timbul Isu penyalahgunaan kuasa oleh Nga. Status Nga sebagai ADUN dan anggota exco tidak menghalang isterinya daripada menjadi rakan kongsi syarikat. Selain itu, Nga tidak mempunyai sebarang kepentingan peribadi dalam syarikat tersebut.

"Hanya akan terdapat konflik kepentingan jika Nga menggunakan kedudukan untuk mempengaruhi keputusan lembaga tender," kata jawatankuasa itu.


p/s: Kalau kawan-kawan baik sendiri yang jadi saksi, dah tentu-tentu Nga akan didapati tak salah.. Kenapalah bodoh sangat Jawatankuasa disiplin DAP tu yee.., nak bohong pencacai PAS bolehlaaa... Sebab dorang tu mana pernah cerdik.. Hahahahaha..

2 ulasan :

  1. inilah politik kroni. Wa halalku wa harammu..

    BalasPadam
  2. dap telah memahami prinsip asas isle pas dan telah melaksanakannya dengan cemerlang - wal haram mu wal halal ku. umno buat pasti haram, pas, pkr dan dap buat jelaslah halal walaupun perkaranya sama dan serupa.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online