BREAKING NEWS

PANAS !!! Rakyat Penang terpaksa SUJUD di kaki Khalifah Nenen????


Gambar diatas adalah hasil kiriman puak - puak Rejim Pakatan Pembangkang di salah satu laman Facebook sahabat Semut semalam.

Dalam komen - komen yang diberikan, ternyata puak - puak Rejim ini merasa bangga kerana Ketua Menteri Biawak tu berjaya menundukkan rakyatnya dengan cara sedemikian.

KONONnya, kata mereka, 'kakak' tu sampai sanggup 'bersujud' demi meluahkan ucapan terima kasih kepada Ketua Menteri Biawak ni ketika menyampaikan sumbangan Deepavali.

Persoalannya, adakah ini caranya untuk diamalkan dalam masyarakat kita dalam mengucapkan terima kasih kepada pemimpin?

Jika tidak, kenapa pulak Si Biawak tu hanya membiarkan sahaja 'kakak' tu bersujud dihadapan dia sambil diperhatikan oleh orang sekeliling?

Nampak sangat Si Biawak ni sebenarnya riak dan takabur dengan bantuan yang diberikan. Maknanya, dia bukan ikhlas sangat pun nak bagi bantuan.

Jika benar dia ikhlas, dah tentu dia akan halang 'kakak' tu dari berbuat demikian kerana yang memberikan bantuan tu bukan dia. Tapi pihak Kerajaan Negeri.


Baca lagi di blog SEMUTHITAM.

1 ulasan :

  1. Baru beri bantuan dah sembah sampai mcm tu apalagi kalau bagi yg lain. Mau bergolek-golek depan BAB satu tu.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online