BREAKING NEWS

Samsul ketot suruh Polis dan Menteri KDN mintak maaf pada mahasewel..


Ketua AMK PKR, Samsul Iskandar Md Akin mengingatkan Najib agar mengambil iktibar dari Arab Spring yang bermula apabila mahasiswa bangkit menentang penguasa yang galak dan rakus menindas mereka.

“Harus diingat bahawa kejatuhan rejim di Tunisia dan Mesir bermula tatkala pihak berkuasa bertindak zalim menindas anak muda dan mahasiswa.

“Peristiwa yang berlaku awal pagi tahun baru 2012 ini secara tersirat menandakan bermulanya kejatuhan rejim UMNO-Barisan Nasional,” kata Shamsul.

Beliau turut menggesa anggota polis yang memukul mahasiswa sehingga patah tulang rusuk Sabtu lalu disiasat dan didakwa di mahkamah.

“AMK menuntut siasatan menyeluruh dijalankan terhadap insiden keganasan ini dan anggota polis bertanggungjawab mencederakan mahasiswa dihadapkan ke muka pengadilan,” kata Shamsul dalam satu kenyataan.

Bercakap lanjut, Shamsul menggesa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, yang bertanggungjawab terhadap pasukan polis meminta maaf kepada Safwan Anang dan keluarganya.

“Kami menuntut supaya Menteri Dalam Negeri memohon maaf kepada mahasiswa yang dizalimi serta ahli keluarga mereka,” kata Shamsul.

Beliau mewakili AMK turut menawarkan khidmat guaman kepada mana-mana mahasiswa yang mahu mendakwa polis yang mengasari mereka dalam kejadian Sabtu lalu.

Menyifatkan peristiwa itu sebagai tragedi hitam dalam gerakan mahasiswa, Shamsul berkata ia bukti jelas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, sebenarnya tidak serius dalam meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

2 ulasan :

  1. Kah..kah kah..lawak tul siketut ni..Dia kata ada mahasiswa yang patah..tapi cepat betul sembuh nya..pakai ubat air mani nuar brahi kee..pieerahh..weii ..ketot@badut..fikir laa balik apa ang ko katakan tu ada kah 50 orang pelajar ni mewakili ratusan mahasiswa lain..sebenarnya mahasiswa terlibat bangang saperti ko jugak peguam tapi tarak akal..

    BalasPadam
  2. dlm brpuluh, tah berapa kerat je la yg masih belajar, lain2 status unknown atau klu budak2 UiTM dipanggil DISMISSED... yang confirm org UPSI cuma Adli "kepelajubuhmakkaucibailahanat" Adam. lain2 tah mana je la selit2.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online