BREAKING NEWS

Gadis melayu hina azan.. Anak sapalah nii..?


Gua terjumpa dalam Fesbuk, satu printscreen Twitter seorang pompuan yang memakai nama "melayu" tetapi secara terang-terangan menghina lauangan Azan.

Apakah yang dapat korang rasakan bila tengok perangai anak melayu kita di zaman sekarang? Dan apa pula yang korang fikir?

Gua selalu cakap, jadi melayu tu tidak semestinya menjadi Islam. Contoh terbaik kat atas tu laa.. Nama je melayu, tapi jahil tentang laungan seruan solat sendiri..

Jangan salahkan kerajaan dalam hal ni.. Dan jauh sekali untuk salahkan pemimpin. Banyak faktor dan sebab yang boleh menjadikan orang Islam sebegini bebal.

Kadang-kadang pergaulan dengan kengkawan, kesibukan ibu bapa mengejar keselesaan hidup sehingga kurang perhatian kepada anak-anak juga turut menjadi punca.

Apa perasaan korang jika ada ahli keluarga korang yang jadi begitu?. Apakah dorang tu masih mampu memberi manafaat bila ibu bapa dorang tak ada kelak?..

Fikir-fikirkan lah..

7 ulasan :

  1. pas kata mrk hina islam sbb mrk tak faham islam. jgn salahkn mereka. tp salahkn tok guru yg cuma sibuk berpolitik nak p putrajaya.tgok sj, DAP sekutu kuat dan tuan besar pas hina dan tidak hormati Islam pun mrk biarkn shj. PKR yg juga tuan kecil pas sama. membela org yg hina islam dan nabi saw, tp pas cuma diamkn sahaja. pas oh pas...

    BalasPadam
  2. wehh tengku sophia ni news lama laa..actually makhluk yg bernama tengku sophia ni tak wujud pon..itu semua fake semata-mata..

    BalasPadam
  3. Kita sama2 doa agar diberi kesedaran selagi belum terlambat..mungkin juga bnda ni rekaan..apepontakboleh!!subhanallah

    BalasPadam
  4. Harap bdk pmpn nie cpat sdar dn bertaubat lah.. dlam hal nie mak bapak jgak hrus ambik thu.. jgn ank2x terpesong baru nk sdar dn ambik thu. Sptutnya dri kcik lagi bdk pmpn nie dh di biasakn ngn dngar azan. Spaya die ingt dn thu sape die. Ape agama die. Sape tuhan die..

    * remajazamansekarangsusahnakdibendung *

    BalasPadam
  5. ne fake acc bro .. da lame da crita ne .. dgr2 acc dari seberang .. xtau laa pulak dari mana ..

    BalasPadam
  6. benar ke suma ni?

    http://direktoribloggermalaysia.blogspot.com/
    http://alziyadnews.com/

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online