BREAKING NEWS

SAH !!! Malaysia bakal dapat Perdana Menteri CINA dari DAP..


Selama ni puak-puak Pakatan siang malam dok berzikir nama Anwar untuk jadi Perdana Menteri kalau pakatan menang di PRU13.. Nak buat macam mana.., hanya itu je mentaliti pencacai bawahan..

Rupanya.., di peringkat atasan nama Anwar dah disaingi oleh Kit Siang dan Hadi Awang.. Dan kalau ikut senioritinya.., pastilah bapak kepada Guan Eng tu yang jadi PM..

Gua nampak macam ni.., sebaik saja Pakatan menang di PRU13 (kalau dorang menanglah yee..), yang paling awal diperdebatkan ialah siapa yang layak jadi PM..

Antara kriteria yang bakal diukur ialah.., siapa paling berpengalaman dalam politik.., parti mana paling banyak menang dan siapa yang paling banyak terima sokongan wakil-wakil rakyat Pakatan..

Korang percaya tak kalau gua kata semua ni akan memihak kepada Lim Kit Siang..? Tak percaya? Percayalahhhhh.. The truth is out there... Hahahaha...

Gua cakap macam tu sebab.., yang pertamanya Kit Siang adalah jauh lebih berpengalaman didalam politik melebihi Anwar dan Hadi.. Yang keduanya DAP bakal menang banyak kerusi di PRU 13 nanti...

Dan ketiga.., kalau dah DAP paling banyak menang kerusi, dah tentu jugak banyak wakil dorang dalam Pakatan yang sokong Kit Siang... Kena ingat beb.., cina akan utamakan bangsa dia dulu melebihi yang lain..

So.., korang agak Anwar ada can lagi ke nak jadi PM kalau Pakatan menang?? Maka...., Malaysia akan dapat Perdana Menteri CINA yang pertama dalam sejarah...

Siapa yang salah pada masa tu? Lu fikirlah sendiri beb... Hahahahaha...

AKHBAR China Press pada 4 Oktober 2011 menyiarkan berita yang memetik kenyataan Bendahari DAP, Fong Kui Lun mengenai barisan Kabinet bayangan pihak pembangkang.

Berita bertajuk “Lim Kit Siang, Hadi Awang dan Anwar Ibrahim ialah Perdana Menteri Bayangan – Fong Kui Lun’’ disiarkan dalam ruangan Dalam Negeri, halaman A15.

Menurut Kui Lun; Ketua DAP di Parlimen, Lim Kit Siang; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) ialah ‘perdana menteri bayangan’.

Beliau berkata, jika pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 akan datang, pihak pembangkang dapat memerintah Kerajaan Pusat, siapa menjadi Perdana Menteri akan ditentukan kelak daripada kalangan ketiga-tiga tokoh berkenaan.

Kui Lun yang juga Ahli Parlimen Bukit Bintang yang bercakap kepada pemberita di lobi Parlimen turut memberitahu tiga ahli Parlimen masing-masing daripada DAP, Pas dan PKR akan mengawasi setiap kementerian secara bersama.

‘‘Kita telah mempunyai kumpulan kecil untuk mengawasi jawatan Kabinet dan selepas ini jika dapat memerintah Kerajaan Pusat, menteri akan dipilih daripada kalangan tiga ahli Parlimen yang memantau setiap kementerian,’’ katanya.

Kui Lun memberi contoh, gandingan beliau dengan Ahli Parlimen Kota Bharu daripada Pas, Datuk Wan Abd. Rahim Wan Abdullah dan Ahli Parlimen Kapar daripada PKR, S. Manikavasagam bertanggungjawab terhadap Kementerian Pelancongan.

‘‘Apabila timbul isu pelancongan kami bertiga akan diutamakan untuk bersuara,’’ katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Beruas yang juga Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham berkata, Kabinet bayangan pihak pembangkang sudah lama wujud, cuma ia tidak diumumkan kepada pihak luar.

Koo Ham berkata, beliau sendiri dilantik untuk menangani isu-isu di Jabatan Perdana Menteri manakala Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua Kiam Wee mengawasi Kementerian Pengajian Tinggi.

5 ulasan :

  1. Sebab itu Mat Sabu..rit berjuang habis habisan mempromosi cina dapig kafir harbi.

    BalasPadam
  2. kalau dia nak kena lempang jadilah PM..ingat orang melayu islam akan sujud pada cina kafir ke?

    puak pas tu lain ler..nampak je macam orang melayu islam tapi dorang tu lalang.sanggup sujud pada kafir sebab gila duniawi.

    BalasPadam
  3. Bagi Rakyat Malaysia dan dari perbualan yg kita cuba pasang telinga dimana2 kumpulan berbual, samada dikedai mamak, kalangan pelajar universiti, staf universiti, kakitangan beruniform dan kira majoriti yg bercakap mengenai politik dimana2 sj akan berkata, siapa pun jadi PM tak kisah, sebab semua PM akan memikirkan apa yg terbaik untuk rakyatnya, dan parti hanya akan bertahan paling maksima 5 tahun sekali sebelum dipilih semula pada setiap PRU. Memang lah pada pemikiran UMNO/BN bahawa jgn cuba berujikaji. Apa salahnya kata rakyat. Rakyat tahu kalau sekali parti besar jatuh, ianya sukar nak ambik balik. Kalaupun dapat ambik balik pemimpin yg jatuh dulu belum pasti akan mendapat tempatnya kembali. Itu yg paling ditakuti, bukannya masalah parti pun. Bila dah tak terpilih kembali, maka kroni2 yg berrteduh juga turut melopong. Makanya kroni2 ini lah kini sedang bertungkus lumus membuat apa saja kerja bagi memastikan bosnya selamat kununya atas tiket partinya, tapi niat sebenar ialah atas nama bosnya. Maka ujudlah perang saraf, hasut, propaganda, fitnah dan menaburkan duit untuk meraih sokongan. Semua org tau itu, penoreh getah pun tau. Yg tak tau mungkin org yg kerjanya bangkit tido nak menempek dan lobi projek untuk hantar ke ke tokey cina dan ambik komisyen. Bab nak pasang bendera, patriotik...alah itu boleh diatur dan kita ada duit..upah saja.. Buang masa... Kalau perlu baru kita turun...Pakai kemas2 uniform kita, pasang songkok hitam, berlarak p balai buat report, gambar sudah masuk tv, baru diri kita ada nilai untuk aply projek2 yg seterusnya. Inilah yg Tun Mahathir dok susah hati dan berbuih mulut berpesan, takut Mukriz tak sempat jd PM, UMNO dah hilang ditelan ombak.

    BalasPadam
  4. PM yang Bahasa Kebangsaannya lintang fukang macam baru semalam mai dari tongsan! Muahahaha.

    BalasPadam
  5. Pada masa itu Melayu PAS dan Melayu PKR akan kata ini adalah konspirasi UMNO, angkara UMNO, putar belit UMNO, UMNO jual Negara kepada Cina.....dan macam-macam lagi...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online