BREAKING NEWS

Ismail Sabri sangat suka makan gaji buta...


Pagi tadi gua pergi ke Pasar Basah di kawasan Permatang Pauh.. Niat gua adalah untuk beli barang keperluan bagi sambut Aidiladha..

Tapi apa yang mengejutkan gua ialah.., harga bagi sekilo ayam adalah RM 8 beb... Sedangkan, harga siling yang ditetapkan oleh KPDNKK ialah RM 7.20 sen bagi peruncit dan RM 6.35 untuk pemborong..

Apa kejadahnya ni semua? Mana 2000 pegawai-pegawai KPDNKK yang dibayar gaji serta elaun untuk pantau harga barang kawalan?

Mana Menteri KPDNKK yang bercakap saja pandai tapi satu haram pun tak ada hasil? Takkan hanya duduk goyang kaki sambil makan gaji buta je beb?


Padan lah rakyat bawahan asyik marahkan kerajaan je.., rupanya ada Pak-pak menteri yang memang sengaja tak mau buat kerja.. Cakap berdegar-degar tapi satu habuk pun tarak..

Gua nampak, Menteri-menteri macam Ismail Sabri ni memang sengaja nak sabotaj kepimpinan Najib dan juga BN.. Dorang sengaja nak rakyat marahkan kerajaan..

Mungkin dah ada kowtim dengan Pakatan Haram kot? Sebab tu lah dorang sengaja tak buat kerja supaya BN kalah di PRU akan datang..

So.., Najib patut klasifikasikan musang-musang berbulu ayam ni semua.. Buang dorang ni sebelum terlambat..

Jangan ingat rakyat buta.. Silap-silap haribulan, Najib akan jadi Perdana Menteri terakhir BN dalam PRU akan datang disebabkan oleh Menteri-menteri cap ayam tu semua..


p/s: Masa tu, Rosmah pun akan jadi first lady of Pembangkang laaa... Hahahahaha....

1 ulasan :

  1. Ismail Sabri ni lebih kurang mcm sepupu najib le berat telur...pada sape lah rakyat nak mengadu?????letih, kata ada 2000 ribu pegawai yg memangtau???? harga ayam dan lain2 keperluan...pegawai2 ni memantau ke memantak????kalau memantak memang tak pegi memantau lah....sbb itu perniaga ambil kesempatan....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online