BREAKING NEWS

Profesor KANGKANG ????

Ratu kangkang.. 

Sekarang ni dah ada satu istilah baru kepada ahli akademik yang kerjanya asyik menjilat musuh-musuh negara... Puak-puak tersebut diberi gelaran Profesor KANGKANG..

Kalau dipihak Pakatan laknatullah, Profesor yang sokong kerajaan akan diberi gelaran Profesor kangkung.. Kata dorang, profesor kangkung ni kerjanya hanya bodek kerajaan untuk dapat jawatan.

Tapi Profesor KANGKANG dorang lagi teruk beb.. Gaji dan elaun ambik dari kerajaan.., semua kemudahan mintak kat kerajaan.., bonus tahunan pun sapu dari kerajaan..

Tapi dalam masa yang sama.., punyalah seronok berdiri di pentas pembangkang sambil maki hamun kerajaan dan juga pemimpin negara..

Itulah yang dinamakan manusia yang kufur nikmat.. Tak tahu nak bersyukur dan berterima kasih dengan apa yang dia dapat... Kerjanya asyik MENGANGKANG saja untuk Pakatan bagi mendapatkan glamour..


Tindakan ala-ISA ke atas Prof Dr Abdul Aziz Bari akan 'mengkangkungkan' lagi dunia akademik negara ini, kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

"Di negara kita sudah terkenal gelaran 'profesor kangkung' yang diberikan kepada pembodek-pembodek yang berjaya mendapat pangkat besar di universiti-universiti hasil membodek dan kemudian bercakap merapu melalui TV dan media tanpa mengikut fakta sebenar semata-mata mengampu pemerintah.

"Tindakan UIA (Universiti Islam Antarabangsa) menggantung tugas Dr Abdul Aziz akhirnya akan melengkapkan tindakan menjadikan dunia akademik negara ini sebagai sarang dan dunia professor kangkung," kata beliau.

Mohamad juga menyifatkan tindakan menggantung tugas Dr Abdul Aziz sebagai tindakan ala-Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Itu tindakan ala-ISA. Dia belum sempat dan tidak diberi peluang yang munasabah untuk membela diri terus digantung.

"Nampak benar kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) ketagih ISA seperti ketagih dadah dan cakap-cakap kononnya hendak hapuskan ISA adalah pembohongan dan helah semata-mata," katanya sambil merujuk dakwaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya ISA akan dihapuskan oleh kerajaannya.

Sambil memohon maaf kerana tidak dapat bersama-sama di dalam protes di Masjid UIA membantah tindakan ke atas pakar perlembagaan itu lantaran berada di luar negara, Mohamad berkata tindakan sedemikian sukar dielakkan oleh pelajar dan rakyat yang mahu menghalang dunia akademik negara ini menjadi dunia professor kangkung.

"Rakyat yang berkesedaran tidak ada pilihan melainkan menggerakkan lebih banyak protes sedemikian bagi menghalang dunia akademik negara ini menjadi dunia professor kangkung.

"Jika perkara itu berlaku, dunia akademik negara ini pasti menjadi dunia yang sangat hina dan apa maknanya rakyat negara ini menghantar anak-anak mereka ke universiti-universiti?

"Tidakkah berdosa dan mengkhianati ilmu jika menghantar anak-anak belajar kepada professor-professor kangkung yang hina, penjilat dan langsung tidak bermaruah?" kata beliau.

5 ulasan :

  1. molek sangatlah tuu MAt Sabun woiii...prof UIA yg baru kena surat tunjuk sebab ko sokong bukan main...hok nasib prof UNISEL yg kena buang tuuu...ko diam ajer...aapasal ko tak suruh anak buah ko berdemo utk membela prof UNISEL mcm ko berdemo utk membela prof UIA..MEREKA SEMUA AHLI AKADEMIK JUGAK..

    BalasPadam
  2. Setuju.tah hapa hapa mat sabu.dia ingt semua rakyat nie boleh diperbodoh bodohkan mcm penyokong tegar diorang kot

    BalasPadam
  3. ADA HATI JUGA MANUSIA BODOH @ MAT SABUN NAK MEMPERKATAKAN ISU INI, SELESAI DULU MASALAH PERIBADI DAN AKH;LAK MU MENATANG MAT SABUN SEBELUM NAK BERCAKAP LEBIH....MANUSIA BERAKAL DAH LAMA MENOLAK MU MENATANG MAT SABUN...PERCAYALAH PAS DAH LAMA DITOLAK UMAT MELAYU.

    BalasPadam
  4. ADA HATI JUGA MANUSIA BODOH @ MAT SABUN NAK MEMPERKATAKAN ISU INI, SELESAI DULU MASALAH PERIBADI DAN AKH;LAK MU MENATANG MAT SABUN SEBELUM NAK BERCAKAP LEBIH....MANUSIA BERAKAL DAH LAMA MENOLAK MU MENATANG MAT SABUN...PERCAYALAH PAS DAH LAMA DITOLAK UMAT MELAYU.

    BalasPadam
  5. SEkarang ni musim Pegawai Tentera pencen pulak Ceramah Pong!Pang!Pong!Pang!..masuk Taman taman kampung bagi CEramah hasut rakyat....!! lepas tu aku jumpa dia pi jolok duit Pencen tersengeh2.!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online