BREAKING NEWS

Beli kereta guna duit syiling... 300 kilogram beb...


Seorang lelaki cuba untuk membeli sebuah kereta di Pusat penjualan kereta yang ada di Kota Xianyang China dengan wang syiling seberat 300 kilogram. Duit syiling sebanyak 60 ribu yuan telah mengejutkan semua wakil penjual di pusat terbabit.

Lelaki yang bernama Wang, juga merupakan penjual tepung telah mengangkut duit syiling tersebut dengan menggunakan kereta yang disewanya.

Duit Syiling yang berjumlah tujuh karung tersebut dikumpulkannya dengan menggunakan karung tepung.

Duit syiling tersebut dikumpulkan Wang dari hasil berjualannya selama 10 tahun.

Seperti dilapor China Daily, penjual kereta terbabit mengalami kesukaran untuk mencari bank yang mahu menerima duit syiling tersebut.

Akhirnya setelah puas mencari, penjual kereta tersebut berjaya meyakinkan sebuah bank untuk bersetuju menerima dan mengira duit syiling itu.

Wang bagaimanapun dilaporkan masih tidak dibenarkan membawa kereta baru pulang kerana pihak bank hingga kini masih menghitung duit syiling yang dibawanya.

2 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online