BREAKING NEWS

Cina muka tak malu!! Mintak lagi duit BR1M untuk tahun depan.


Ketua Regim DAP Penang hari ini menyarankan supaya Perdana Menteri memberikan bantuan RM500 kepada keluarga miskin dan RM100 kepada pelajar setiap tahun untuk membuktikan bantuan itu bukan senjata politik.

Guan Eng berkata, bayaran-bayaran sekali sahaja ini akan menelan belanja Kerajaan sebanyak RM1.8 bilion untuk 3.4 juta isi rumah dan RM550 juta untuk 5.5 juta pelajar.

"Ini bukanlah satu jumlah yang terlalu banyak memandangkan negara kita kerugian berbilion ringgit setiap tahun," katanya.

"Daripada membazirkan wang rakyat dengan projek-projek yang melampau, kerajaan patut memberi bantuan kepada rakyat yang memerlukannya dalam keadaan semasa yang dilanda inflasi tinggi dan hutang isi rumah yang melambung," cadang beliau.

Menurut beliau, berjuta-juta rakyat Malaysia menghadapi kesusahan terutama sekali dengan kos barangan harian yang sedang meningkat.


p/s: Memang muka tak malu Ah Beng sekor nih!! Sebelum ni puak-puak tu kata duit BR1M adalah perangkap LHDN terhadap rakyat.. Dan punyalah gigih dorang hasut rakyat supaya jangan ambik duit tu..

Sekarang ni.., mintak lagi pulak supaya diberikan tiap-tiap tahun. Memang muka tembok sungguh cina bukit sekor nih.. Penang pun dah nak lingkup dia perintah, ada hati nak nasihatkan Najib pulak!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online