BREAKING NEWS

Bob Lokman tanya.., apa NIAT Afdlin Shauki masuk UMNO?


Gua sebenarnya dok tunggu jugak apa reaksi Bob Lokman bila Afdlin Shauki dan Harun Salim Bachik join UMNO..

Bagi gua, Bob Lokman mesti tak senang duduk dengan perkara tu sebab yang pertama, Afdlin dan Harun adalah kawan lama dia..

Yang kedua, Bob Lokman mesti meroyan sebab setelah dia masuk PAS, dia rasa hanya PAS mampu bagi 'syorga' kat umat Islam di Malaysia ni..

So, Bob mesti akan kondem sesapa yang nak join UMNO terutamanya dikalangan artis..

Hari ni, apa yang gua agak rupanya memang betul. Bob Lokman dah pertikai niat Afdlin masuk UMNO sebab kononnya UMNO tak ada perjuangan.

Heran sungguh kann? Apa yang Bob Lokman sibuk sangat dengan niat artis masuk UMNO tu? Masa dia join PAS dulu, tak ada pun artis yang persoalkan niat dia..

Mungkin Bob Lokman nak sampaikan satu mesej buat semua artis kot.. Lain kali kalau nak join politik, kena mengadap 'ulamak' Bob dulu.. Dan jangan masuk parti lain selain PAS..

Itu kot mesej yang nak Bob sampaikan pada Afdlin agaknya... =)

Pelakon dan penulis lirik terkenal, Bob Lokman mempersoalkan kewajaran rakan seni sealirannya, Afdlin Shauki Aksan menyertai Umno secara rasmi semalam.

Persoalan tersebut muncul ekoran sepanjang perkenalannya dengan pelawak terkenal itu, beliau tidak penah melihat kencenderungan Afdlin untuk berpolitik.

Namun, Bob Lokman tidak menafikan hak Afdlin untuk berbuat demikian kerana ia adalah hak mana-mana individu di dalam negara demokrasi.

"Persoalannya, jika Afdlin menyertai Umno kerana perjuangan, ia menghairankan saya.

"Kerana sepanjang perkenalan saya dengan beliau, bagi saya Afdlin tidak pernah memandang serius perbezaan politik mana-mana parti di negara ini.

"Mungkin ada sesuatu sebab mengapa Afdlin berbuat demikian, Afdlin ada jawapannya saya tidak boleh membuat telahan sebarangan kerana saya belum berkesempatan bersemuka dengannya,"jelas Bob lokman.

Tindakannya Afdlin bersama rakan kumpulan Boboinya, Harun Salim Bachik membuat pengumuman menyertai Umno secara rasmi selepas program Maharaja Lawak Mega (MLM) melabuhkan tirainya.

9 ulasan :

  1. Kasihaaaann Bob Lokman.....tak habis-habis meroyan !

    Nampaknya Afdlin Shauki memang tak bersetuju dengan pendirian politik Bob, pasal tu laa dia pilih Umno.

    Sorry lah Bob...Nak masuk syurga tak semestinya kena masuk Pas..!!

    BalasPadam
  2. suka hati dialah nak masuk parti mana pun!

    BalasPadam
  3. muka bob anjing tu cm mintak d pijak la.dgn kate lain muka macam sial.

    BalasPadam
  4. Sudah tentu jongos2 PAS atau PR macam Bob Lokman gunakan hujah basi mereka, Si Afdlin dan Harun tu sudah dibeli oleh UMNO.

    BalasPadam
  5. AFDLIN SHAUKI DAN HARUN BACHIK TU LEBIH IKHLAS,MEREKA TAK MENGATA ORANG DAN TAK MENGHINA ORANG....TAK MACAM ULAMA CAP PAS @ PENDITA BOB......APA YANG PASTI RAKAN ARTIS YANG BERMARUAH DAN ADA KELAS TIDAK AKAN MENYERTAI PAS.....CUMA YANG TINGGAL ARTIS YANG LAPUK DAN TAK BERAPA LAKU SAHAJA YANG MENYERTAI PARTI SYURGA INI.....TAHNIAH AFDLIN DAN HARUN....ANDA BERSAMA MELAYU ARUS PERDANA YANG MAHUKAN KEMAJUAN.....DAN YANG PASTI BOB DAN PAS DITOLAK OLEH MELAYU YANG CERDIK DAN BERMARUAH.....

    BalasPadam
  6. Apa niat masuk Pas..atas nama perjuangan kah ??

    BalasPadam
  7. biasanya artis2 masuk parti yg dikata isle ni sbb pd zaman muda dulu mereka ni terlalu sosial... kira2 nak nak bersihkan dirilah...Take BEEEER

    BalasPadam
  8. apsal muka bob lokman tu makin lama makin kelam??? MISTERI NUSANTARA NIE....

    BalasPadam
  9. bro bob jangan malukan diri sendiri.lagi banyak kita cakap lagi banyak kita malu,sebeb banyak yang salah

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online