BREAKING NEWS

Hasan Ali akan join PERKASA..


Semalam dalam temubual bersama TV3, Hasan Ali kata beliau nak perjuangan orang melayu, agama Islam dan juga mempertahankan Raja-Raja Melayu.

Gua tengok apa yang diperkatakan oleh Hassan Ali itu memang tak diperjuangkan oleh PAS.

Jadi.., tak ada yang peliknya kalau beliau menghentam PAS kerana PAS sendiri telah menyimpang dari perjuangan menegakkan Islam.

PAS juga tidak membela orang Melayu dan PAS kurang peduli terhadap institusi Raja-Raja Melayu.

Dan PAS juga sekarang ni makin lesu dengan perjuangan Islamnya akibat dari pengaruh DAP dan PKR. Demi survival politik bersama Pakatan, PAS leka untuk perjuangan mendaulat orang Melayu dan Raja-Raja.

Ini yang cuba Hasan Ali dedahkan. PAS tak mampu untuk gantikan UMNO dan Hasan Ali dah tunjukkan bahawa PAS jauh ketinggalan dari UMNO.

Malah, kalau nak dibuat perbandingan, Perkasa lagi hebat perjuangan melayunya dari PAS.

Betul lah macam cakap Hasan Ali, macam mana nak perjuangkan Islam kalau bangsa melayu tu sendiri tak kuat? Bukan kah di negara ni melayu itu Islam?

Dan gua nak tambah sikit.., bukan semua Islam itu PAS. So tak payah lebai dan pencacai dalam PAS nak berlagak sangat.

Apapun, PAS sekarang ni memang patut malu! Kalau dulu PAS dibandingkan dengan UMNO, sekarang ni PAS dah tak mampu nak lawan Perkasa pun dari segi perjuangan.

Gua agak, kalau Hasan Ali tak masuk UMNO, beliau pasti akan join Zul Kulim dalam Perkasa. Baru PAS padan muka!..

4 ulasan :

  1. Kita perlukan lebih ramai pemimpin seperti beliau. Walaupun kita perlukan UMNO untuk kesinambungan Umat Islam dan Melayu, kita memerlukan "Check and Balance" yang kukuh agar ZAMAN TUN BEDOL DEDEBAH BADAWI dan Si KITOL tidak akan berulang lagi...

    BalasPadam
  2. Mari ramai join perkasa jangan biarkan kafir harbi memijak kepala kita,kita bersatu demi bangsa MELAYU ISLAM

    BalasPadam
  3. Yahooooo ...

    Aku setuju bangat Datuk Dr. Hasan Ali masuk PERKASA.

    Terbaikkkkk bro ...

    Demi Agama, Bangsa dan Raja2 Melayu.

    Allahu Akbar.

    BalasPadam
  4. TERAMAT JELAS SINAR KEIKHLASAN DARI SINAR MATA ,RAUT WAJAH SERTA LONTARAN KATA DATO HASSAN DALAM MEMPERKATAKAN PERJUANGAN NYA.ISLAM,BANGSA DAN RAJA-RAJA TETAP MENJADI TERAS PERJUANGAN YANG TERAMAT KUKUH DAN TIDAK AKAN GOYAH LANTARAN ASAKAN DEMI ASAKAN YANG DITERIMA BELIAU.BELIAU BERMARUAH DAN ADA PERINSIP YANG KUAT TIDAK SAMA DENGAN PEMIMPIN PAS YANG LAIN YANG RATA-RATANYA SEUMPAMA DAUN YANG DITIUP ANGIN YANG MANA MARUAH MEREKA BOLEH DIPERTIKI DAN DIBELI OLEH SESIAPA SAHAJA TERUTAMANYA DAP.SESUNGGUHNYA PAS BUKAN TEMPATNYA UNTUK INSAN YANG BERMARUAH DAN BERILMU KERANA DALAM PAS TEMPATNYA BERHIMPUN INSAN-INSAN YANG SAKIT ROHANI,TAMAK,SOMBONG,EGO SERTA RIAK YANG SELALUNYA DISEMBUNTIKAN DI SEBALIK JUBAH DAN JANGGUT....DI DALAM PAS TERHIMPUNYA MANUSIA YANG HIPOKRIT YANG MEMPERDAGANGKAN AGAMA DEMI KUASA DAN HARTA....KEPADA INSAN BERMARUAH TERUTAMANYA DATO HASSAN PENDIRIAN ANDA ITU DIPANDANG MULIA DISISI ALLAH KERANA AGAMA,BANGSA DAN RAJA ADALAH TERAS PERJUANGAN ANDA DAN IA MENEPATI SARANAN AGAMA ALLAH.....SYABAS

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online