BREAKING NEWS

Anwar Ibrahim BELASAH PapaGomo sebab Scorpene.


Tindakan Kementerian Pertahanan membenarkan seorang penulis blog untuk menaiki kapal selam Scorpene mungkin menjejaskan keselamatan negara, kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Blogger berkenaan yang menulis dengan nama samaran Papagomo, bagaimanapun tidak mennyertai ketika KD Tun Razak membuat selaman membawa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan dua orang timbalannya - Datuk Mansor Othman dan P Ramasamy - di Langkawi Jumaat lalu.

Walau bagaimanapun, menurut Anwar kehadiran penulis blog pro-Umno di kapal selam Scorpene itu mungkin telah menyebabkan keselamatan negara dikompromi.

Sejak dua hari lalu, Papagomo telah menulis di blognya bahawa beliau adalah "blogger pertama belayar di atas kapal selam Scorpene KD Tun Razak".

Dalam pos blognya semalam, beliau mengakui berada di kapal selam itu selama kira-kira lima jam, dan telah menemubual anak-anak kapal perkara-perkara berhubung kapal selam berkenaan yang dipercayai adalah rahsia negara.

Sambil memidas, penulis blog yang disifatkan oleh Anwar sebagai tali barut Umno, katnya, mereka bertindak seolah-olah tidak perlu mematuhi mana-mana undang-undang negara.

Anwar yang juga ketua umum PKR berkata demikian kepada pemberita pada majlis makan malam amal parti itu di Straits Quay Pulau Pinang, malam tadi.

Apabila diberitahu bahawa wartawan, selain wartawan Bernama dan TV3, media lain dihalang daripada menyertai rombongan itu, Anwar berkata perkara itu membuktikan kata-katanya bahawa ada orang yang di atas undang-undang".

"Semua serangan keji yang dilakukannya (Papagomo) ke atas orang lain kerana sedar dirinya di atas undang-undang," kata Anwar.

Justeru, kata Anwar, kehadiran Papagomo di sekitar kapal selam berkenaan merupakan satu isu penting bagi pihak pembangkang ketengahkan kerana keselamatan negara mungkin telah terjejas.

Beliau mendesak pihak polis supaya segera menyiasat perkara itu.

9 ulasan :

  1. wahai anwar bangsat,papagomo tidaklah sebodoh lim guan eng or sedara ko yg lain tu, papagomo xpernah pun burukkan negara xmcm kwn2 ko guan eng tu, blum naik mcm2 kutuk scorpene dah dpt naik puji...yg patut xblh naik adalah pembangkang2 ni bukannya papagomo...lg pun antara papagomo dgn kau anwar, dia sejuta kali lg baik dr kau la celaka oi..xpernah pun dia kutuk malaysia kat luar mcm kau selalu buat...xpyah la ckp psl keselamatan negara kau memang tak layak pun..cam haram asyik nampak diri tu baik je padahal iblis pun tak sejahat kau la..

    BalasPadam
  2. Sejak bila BABI mementingkan keselamatan Negara?

    BalasPadam
  3. Ala Pak shaik apasal buat lawak bodoh? Sendiri mau taulah siapa yg talibarut dan pengkhianat negara sebenarnya? Suluh muka sendiri kat cermin la...baru tau siapa barua dan siapa penderhaka negara! Wahahahaha! Kasian Pak Shaikh dah tak keruan lah pulak...

    BalasPadam
  4. Yang anak dia sendiri yang pergi ke Indonesia buruk burukkan kepal selam kita tu apa hal? Tak membahayakan keselamatan negara? Ni pun biawak juga!

    BalasPadam
  5. nuar, gua menyampah kat lu11 Disember 2011 pada 3:38 PTG

    Ni apsal org tua kutuk ni TERASA SANGAT ni? selalunya yg jenis terasa pehtu tunding jari kat org lain ni sebenarnya dia tau dia sebenarnya yg buat. DASAR PENGKHIANAT NEGARA! ADA HATI NAK TUDUH ORG LAIN JADI PENGKHIANAT? Kecik2 dulu tak nak mati, dah tua menyusahkan org lain!

    BalasPadam
  6. bukan ke korang anak beranak asyik burukkan nama negara bila berada oversea? sampai isu batik pun ko boleh hina negara sendiri..papagomo ada kutuk negara sendiri? bodoh dan celaka punya pemimpin pembangkang!

    BalasPadam
  7. Kasi Papagomo naik lagi bagus sebab dia masih muda belia dan tau kepentingan kapal selam. Kalu kasi Anwar naik pulak nanti dia tweet pada pembiaya dana PKR dan bocorkan maklumat keselamatan negara. Lagilah bahaya.

    Porah! Bilalah agaknya dia ni nak berpindah ke alam barzah. Pengkhianat agama, bangsa dan negara.

    BalasPadam
  8. kalau lim guan eng tu masuk kapal selam lagi bahaya dah lah pembangkang kerajaan BN , kalau dia berpakat dengan singapura untuk bubuh alat pengesan waktu berada didalam dalam kapal selam tu amacam lagi terancam keselamatan negara , la ni alat pengesan kecik aje tapi berfrequency tinggi boleh dikesan oleh satelit..amacam sapa lagi bahaya..papagomo ke atau lim guan eng..?

    BalasPadam
  9. Yang dia dok selam bontot org lain tu takpe pulak..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online