BREAKING NEWS

Mahasiswa BANGANG buat kacau di Majlis Najib..


Sekumpulan mahasiswa mendakwa telah dikasari pemuda BN sewaktu menyambut ketibaan Perdana Menteri di Majlis Rumah Terbuka Deepavali Malaysia 2011, di Kampung Jawa Klang malam tadi.

Mereka terdiri dari empat orang, dari Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami) mendakwa dikepung oleh 30 pemuda BN ketika cuba mempamerkan sepanduk yang bertulis "Mahasiswa gesa kerajaan pinda AUKU dan Akta 174" kira-kira jam 8.30 malam sebelum ketibaan Datuk Seri Najib Razak.

Setiausaha Kami, Khairul Rafidi yang mengesahkan perkara itu kepada Harakahdaily berkata, ketika kejadian pemuda BN tersebut telah datang berjumpa kumpulan mereka dan mengugut agar tidak menaikkan sebarang banner.

Menurutnya, keadaan kemudian menjadi tegang apabila mahasiswa tersebut tidak mahu berganjak.

Dua ahli Kami yang terlibat dalam kejadian itu, Haziq Fikri dan Khalid Mohd Ismath pula mendakwa mereka didatangi kumpulan pemuda BN itu secara kasar dan terus menolak mereka.

"Mereka datang seperti gangster. Mereka ugut dan sentuh kami malah menolak kami dengan kasar", kata Haziq yang mendakwa mereka hanya diam kerana khuatir akan keselamatan mereka memandangkan jumlah pemuda BN terlalu ramai.

Selepas itu katanya, beberapa anggota Angkatan Muda Keadilan Cabang Kota Raja yang juga berada di tempat kejadian datang membantu mereka keluar dari kepungan tersebut.

Ekoran kejadian itu juga, mereka terpaksa membatalkan hasrat mereka untuk menaikkan sepanduk tersebut ketika perdana menteri tiba di situ.

13 ulasan :

  1. penting sangat ke sepanduk dia orang tu? kerajaan bagi peluang dia orang belajar pun dah kira nasib baik...suruh beljar nak mengajar kerajaan pulak..woiiii...kalau korang nak berpolitik berhenti je la beljar..bagi peluang yang betol2 nak beljar..ramai lagi yang nak beljar dari buat kerja bodoh macam korang. meluat aku dengan dia orang ni. khaiiit tuuuiiihhh.

    BalasPadam
  2. Budak2 ni kononnya rasa mereka ni kuat dan 'matang', hakikatnya mereka ini adalah budak2 hingusan yang baru nk berpolitik, dikeldaikan pulak oleh puak2 lanun 'mata satu' yang tak sudah2 nk merapu demi KEPALA mereka yang asyik sakit belakang. kerajaan dah beri peluang belajar, belajar la betul2, bukannya melangkah balik ke BELAKANG dengan sifat kurang ajar tu, tak payah la nak menjuarai tindakan ini ala si kaki belakang itu masa di U dlu.shame on you!

    BalasPadam
  3. budak2 ni dh mcm transformer la pulak. dulu masa kt sekolah jadi budak cerdik, sbb tu boleh masuk u. bila dh masuk u, tetiba je jd bangang. apa ke jadah usung sepanduk masa mcm tu. dh boleh agak nasib yg akan diterima. nasib baik je tak kena tibai, kalau tidak elok ayam bertelur kt sarang, korang bertelur kt dahi.

    BalasPadam
  4. boleh kerat tangan mahasiswa bangang-bangang ni cgpa gerenti cukup2 makan.

    Assingment gerenti pliagiat or upah org buat.

    BalasPadam
  5. ...Mahasiswa fahaman Aljubs .... Malang sunggoh mereka ini.

    Tidak sedar diri....

    BalasPadam
  6. minda rakyat mana la yang hang ni dok guna...khaiit tuuiiihhh..

    BalasPadam
  7. nak meminta atau memohon sesuatu bukan begitu caranya ! bukan dengan kacau majlis orang bawa sepanduk julang sana sini!

    adat melayu , kena hormat majlis orang , jangan buat pasal dimajlis orang , kalau orang lain pula buat hal dimajlis kita macamana?? suka tak ?

    mahasiswa ini tak lah cerdik sanggat , cerdik bukan diukur dari pencapaian masuk U semata2 , yg nyata mereka masih kebuda2an , mereka merelakan diri dipergunakan oleh pembangkang yg bertujuan politik !

    perbuatan dan tindakan sebegeni dipanggil kurang ajar dan biadab !
    siapa ajar mahasiswa perbuatan sedemikian kalau bukan pembangkang yg diketuai Anwar !

    kalaulah kerajaan mengambil tindakan keatas mereka , adakah pembangkang akan bertanggungjawab?

    BalasPadam
  8. patutlah mahasiswa kita di malaysia ni tidak ada 'Kualiti'..

    BalasPadam
  9. Hahaha ... tu kira nasib baik la tu ... bayangkan kalau aku ada kat situ dan 4 ekor beruk-beruk upahan tu cuba buat hal .... entah-entah dah terperosok dlm parit ... orang makan muruku ... depa makan gigi ....

    BalasPadam
  10. Bro,

    Mohon link blog MyMassa di blog ini.

    http://mymassa.blogspot.com/

    Baru perasan belum ade link lagi.

    BalasPadam
  11. belajarlah bknnya mengacau majlis org lain.. adakah ini yg dituntut oleh Pkatan Rakyat? lps tu kena halau boleh ah buat cite mengatakan Barisan teruk x mcm Pakatan...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online