BREAKING NEWS

Anwar jumpa pemimpin Hamas untuk cuci dosa..


Pertemuan Anwar dengan pemimpin Hamas dan al-Qaradawi dkatakan mampu menolak kesan negatif terhadap kenyataannya berhubung Israel yang panas dalam negara.

Anwar mempunyai hubungan baik dengan al-Qaradawi, ilmuan Islam yang memberikan imej positif kepada pemimpin pembangkang itu, terutama ketika berdepan isu seperti dakwaan terlibat skandal.

Rasa kurang senang turut tercetus dalam kalangan PAS, sekutu Anwar dalam gabungan parti pembangkang Pakatan Rakyat.

Anwar dilihat membuat kenyataan "menyokong segala usaha melindungi keselamatan negara Israel" dalam wawancara dengan akhbar perniagaan yang menjadi salah satu rujukan utama komuniti bisnes dan politik antarabangsa itu sebagai usaha menarik sokongan Barat menjelang pilihan raya umum.

Kecaman terhadap Anwar bermula serta-merta selepas wawancara itu diterbitkan oleh akhbar Wall Street Journal.

Khaled yang akan berundur daripada jawatannya dalam Hamas menandatangani perjanjian menubuhkan kerajaan perpaduan dengan Fatah di Doha, Qatar yang meletakkan Mahmoud Abbas sebagai perdana menteri dan pada masa sama kekal sebagai presiden dalam kerajaan yang bakal ditubuhkan.

Perjanjian dengan Fatah itu walau bagaimanapun tidak mendapat persetujuan sepenuhnya pemimpin Hamas berpangkalan di Gaza, Palestin, termasuk Ismail Haniyeh dan Mahmoud al-Zahar, yang mengkritik perjanjian itu dan pemilihan Abbas sebagai perdana menteri.

2 ulasan :

  1. Inilah talam dua muka yang dicadangkan sebagai PM Malaysia.

    BalasPadam
  2. bukan talam bro..tapi selipar 2 muka..bley pakai atas bawah....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online