BREAKING NEWS

Fenomena Ustaz Don Daniyal VS Azhar Idrus...


Ustaz Don atau nama sebenarnya Don Daniyal Don Biyajid ni baru berumur 28 tahun (Lahir 14hb November 1984) dan berasal dari Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Beliau merupakan seorang pensyarah di KUIS serta memiliki Ijazah Sarjana Muda Takhassus Qiraat dari Maahad Qiraat Shoubra, Mesir.

Ustaz Don ni tengah hot sekarang dan dah menjadi satu fenomena baru selepas "kegilaan" orang terhadap penceramah pro Pakatan iaitu Ustaz Azhar Idrus..


Bahasa yang digunakan oleh Ustaz Don pun memang mudah difahami dan tak "sekasar" bahasa Azhar Idrus yang terkenal dengan lawaknya didalam ceramah.

Rancangan kendalian Ustaz Don (30 minit bersama Ustaz Don di TV Hijrah) tu memang terbukti best.. Tak perlu ada lawak bodoh dan lawak merapu.., just penerangan yang ringkas dan padat..

Paling penting, apa yang disampaikan oleh Don Daniyal ni memang mudah difahami dan mudah meresap kedalam minda anak muda dan juga anak tua yang perasan muda..


So.., gua sarankan kepada korang supaya menonton rancangan Ustaz Don di TV Hijrah.. Memang berbaloi.. Tak ada lawak-lawak tau dalam rancangan tu..

Kalau nak berlawak, baik pergi tengok Raja Lawak la beb.. Agama bukan benda yang boleh dilawakkan..

Kat bawah ni gua letak sikit promo rancangan 30 minit bersama Ustaz Don.. Layannn...

5 ulasan :

  1. ilmu yg mudah diterima oleh murid ialah ilmu yg menjadi amalan guru itu sendiri. Jika gurunya hanya mengajar tanpa mengamalkan ilmu itu maka tidaklah berkat seperti cakap tak serupa bikin, lahir seorang Ust Don nampak sesuai dgn semua golongan dgn cara rendah hatinya mengajar tanpa merendahkan khalayak malah membuat penonton lebih memahami dgn mendalam dgn bersahaja. Trima kasih Jakim dan TV ALHIJRAH

    BalasPadam
  2. peminat setia Ustaz Don..........sempoi, santai tapi ilmiah

    BalasPadam
  3. ulasan saudara ada yang x kene...sama2 kita muhasabah k..

    BalasPadam
  4. tapaham larhh manusia zaman skunk ? suke maen laga2 lak ? YANG PENTING kedua2 ustaz nie memberi satu information yang kite x pena tawu .. perjuangann sme ? sme2 nak tegakkan keadilan dlam islam .. so ? kalau kata bab berpolitik ? yups .. zaman RASULULLAH pown berpolitik gak dalam tampuk pemerintaha baginda dlu .. jgn nk salahkan politik .. tp salahkan dalang2 politik yang sebenar .. yang membwa kepada politik kotor ? pikir2 larhh .. assalamualaikum

    BalasPadam
  5. tapaham larhh manusia zaman skunk ? suke maen laga2 lak ? YANG PENTING kedua2 ustaz nie memberi satu information yang kite x pena tawu .. perjuangann sme ? sme2 nak tegakkan keadilan dlam islam .. so ? kalau kata bab berpolitik ? yups .. zaman RASULULLAH pown berpolitik gak dalam tampuk pemerintaha baginda dlu .. jgn nk salahkan politik .. tp salahkan dalang2 politik yang sebenar .. yang membwa kepada politik kotor ? pikir2 larhh .. assalamualaikum

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online